Richemont, gigantul elvețian din industria luxului, înregistrează o scădere de 27% a vânzărilor în China pe fondul încetinirii pieței
Richemont, gigantul elvețian din industria luxului, cunoscut pentru branduri de prestigiu precum Cartier, Vacheron Constantin și Chloé, a raportat o scădere a veniturilor de 1% în primele șase luni, în contextul unei prăbușiri a cererii pe piața din China. Vânzările în regiunea Chinei, Hong Kong și Macau au scăzut cu 27% în această perioadă, conform unui anunț făcut de companie vineri, relatează BoF.
Încetinirea redresării economice a Chinei după pandemie afectează optimismul consumatorilor de produse de lux. CEO-ul Richemont, Nicolas Bos, a declarat că „factorul de încredere este probabil cel mai important și, poate, la un nivel minim istoric. Nu știm cât va dura această situație și dacă am atins sau nu punctul de jos.”
Declinul abrupt din China a fost parțial compensat de creșteri în alte regiuni. Vânzările în Japonia au urcat cu 42%, iar în America au crescut cu 11%, un ritm mai rapid decât cel al rivalului LVMH. Europa a înregistrat o creștere de 4%, în timp ce Orientul Mijlociu și Africa au raportat un avans de 11%.
Profitul operațional al grupului a scăzut cu 17%, la 2,2 miliarde de euro, iar acțiunile Richemont au pierdut 3% la deschiderea bursei de la Zurich.
Sectorul de lux se confruntă cu încetiniri pe mai multe piețe-cheie din cauza condițiilor economice globale dificile. Vânzările Kering au scăzut cu 16% în trimestrul al treilea, cu un declin de 25% la brandul emblematic Gucci.
LVMH a înregistrat o scădere de 5% a veniturilor din modă, iar doar Hermès, Prada Group și Brunello Cucinelli au reușit să crească în această perioadă.
La Richemont, brandurile de bijuterii Cartier și Van Cleef & Arpels au rămas pilonii principali, cu o creștere de 2%, în ciuda încetinirii din China. În schimb, divizia de ceasuri a grupului, cu mărci precum IWC și Jaeger-LeCoultre, a suferit o scădere de 17% din cauza cererii reduse din China.
Segmentul de modă și accesorii al Richemont a crescut cu 2%, susținut de vânzările brandurilor Alaïa și Peter Millar, care au compensat declinurile înregistrate de Chloé, Delvaux și Dunhill. Divizia a raportat o pierdere operațională de 23 de milioane de euro, grupul explicând că performanțele sunt variate și că investițiile strategice vizează creșterea atractivității brandurilor.
Chloé, sub direcția noii designerițe Chemena Kamali, a atras atenția presei pentru accentul pus pe feminitatea modernă și stilul parizian, însă vânzările nu au crescut încă semnificativ.
Richemont a înregistrat, de asemenea, o pierdere de 1,3 miliarde de euro din operațiuni întrerupte, în principal din cauza unei deprecieri a valorii Yoox Net-a-Porter (YNAP), divizia de e-commerce a grupului, ce urmează să fie recapitalizată înainte de o vânzare planificată către rivalul german MyTheresa.
Acordul prevede ca YNAP să fie cedată cu o poziție de numerar de 555 milioane de euro și fără datorii financiare, plus o facilitate de credit de 100 de milioane de euro. Richemont va primi o participație de 33% în MyTheresa, tranzacția fiind așteptată să se finalizeze în prima jumătate a anului 2025.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank