G4Media.ro

România are cele mai periculoase drumuri din Europa – studiu

sursa foto ISU Prahova

România are cele mai periculoase drumuri din Europa – studiu

Cele mai periculoase drumuri pentru șoferi din Europa sunt cele din România, urmată de Serbia și Bulgaria, iar cele mai sigure șosele sunt cele din Norvegia, potrivit unei cercetări realizate de portalul specializat Vignetteswitzerland.com, care analizează cele mai recente date de la Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor privind numărul de decese în traficul rutier la 1 milion de locuitori.

Studiul arată că în 2022 au fost 85,81 decese la 1 milion de locuitori în România. Totuși, există o scădere – cu 10,26% față de 2012, când s-au înregistrat 95,62 de decese la 1 milion de locuitori.

Serbia se află pe locul doi, cu 82,65 decese la 1 milion, ceea ce reprezintă o scădere de 13,01% față de 2012. Bulgaria închide primele trei locuri, cu 77,64 decese la 1 milion de locuitori, însă aici se constată o scădere mică față de 2012 – doar 6,02%.

Studiul arată, de asemenea, că Norvegia este cea mai sigură țară pentru șofat în Europa. În 2022, țara are doar 21,38 decese la 1 milion, ceea ce reprezintă o scădere totală de 26,48% față de 2012, când a avut 29,08 de cazuri de decese.

Suedia se află pe locul secund din punct de vedere al siguranței, cu 21,72 decese la 1 milion /o sacădere de 27,74%/, iar Marea Britanie – pe locul trei cu 25,89 de cazuri de decese / o scădere de 9,51%.

Sursa: Sega via Rador Radio România / Traducerea: Mirela Petrescu

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Evident, atunci cand se pun 2-3 cm de asfalt direct peste pamant la ce altceva te poti astepta?

  2. Statistica este serios influențată și de cultura de șofat. Din cauza autostrăzilor punține la număr, care se alternează cu drumuri naționale cu 2 benzi, românii încă nu posedă suficient practica șofatului pe autostrăzi sau pe drumuri rapide de două benzi ( exemplu Dej- Cluj Napoca – Turda ) . Pe de altă parte, pot să afirm în cunoștință de cauză că drumurile naționale și locale românești sunt calitativ mai bune decât de ex. cele din Ungaria. Acolo însă autostrăzile constituie o rețea foarte dezvoltată

    • Să vezi în Germania drumuri naționale fără acostament și cu copaci bătrâni imediat pe margine (la 20-30cm maxim, în laterală). Păi la noi din punctul acesta de vedere este lux. Nu este lux fiindcă într-adevăr nu avem ce au nemții (nici măcar maghiarii, că ai făcut referire la ei), anume autostrăzile. Este într-adevăr frustrant să constați că durează atât de mult o călătorie de la A la B și atunci apare tentația, ba să mergi în sat ca afară (ca la noi la nimeni, cu sate de 10 km, întinse doar de-a lungul drumului național, și extinse cât s-a putut după revoluție), ba să mergi pe acostament, ca pe celebrul DN2. Dar eu unul învinovățesc exclusiv autoritățile statului pentru asta, pentru că nu aplică legea (în ambele cazuri). Tentația este și dincolo dar frica de pedeapsă cred că prevalează (și vedem cazuri în presă, de români urmăriți juridic chiar în România, pentru contravenții rutiere pe dincolo / foarte bine). Restul ar trebui să vină de la sine, într-un climat de normalitate.

  3. Eu cred ca avem cei mai periculosi soferi.