România și Polonia, cel mai mare deficit de camionagii din Europa și cele mai mici rate de șoferi-femei
Deficitul de șoferi în sectorul transportului rutier din Europa a crescut cu 13% în anul 2020, potrivit unui studiu realizat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU).
Concret, pe baza studiului IRU privind întreprinderile mici și mijlocii de transport și din lanţul de aprovizionare din mai multe țări europene, se estimează că deficitul de șoferi de marfă din Europa continentală a crescut de la 23% în 2019 la 36% în 2020.
Polonia și România sunt ţările cu cele mai grave probleme, întrucât în Polonia deficitul de șoferi este de 22% și se estimează că va creşte cu 15 puncte procentuale în 2020. În România, imaginea este şi mai sumbră, întrucât deficitul de șoferi în 2019 a fost de 50% şi se prevede ca în 2020 să ajungă la 62%, transmite Metaforepress.
Este de remarcat faptul că în Polonia și România se înregistrează cele mai mici rate de șoferi femei din Europa, reprezentând doar 2% din forța de muncă din Europa.
După cum a constatat şi anterior IRU, motivele care descurajează femeile să intre în profesie au legătură cu condițiile grele de muncă, lipsa locurilor sigure de parcare și perioadele lungi de timp petrecute în afara locuinței.
Potrivit lui Jan Buczek, președintele Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali din Polonia (ZMPD) „pentru a încuraja mai multe femei și tineri să intre în profesie, sunt necesare îmbunătățiri pentru a asigura condiții de muncă mai bune. De asemenea, ar trebui să existe o implicare mai mare a statului în facilitarea tinerilor să devină șoferi calificați și pentru ca aceştia să fie ajutaţi în ceea ce priveşte costul ridicat necesar pentru instruire și dobândire de competenţe”.
În ceea ce-i priveşte pe șoferii tineri, 11% din forța de muncă din Polonia are vârsta sub 25 de ani, în timp ce în România vârsta medie a șoferilor este de 41 de ani.
Deși aceste date sunt mai bune decât mediile europene – 7% dintre șoferii europeni au sub 25 de ani, iar vârsta medie a șoferilor comerciali este de 45 de ani – mai sunt încă multe de făcut, precizează IRU.
Sursa: Metaforepress/ Rador/ Traducerea: Carolina Ciulu/ Sursa: Inquam Photos/ Autor: Tudor Costache
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii