G4Media.ro

România a comandat 123 de autobuze electrice în valoare de 65 de…

Sursa Foto: Solaris

România a comandat 123 de autobuze electrice în valoare de 65 de milioane de euro de la compania poloneză Solaris / Cele șase orașe care vor beneficia de autobuzele cu zero emisii

Guvernul a comandat 123 din autobuzele electrice de la firma poloneză Solaris, transmite Clean Technica, citată de Rador.

Comanda guvernului este girată de Ministerul român al Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, urmând ca șase orașe să beneficieze de asemenea autobuze. Valoarea totală a contractului se ridică la aproape 65 milioane euro.

Totuși, nu acesta este numărul total al autobuzelor care vor fi livrate în țară. Cele 123 de autobuze se înscriu într-un total de 131, pe care România urmează să le primească într-un final.

Șase orașe românești vor prmi cele 131 de autobuze cu zero-emisie de gaze, iar companiei Solaris i s-au comandat într-o primă fază 123 de asemenea vehicule, fiecare având o lungime de 12 metri. Orașele care le vor primi sunt următoarele: Iași, Sibiu, Sighetu Marmației, Suceava, Târgu Mureș și Pitești.

Deși programul livrării pentru fiecare oraș variază, comenzile vor fi finalizate până la sfîrșitul anului 2022. Petros Spinaris, membru în Consiliul de Administrație al Departamentului Solaris Bus & Coach sp.z.o.o. pentru Vânzări, Marketing și Relații cu Clienții, și-a exprimat opinia într-o declarație:

“Am fost foarte bucuroși atunci când am aflat rezultatul discuțiilor, rezultat care a fost anunțat de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației Locale din România. Să vedem tot mai multe orașe care iau asemenea decizii judicioase și viable din punct devedere ecologic, menite să le dezvolte capacitatea prin niște autobuze moderne și cu zero-emisii de gaze poluante este o veste bună nu doar pentru noi, ci și pentru generațiile viitoare“.

Autobuzele electrice Urbino 12 vor putea fi încărcate atât pantograf, cât și prin prize, iar firma Solaris va asigura în toate localitățile infrastructura necesară pentru o încărcare în timp sau rapidă. Vor exista 123 de stații de încărcare la 40 kW și 36 de stații în sistem pantograf la 300kW.

Noile autobuze vor avea aer condiționat și vor fi dotate cu un sistem de informații pentru pasageri în conformitate cu dorințele pasagerilor și cu necesitățile fiecărui oraș. Această comandă de autobuze ecologice este una dintre cele mai mari dn Europa.

Sursa: Clean Technica/ Rador/ Traducerea: Alexandru Danga

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Stire pozitiva . Totusi ar trebui sa ne gandim si noi sa producem autobuze electrice . Sau doar polonezii pot ?

  2. In sfarsit vedem si noi ceva bun.
    In Brasov deja 60% din transportul public este electric.

  3. Gubernu National-Liberal, de ce nu comandati autobuze electrice produse in Romania?

    De ce comanda Suedia si alte tari din Romania si noi nu?

    Pai noi umflam industria altor tari si a nostra sa moara?

    Nu putem traii toti din Banci, IT si Alimentare straine, trebuie sa mai si producem ceva

    • In Romania nu se fac autobuze electrice. Buna incercare, ce sa mai zic de treaba cu autobuzele comandate de suedezi…

  4. TeFeList e un postac pesedist ce improasca fake news aiurea. Cand am produs noi autobuze electrice ma cap de pluta? Cand au comandat „suedezii si alte tari” de la noi autobuze electrice? Du-te-n pwla mea cu fake news-urile tale de postac!

  5. Alea erau turcesti, adica nu erau de firma. In schimb, Polonia e tata si mama tehnologiei. O fi Turcia producator de autovehicule mai mare decat Polonia si Romania la un loc, dar Zuckerman nu aproba.

    Unde va opera guvernul autobuzele astea, are si el regie de transport in comun?

    Cum zicea Thatcher, ca nu imi mai amintesc? „guvernul e cel mai bun operator de autobuze”?

    • Pai, sa fii dumneata sanatos! Cand Polonia era „in tema” cu tehnologia electronica Turcia era cu oile pe camp. Zeci / sute de miliarde de dolari pompate de NATO in Turcia au avut ca scop doar sa tina Turcia „de partea buna”a frontului (fiindca pe malul celalalt al Mari negre era URSS) dar rezultatul economic a fost dezastuos.
      Cand vom vedea produse turcesti care sa-si dovedeasca in timp calitatea, mai discutam.
      Pana una-alta Turcia produce mult si prost – in toate domeniile – iar pretul mic nu este destul de mic. O fi bun pentru romanii sensibili la ciubuc, dar daca vrei ceva bun, trebuie sa te gandesti sa bagi mana mai adac in buzunar, zic eu.

  6. România a comandat 123 de autobuze electrice în valoare de 65 de milioane de euro de la compania poloneză Solaris .

    Ce poate avea un autobuz de 528.500 de euro ???⁷

    • Căutam comentariul ăsta. La 500 000 euro per autobuz, mai bine comandau nave spațiale de la elon musk . Pișam-aș pe ROMÂNIA și toți bulangiii din conducere

  7. Ma doare sufletul cand aud cum urla Catu, stiletto turcanu ca nu sunt bani pentru ceva, dar sunt bani pentru autobuze de sute de mii bucata. Nici macar nu au avut decenta sa impuna conditie de Offset. Politicieni de ra…at.