Dunărea se transformă în șantier: România și Bulgaria încep studiile de fezabilitate pentru cinci poduri peste Dunăre / Începe dragarea Dunării și se pregătește adâncirea fluviului pentru transportatori
Bulgaria și România încep concomitent studii de fezabilitate în cinci poziții de pe ambele maluri ale Dunării pentru a construi noi poduri, a anunțat Ministerul Transporturilor de la Sofia, potrivit publicației 24Chasa, preluată de Rador.
Anunțul a fost făcut după întâlnirea de la București a Grupului de lucru bulgaro-român pentru conectivitate, aflat sub egida celor doi premieri. Din partea Bulgariei, delegația este condusă de ministrul transporturilor, Nikolai Săbev, iar din partea română – de Sorin Grindeanu, viceprim-ministru și ministru al transporturilor și infrastructurii. Delegația bulgară a fost însoțită de ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Republicii Bulgaria la București, Radko Vlaikov.
Un participant la întâlnire a spus că studiile de fezabilitate simultane pentru cele cinci poduri reprezintă o reușită, după ce atâția ani s-au auzit doar declarații.
De asemenea, bulgariat s-a angajat să dragheze Dunărea, ceea ce este o prioritate pentru români. „Partea bulgară va răspunde în mod adecvat la acest lucru, iar din 20 iunie Agenția Executivă pentru Studierea și Întreținerea Fluviului Dunărea va începe dragarea fluviului cu fonduri proprii, iar în decurs de o săptămână va anunța o licitație publică pentru activități de dragare”, a spus Săbev.
Ministrul Săbev a declarat că pentru adâncirea Dunării au fost asigurate fonduri în valoare de 15 milioane de leva. „Documentația a fost întocmită și a fost deja trimisă la Agenția pentru Achiziții Publice pentru control prealabil, iar fondurile au fost repartizate pentru o perioadă de 3 ani”, a mai explicat acesta.
În ceea ce privește proiectul comun Fast Danube pentru adâncirea fluviului, Săbev și Grindeanu au convenit ca, până la sfârșitul anului 2022, un grup de lucru comun să pregătească un proiect mixt de finanțarea din partea Comisiei Europene a măsurilor inginerești planificate pe fluviu. Ministrul Săbev l-a informat pe omologul său român că Bulgaria este pe deplin pregătită pentru inaugurarea liniei de feribot Ruse-Giurgiu și a sugerat ca la Ruse să fie efectuat un control comun de frontieră, în timp ce la Giurgiu se creează condițiile necesare pentru aceasta.
Vicepremierul Grindeanu s-a angajat să coopereze cu autoritățile locale pentru a accelera activitățile de la Giurgiu. Partea bulgară intenționează să înceapă lucrări de reparație pe partea sa la Podul Dunării I, în luna iulie, ceea ce din punctul de vedere al delegației României ar putea crea probleme serioase fluxurilor turistice și comerciale. Ministrul Săbev va discuta problema cu viceprim-ministrul Grozdan Karadjov, astfel încât timpul pentru reparații să poată fi planificat fără a întreuna traficul dintre cele două țări.
Traducerea Rador: Mirela Petrescu / Foto: Pod peste Dunăre Vidin – Calafat / Sursa: FCC
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
25 comentarii