România, printre cele opt țări europene care se opun limitelor de poluare impuse de Euro 7 / Regulile ar putea intra în vigoare din 2025
România se numără printre cele opt țări care fac presiuni pentru a reduce noile limite de emisii ale UE pentru autovehicule, afirmând că acestea sunt prea ambițioase și nerealiste pentru producătorii de automobile, scrie Reuters.
Țările Uniunii Europene și legislatorii se pregătesc să negocieze regulamentul Euro 7, care, începând din 2025, va înăspri limitele de emisii ale vehiculelor, inclusiv oxizi de azot și monoxid de carbon.
Într-un document comun, trimis celorlalți membri ai UE și consultat de Reuters, cele opt țări au declarat că anumite părți ale legii, inclusiv restricțiile privind emisiile de gaze de eșapament, ar trebui eliminate în totalitate.
„Ne opunem oricăror noi reguli privind emisiile de gaze de eșapament (inclusiv noi cerințe de testare sau noi limite de emisii) pentru autoturisme și camionete”, se arată în documentul semnat de Franța, Italia, Republica Cehă, Bulgaria, Ungaria, Polonia, România și Slovacia.
Țările au declarat că aceste limite ar forța producătorii auto să investească în îmbunătățirea performanțelor emisiilor de gaze de eșapament, bani care ar fi mai bine cheltuiți pentru dezvoltarea de vehicule cu emisii zero.
Împreună, aceste țări ar avea suficiente voturi pentru a bloca propunerea.
Comisia Europeană susține că aceste norme – care se aplică doar vehiculelor noi, nu și celor aflate deja pe șosele – sunt necesare pentru a reduce emisiile dăunătoare sănătății și pentru a preveni repetarea așa-numitului scandal Dieselgate, în care companiile au încălcat normele.
De asemenea, legea ar înăspri testarea emisiilor, impunând producătorilor de automobile să utilizeze sisteme de monitorizare a poluării la bordul mașinilor.
Țări precum Italia și Republica Cehă găzduiesc industrii auto importante, iar poziția guvernelor se aliniază cu criticile unor producători auto la adresa Euro 7.
Constructorul auto ceh Skoda a avertizat cu privire la pierderea a 3.000 de locuri de muncă în cazul în care propunerea va fi aprobată, în timp ce directorul general al Stellantis (STLAM.MI), Carlos Tavares, a catalogat anumite părți ale Euro 7 drept „inutile”.
De asemenea, legea ar reduce pentru prima dată poluarea produsă de frâne și anvelope.
Cele opt state au solicitat alte modificări, inclusiv termene mai târzii pentru intrarea în vigoare a normelor.
UE a convenit deja ca, până în 2035, toate mașinile noi vândute în blocul comunitar să aibă emisii zero de CO2. Această lege a fost aprobată în cele din urmă în acest an, după ce a fost respinsă de țări precum Germania, care a obținut o excepție pentru mașinile care funcționează cu combustibili electronici.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank