G4Media.ro

Ryanair, obligată să ramburseze costurile suplimentare de check-in din aeroporturi / Compania…

Sursa foto: Unsplash

Ryanair, obligată să ramburseze costurile suplimentare de check-in din aeroporturi / Compania e acuzată de anunțuri „înșelătoare” / Călătorii care au sesizat compania primesc 55 de euro / Cei care au achitat supra-taxa în aeroporturi, primesc 15 euro sau un voucher de 20 de euro

Ryanair va rambursa clienților costurile suplimentare pentru check-in, anunță Corriere della Sera.

Acest lucru a fost anunțat într-un comunicat de presă emis de Autoritatea pentru Concurență și Piață (Agcm), care a explicat că Ryaniar va rambursa 55 de euro sau costul integral al înregistrării la aeroport tuturor consumatorilor care, între 2021 și 2023, au trimis o plângere companiei, deoarece nu au fost conștienți de condițiile aplicabile înregistrării online.

În plus, toți călătorii care au făcut rezervări de zbor în aceeași perioadă (care au totalizat peste 100.000) și s-au înregistrat la aeroport, plătind suprataxa, vor primi o rambursare de 15 euro sau, alternativ, un voucher în valoare de 20 de euro care poate fi folosit pentru a achiziționa servicii de la Ryanair.

Având în vedere cele peste 100.000 de rezervări – ceea ce corespunde la cel puțin peste 100.000 de consumatori – suma pe care compania s-a angajat să o ramburseze este de aproximativ 1,5 milioane de euro;

Autoritatea antitrust a deschis o investigație împotriva Ryanair pentru o posibilă practică comercială neloială, cu încălcarea articolelor 21 și 22 din Codul consumatorului. Autoritatea acuzase compania aeriană că a furnizat informații înșelătoare cu privire la condițiile aplicabile check-in-ului online și la posibila creștere a costurilor în cazul neefectuării check-in-ului online.

Clienții nu erau informați în mod adecvat cu privire la perioada de disponibilitate a serviciului și la posibila creștere a costurilor în cazul neefectuării check-in-ului în termenul stabilit de Ryanair.

În cele din urmă, Acgm a observat că, la rezervarea unui bilet dus-întors, dacă utilizatorul a selectat opțiunea de prioritate și bagaj de mână, aceasta a fost extinsă automat la ambele etape.

Pe masa Autorității Antitrust se află și alte plângeri privind posibile practici comerciale neloiale ale companiilor aeriene pe tema costurilor suplimentare aplicate consumatorilor: de exemplu, la unii operatori, dacă cumperi un bilet dus-întors, par să împiedice posibilitatea de a te îmbarca cu un bagaj plătit doar pentru zborul dus și încarcă automat taxa de bagaj și pentru întoarcere.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.