România – în urma mediei OCDE la mai toți indicatorii-cheie, de la salariile profesorilor și timpul petrecut în școală la studiile tinerilor și rata de înscriere în învățământul preșcolar
Rezultatele sistemului de învățământ din România sunt constant în urma mediei înregistrate la nivelul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), la care România dorește să adere, la cea mai mare parte dintre indicatorii-cheie luați în caldul de aceasta în ultimul raport anual “Education at a Glance”, dat marți publicității. Este prima dată când România, în calitate de țară candidată să adere la OCDE, participă cu date la această analiză a organizației internaționale, analiză care anul acesta pune accentul pe învățământul vocațional.
Potrivit capitolului din raport dedicat situației din România, cifrele învățământului românesc sunt în urma celor medii la nivel OCDE începând cu procentul tinerilor cu studii superioare și terminând cu bugetul per student sau bugetul total alocat educației. Și aceasta, în condițiile în care, la unii indicatori precum cel referitor la buget, sunt luate în calcul date mai vechi, dar mai bune decât cele actuale, iar la altele nu apare cu informații de referință din partea României.
Edupedu.ro prezintă, sintetic, principalii indicatori RO/OCDE și prezintă, mai jos, situația detaliată în cazul principalelor puncte de interes în raport:
Principali indicatori-cheie prezentați în raportul OCDE “Education at a Glance 2023” – România vs. media OCDE
Numărul tinerilor (25-34 de ani) cu studii superioare: România – 21% dintre bărbați și 28% dintre femei, adică aproximativ jumătate din nivelul mediu OCDE (41% dintre bărbați, 54% dintre femei)
Citește articolul complet pe Edupedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank