G4Media.ro

România a preluat doar 3% din grâul ucrainean

Sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

România a preluat doar 3% din grâul ucrainean

De la începutul invaziei Rusiei până acum, Ucraina a trimis 601.115 tone de grâu către portul românesc Constanţa de la Marea Neagră, plus 120.294 de tone de grâu care sunt deja în drum spre Constanţa. Informația a fost anunţată joi de autorităţile portuare române, potrivit Reuters, citat de Rador.

Grânele ucrainene, transportate cu barja, trenul şi camioanele către portul Constanţa reprezintă aproximativ 3% din cele 20 de milioane de tone necesare a fi mutate înainte de noua recoltare, care va începe la finalul lunii iulie, pentru e evita blocajele şi pentru a preveni o criză globală alimentară.

Porturile ucrainene au fost blocate de la începutul războiului, iar al patrulea exportator major de grâne din lume a fost obligat să trimită transporturile de grâne cu trenurile prin vestul ţării, sau prin micile porturi dunărene ale României.

La Constanţa, peste 260.000 de tone de grâne ucrainene au fost deja încărcate în 15 nave, au declarat pentru Reuters autorităţile portuare, care au precizat că în silozuri se află încă 339.000 de tone, iar 120.294 de tone de grâu urmează să ajungă pe Dunăre cu barja din porturile dunărene ucrainene Reni şi Izmail.

În luna mai, managerul operatorului portuar Comvex din Constanţa, Viorel Panait, a estimat că se pot efectua operaţiuni de încărcare în plus în procent de 20%, adică aproximativ 5 milioane de tone, faţă de volumul de anul trecut. Comvex, care s-a ocupat până acum de majoritatea cerealelor ucrainene, operează cel mai rapid terminal de încărcare grâne din Europa, care poate procesa până la 70.000 de tone de grâu pe zi. (sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Este un exemplu extrem de elocvent de ineficienta in Portul Constanța. Nici când apar oportunități uriașe de a face bani nu sunt fructificate. Interesul este doar pentru oportunități de furt, contrabanda, evaziune fiscală șamd.

    Portul Constanța este un monument de corupție.

    • La fel ca toate companiile de stat. Si cumplit de trist este ca majoritatea romanilor au credinta ca aceasta stare de coruptie generala este un DAT. Pur si simplu la noi nu se poate altfel.

    • Păi nu se poate altfel cu acest popor. Poporul vrea corupție și votează 55% PSDNL.

    • Mai grav este că aici corupția nu ne afectează numai pe noi, afectează practic un întreg continent (Africa). Dar da, românul se va plânge în continuare că nu „se” dorește, că suntem sabotați, că nu „se” poate și peste cinci minute va uita.
      E atât de frustrant să vezi ce șansă aveam și cum suntem forțați de niște lași să stăm cu capul în nisip și să mai și stricăm mersul lucrurilor într-o stare de absolută urgență din cauza nepăsării și inaptitudinii lor.
      De-aia suntem o țară mică și neimportantă, pentru că cei care ar putea schimba ceva prin vot visează cai verzi pe pereți și abia așteaptă să fie dezamăgiți, în timp ce cei care nu vor să schimbe nimic prin vot se încolonează la secție după cum li se dictează.

  2. +1
    Da, suntem o competiție acerbă pentru Olanda !

  3. Unde scrie în articol că e din cauza ineficientei portului Constanța?

    • Unde?! Pai doar acum o saptamana au ridicat de pe liniile de cale ferata 400 de vagoane din 700 detinute,care ingreunau transportul in port,pt ca erau fier vechi. Unde te duce cu gandul chestia asta?

    • Unde ??Printre copacii crescuți printre linile de cale ferată(unde nu s a putut fura.)?
      Prin lipsa infrastructurii intre port si periferiile frontierelor României?
      Prin lipsa interesului in a suplini lipsa infrastructurii terestre dând șanse Dunării (că tot e „construită „gratis) si transportului fluvial de mărfuri către țările riverane Dunării?
      Prin lipsa unui enorm centru abator(locuri de muncă ,impozite,taxe,etc) in locul exportului de animale vii,in speță oi,catre Orient?
      ps:Rotterdam să stea liniștit că in România portul Constanța nu arată nici cât ghereta de control de la intrarea lui.Si nici nu v a arată altfel in urmatoarele sute de ani.

  4. Intr-un interviu recent acordat unei televiziuni, Adina Valean, comisar european pe transporturi, spunea ca UE cauta solutii. In total sunt 5 milioane de tone pe luna. Cele 5 se impart intre Polonia, Croatia si Romania. Cel mai probabil olonia o sa ajute mult. Astfel, Romania ar putea face o imagine frumoasa daca gestioneaza intre 1 si 1,5 milioane. Suntem la 0,6 deci se poate. Ar trebui folositi bani dintr-un fond de rezerva sau altceva similar.