Romaşcanu, după ce a văzut Teambuilding: Este, probabil, o comedie de succesul lui ”Nea Mărin miliardar” al generaţiei de astăzi / Avem foarte multe filme de artă, premiate, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă
Ministrul Culturii Lucian Romaşcanu declară că a văzut controversata comedie româneacă Teambuilding, despre care afirmă că este, probabil, o comedie de succesul lui ”Nea Mărin miliardar” al generaţiei de astăzi, argumentând că avem foarte multe filme de artă, suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar ”sunt o nişă”, în timp ce un film cu succes la public ”se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding”, relatează news.ro
Referindu-se la filmele româneşti comerciale, Romaşcanu spune că respectă părerea celor care aleg să meargă la aceste filme, el arătând că nici în America nu se fac decât foarte rar filme de artă. ”Dacă nu se duc mai mulţi să vadă filme de Cannes, poate să fie undeva o lacună a creşterii, a educaţiei, a culturii. Dar, în acelaşi timp, masa înseamnă tipul ăsta de mesaj şi nu trebuie să judeci pe nimeni”, afirmă Romaşcanu.
Ministrul Culturii a mărturisit, sâmbătă, în emisiunea Insider Politic, că a văzut comedia românească Teambuilding, despre care spune că „este, probabil o comedie de succesul lui «Nea Mărin miliardar» al generaţiei de astăzi”. El declară se fereşte să se pronunţe despre film, dacă acesta este bun sau rău, spunând că fiecare judecă acest aspect.
„Există două filtre pentru un act artistic. Este filtrul popular, şi anume cât de mulţi oameni cumpără un bilet, pentru că nu s-a dat gratis nicăieri, cineva a băgat mâna în buzunar să vadă acel film. Deci succesul de public şi ceea ce spun criticii. Din punct de vedere al industriei, cinematografia este făcută să producă profit. Ne uităm la cei care au inventat cinematograful comercial – nu scoate film de artă America decât din când în când. Noi probabil că aveam nevoie de o comedie după «Nea Mărin miliardar» care să ne scoată din casă şi să mergem la film. Sunt exagerări de limbaj, sunt poate exagerări privind viaţa din corporaţie, dar este un film al tinerilor pentru tineri şi nu trebuie să ne ascundem după deget. Din punctul meu de vedere, cine porneşte această discuţie o porneşte – cred şi vreau să fiu scuzat dacă exagerez – pentru faptul că e un mesaj pe care te poţi urca. E un film ca oricare altul, la care, dacă vrei să dai bani, dai, dacă nu vrei să dai bani nu dai. Noi avem foarte multe filme de artă, foarte multe şi suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding. A mai fost şi Miami Bici, au mai fost şi altele”, a declarat Lucian Romaşcanu sâmbătă, la Prima Tv, în emisiunea Insider Politic, citat de news.ro
Ministrul susţine că nu poate critica pe nimeni pentru alegerile făcute în materie de film.
„Eu nu pot critica 1 milion de oameni care au ales să facă ceva. Dacă eu am altă părere care prezum că mi se respectă, aşa trebuie să le respect şi eu părerea lor. Dacă nu se duc mai mulţi să vadă filme de Cannes, poate să fie undeva o lacună a creşterii, a educaţiei, a culturii. Dar, în acelaşi timp, masa înseamnă tipul ăsta de mesaj şi nu trebuie să judeci pe nimeni. ”, a adăugat Romaşcanu.
Întrebat dacă statul român ar trebui să finanţeze, prin Centrul Naţional al Cinematografiei, astfel de filme comerciale, ministrul a răspuns că CNC finanţează „proiecte care trec de un anumit filtru”, iar acel filtru este bazat pe „criterii destul de stricte în ceea ce priveşte conceptul artistic”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
20 comentarii