G4Media.ro

România interzice intrarea navelor rusești în Portul Constanța/ Autoritatea Navală Română se…

Sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

România interzice intrarea navelor rusești în Portul Constanța/ Autoritatea Navală Română se aliniază astfel sancțiunilor europene/ Sunt interzise și iahturile sau ambarcațiunile de agrement/ Care sunt excepțiile

România interzice intrarea navelor rusești în Portul Constanța începând cu ziua de duminică, 17 aprilie. Autoritatea Navală Română se aliniază astfel sancțiunilor europene.

Sunt interzise și iahturile și ambarcațiunile de agrement. Excepție fac navele care au nevoie de asistență și care caută un loc de refugiu sau care au nevoie de o escală de urgență în port din motive de siguranță maritimă sau din motive de salvare a unor vieți omenești pe mare.

Totodată, mai sunt enumerate o serie de excepții, conform ziuaconstanta.ro.  Jurnaliștii citează o informare de presă transmisă de ANR:

„În aplicarea Regulamentului (UE) 2022/576 al Consiliului, din 8 aprilie 2022, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 833/2014 privind măsuri restrictive având în vedere acțiunile Rusiei de destabilizare a situației în Ucraina, începând cu data de 17 aprilie 2022, ora 00:00, se interzice accesul în porturile romănești al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei, inclusiv al navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat, după 24 februarie 2022.

(1) Se interzice accesul după 16 aprilie 2022 în porturile situate pe teritoriul Uniunii al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei.

(2) Alineatul (1) se aplică navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat după 24 februarie 2022.

(3) În sensul prezentului articol, «navă» înseamnă:

(a) o navă care intră în domeniul de aplicare al convențiilor internaționale relevante;

(b) un iaht cu lungimea de 15 metri sau mai mare care nu transportă mărfuri și care nu transportă mai mult de 12 pasageri;

(c) o ambarcațiune de agrement sau un motovehicul nautic, astfel cum sunt definite în Directiva 2013/53/UE a Parlamentului European și a Consiliului.

(4) Alineatul (1) nu se aplică în cazul unei nave care are nevoie de asistență și care caută un loc de refugiu sau care are nevoie de o escală de urgență într-un port din motive de siguranță maritimă sau din motive de salvare a unor vieți omenești pe mare.

(5) Prin derogare de la alineatul (1), autoritățile competente pot autoriza o navă să aibă acces într-un port, în condițiile pe care le consideră adecvate, după ce au stabilit că accesul este necesar pentru:

(a) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de gaze naturale și petrol, inclusiv produse obținute prin rafinarea petrolului, titan, aluminiu, cupru, nichel, paladiu și minereu de fier, precum și anumite produse chimice și produse din fier astfel cum sunt menționate în anexa XXIV;

(b) achiziționarea, importul sau transportul de produse farmaceutice, medicale, agricole și alimentare, inclusiv grâu și fertilizatori al căror import, achiziționare și transport sunt permise în temeiul prezentului regulament;

(c) scopuri umanitare;

(d) transportul combustibilului nuclear și al altor produse strict necesare funcționării capacităților nucleare civile;

(e) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de cărbune și alți combustibili fosili solizi, astfel cum sunt enumerați în anexa XXII, până la 10 august 2022″, potrivit documentului emis de Autoritatea Navală Română (ANR).

sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. La naiba si îmi doream si eu un iaht de 400 milioane euro. Frate cit ghinion am.

  2. De 1 luna de zile a inceput razboiul. Romania putea fi atacata si ea. De ce a durat atat?

    • Bolșevicii PCR-USL s-au lămurit că Armata Rosie Eliberatoare nu mai vine 😂😂😂

    • A fost lumea plecata in concediu. Pana s-au trezit din betzii si au reusit sa puna cap la cap 10 fraze dureaza.

  3. Abia acum?

    • Stai ca au fost lucruri mai urgente pentru USL decat alinierea la directivele UE, razboi sau lucruri d-astea neimportante. Printre lucrurile urgente: PNDL3, spaga primarilor, congresul PNL, golf pentru robotul dulap de la controceni, sa mai dea cateva posturi „cui trebuie”, sa mai manareasca cateva jaloane ca sa intre bani de PNRR prin heirupuri. Astea erau importante.

      Ce daca Romania inca facea afaceri cu Rusia? Este asta mai important decat proclamarea lui Ciuca la sefia PNL? Nu. Atunci, de ce ii certi degeaba? Au si ei 2 neuroni, nu pot face decat 2 lucruri deodata: sa respire si sa fure. Tu mai vrei sa si munceasca? Ai un tupeu imens si probleme de atitudine daca tu chair crezi ca Guvernul lucreaza pentru tine. Normal e noi sa fim sclavii lor, ca doar de unde isi iau salariu daca nu de la noi?!

  4. bine ca macar acum. poate oprim naibii si importurile de gaze de la ei.
    a venit vara, ne descurcam si fara aia 20% importati de la ei, plus ca am inceput sa scoatem si noi din marea neagra, in sfarsit

    • nu scoatem noi, scot americanii, distribuie italienii si francezii, sa vedem ce preturi vom avea noi, daca vom avea preturi mai mici decat vecinii care nu au gaze, sa fie primit, daca in schimb avem la fel sau mai scump, nasol, inseamna ca suntem si f… si cu banii luati.

  5. Excepțiile pentru importul de materiale anulează o mare parte ale sancțiunilor UE. Pare prostuț sociologul care a făcut armată dar știa bine de ce a spus că trebuie să ne obișnuim cu rușii ca vecini.

  6. a ‘nspea zi dupa scripturi.

  7. Foarte trist, miliardari rusi voiau sa vina cu iahturile lor la Mangalia!