G4Media.ro

România și Polonia, cel mai mare deficit de camionagii din Europa și…

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

România și Polonia, cel mai mare deficit de camionagii din Europa și cele mai mici rate de șoferi-femei

Deficitul de șoferi în sectorul transportului rutier din Europa a crescut cu 13% în anul 2020, potrivit unui studiu realizat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU).

Concret, pe baza studiului IRU privind întreprinderile mici și mijlocii de transport și din lanţul de aprovizionare din mai multe țări europene, se estimează că deficitul de șoferi de marfă din Europa continentală a crescut de la 23% în 2019 la 36% în 2020.

Polonia și România sunt ţările cu cele mai grave probleme, întrucât în Polonia deficitul de șoferi este de 22% și se estimează că va creşte cu 15 puncte procentuale în 2020. În România, imaginea este şi mai sumbră, întrucât deficitul de șoferi în 2019 a fost de 50% şi se prevede ca în 2020 să ajungă la 62%, transmite Metaforepress.

Este de remarcat faptul că în Polonia și România se înregistrează cele mai mici rate de șoferi femei din Europa, reprezentând doar 2% din forța de muncă din Europa.

După cum a constatat şi anterior IRU, motivele care descurajează femeile să intre în profesie au legătură cu condițiile grele de muncă, lipsa locurilor sigure de parcare și perioadele lungi de timp petrecute în afara locuinței.

Potrivit lui Jan Buczek, președintele Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali din Polonia (ZMPD) „pentru a încuraja mai multe femei și tineri să intre în profesie, sunt necesare îmbunătățiri pentru a asigura condiții de muncă mai bune. De asemenea, ar trebui să existe o implicare mai mare a statului în facilitarea tinerilor să devină șoferi calificați și pentru ca aceştia să fie ajutaţi în ceea ce priveşte costul ridicat necesar pentru instruire și dobândire de competenţe”.

În ceea ce-i priveşte pe șoferii tineri, 11% din forța de muncă din Polonia are vârsta sub 25 de ani, în timp ce în România vârsta medie a șoferilor este de 41 de ani.

Deși aceste date sunt mai bune decât mediile europene – 7% dintre șoferii europeni au sub 25 de ani, iar vârsta medie a șoferilor comerciali este de 45 de ani – mai sunt încă multe de făcut, precizează IRU.

Sursa: Metaforepress/ Rador/ Traducerea: Carolina Ciulu/ Sursa: Inquam Photos/ Autor: Tudor Costache

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. E posibil sa fie culturala treaba? E posibil ca femeile chiar sa nu vrea sa devina camionagii? Nah! Trebuie sa fie patriarhatul! Pozitia aia privilegiata de camionagiu cu ture de 12h trebuie sa fie chiar pe placul femeilor, dar nu pot ajunge acolo pentru ca suntem noi niste bulangii misogini.

  2. Bai g4 voi sunteti tampiti? Cum sa publicati mizeria asta?

    Cate femei vor si pot sa repare o pana la un camion sau sa dea jos si sa monteze prelata unui camion?

    Ia intrebati-va sotiile acasa daca vor sa practice aceasta meserie.

    Maine urmeaza sa ne spuneti ca suntem pe ultimul loc din ue la capitolul „femei care extrag carbune in mina” sau ” toarna otel”.

    Dobitocilor

  3. Poate o problema e si faptul ca este un adevarat calvar obtinerea permisului in Romania? In momentul de fata, in Iasi, la CAT. B programarile la oras sun pentru iunie-iulie, probabil la cat C la fel, la cat. A nici macar nu au inceput programarile.
    Cine este dispus sa piarda un an din viata pentru cat.C pentru ca apoi sa riste sa nu fie angajat ca este prea tanar sau femeie.
    Ar merge o analiza G4Media legata de aceasta prostie numita obtinerea permisulului de conducere in Romania.

  4. G4media, am mai spus si repet: nu asa se apara democratie, cu articole inepte pe inegalitatea de „gen” la camionagii.
    As vrea sa vad o femeie care nu-i barbat deghizat cum schimba o roata de rezerva la un camion. Sau macar la un Logan.
    Polonezii sunt mai tineri ca medie de varsta tocmai pentru ca mamicile lor catolice au facut si altceva decat demonstratii de „egalitate de sanse”, adica au facut copii, pur si simplu.

  5. Meseria de sofer este urita si grea si pentru barbati dar pentru femei

    • Tocmai, de ce sa nu aiba privilegiul de a participa si feministele?!
      Poate ca se egalizeaza si speranta de viata intre sexe cu ocazia asta.

  6. Asteptam un studiu si despre alte ”subreprezentari”.
    Despre militari , constructiile civile, constructiile industriale, santierele navale, platformele petroliere, transportul maritim, instalatori, tamplari, electricieni, strungari, mecanici auto, sudori, tractoristi, escavatoristi , soferi TIR am vazut, ”subreprezentare” masiva( 2% in Ro) incarcatori/descarcatori marfa, joburi din industri siderugica, topitorii furnale, carierele de piatra, extragerea de minereuri, si in general toate joburile grele, periculoase sau de rahat in care barbatii au tupeul sa detina peste 90 % din accidentele mortale ! Adica joburile care construiesc orasele si tot ce tine de infrastructura de transport la propriu.
    Stanga radicala si feminismul de carton asteapta in schimb studii tintite si statistici convenabile pentru acapararea functiilor de conducere prin favoruri si discriminare pe fata. Adica adio principiului de competenta, traiasca egalitatea de rezultate.