G4Media.ro

S-a depășit etapa educației pentru mediu, predată deja în școli, se trece…

Foto: Pixabay.com

S-a depășit etapa educației pentru mediu, predată deja în școli, se trece la dezvoltare durabilă – Societatea de Geografie din România salută raportul “Educația privind schimbările climatice și mediul” prin recomandări și corecturi pe text

În alte sisteme de educație din Europa s-a depășit etapa educației pentru mediu – care există deja și în școala românească – și s-a trecut la educația pentru dezvoltare durabilă, atrage atenția Societatea de Geografie din România într-un punct de vedere cu privire la raportul “Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, pus în dezbatere la începutul acestui an. Organizația laudă inițiativa prezidențială, dar vine cu o serie de propuneri și corecturi pe text, precum aceea că expresia folosită în raport “schimbările climatice și degradarea mediului” e incorectă, deoarece “schimbările climatice reprezintă o formă de degradare a mediului”.

Alte corecturi asupra raportului legat de domeniul educației: termenul corect este “viața acvatică”, nu “viața subacvatică”; corect este “probleme de sănătate cauzate de poluare”, nu “datorate poluării”. În plus, documentul trebuie să clarifice anume ce capacități trebuie să dezvolte elevii, când li se cere să “dezvolte o gândire sistemică, la nivel planetar”, să “răspundă la potențiale dezastre naturale” sau capacitatea de a “înțelege complexul de actori relevanți din zon a de protecție a mediului”, precum și legislația în domeniu, mai arată punctul de vedere al Societății citate.

  • Raportul prezidențial “Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile” a fost lansat în dezbatere la începutul anului. Documentul propune, între altele, actualizarea programelor școlare de biologie, geografie, economie, introducerea unei “săptămâni verzi”, opționale pe tema schimbărilor climatice, o platformă web dedicată etc. Mai mult pe tema raportului – aici. Documentul integral – aici

Organizația califică drept “total fals” modul cum este apreciată activitatea cadrelor didactice, anume a profesorilor de geografie, în documentul prezidențial. Iar notele sale taxează inclusiv felul cum sunt folosite diverse exemple de activități în raport, precum cel privind o aplicație de raportare a schimbărilor observate de elevi în mediul înconjurător: într-una din paginile raportului, “exemplul cu raportarea la Garda de Mediu nu este realist, având în vedere modul în care funcționează instituția”.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Nu s-a depasit nimic. Gunoaiele sunt aruncate pe camp, mai ceva ca in vremea raposatului, drujbele taie de 10 ori mai mult si poluarea apelor e la nivelul tarilor din lumea a 3-a. Poate doar satisfactia prezidentiala a crescut, hranindu-se cu lemn, in vederea perfectionarii limbajului de lemn.