G4Media.ro

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania. Cum vor circula camioanele electrice

Sursa Foto: infotrucker.ro

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania. Cum vor circula camioanele electrice

În Hessa s-a deschis prima porțiune de autostradă pentru tiruri care circulă cu curent electric din instalații de deasupra carosabilului. Dacă testul va fi un succes, și alte autostrăzi din Germania vor fi electrificate, transmite postul de radio Deutsche Welle.

Camioane electrice pe o porțiune de probă între localitățile Weiterstadt și Mörfelden

Pe autostrăzile germane circulă tot mai multe camioane, o sursă serioasă de poluare cu CO2. Simultan, planul guvernului german de protecție a climei prevede un transport de mărfuri care să genereze zero emisii poluante până în 2050. O posibilă măsură întru îndeplinirea acestui obiectiv este testată în prezent în landul Hessa.

În cadrul proiectului ELISA (Transport greu electrificat și inovativ pe autostrăzi), pe cinci kilometri din autostrada 5 (A5) au fost construite instalații electrice suspendate pe banda dreaptă în ambele sensuri de circulație. Pe această așa-numită eHighway vor circula în anii următori cinci camioane electrice care vor fi aprovizionate cu curent electric cu ajutorul instalațiilor suspendate. Curentul furnizat de acestea provine din surse regenerabile.

Motorul Diesel rămâne la bord

În Hessa se va testa mai ales cum se integrează în traficul normal aceste camioane electrice, pe una din cele mai circulate artere rutiere ale Republicii Federale. La manevre de depășire, camioanele trebuie să părăsească banda de circulație electrificată. În acest caz, se activează bateria care este încărcată în timpul circulației cu curent primit de la instalațiile suspendate. Și energia eliberată prin frânare este stocată în baterie. Dacă bateria rămâne fără electricitate, intră în acțiune motorul Diesel care rămâne în dotarea camioanelor. Cu baterie și motor Diesel, aceste camioane pot circula și pe străzile neelectrificate.

Pe lângă proiectul din Hessa, dotat de Ministerul Mediului cu 15 milioane de euro, vor urma să circule pe autostrăzi de probă astfel de camioane electrice și în landurile Baden-Württemberg și Schleswig-Holstein. Datele care vor fi colectate din toate aceste teste vor fi apoi evaluate, pentru a se verifica dacă extinderea acestei tehnologii pe alte autostrăzi este rentabilă.

Obiectiv climatic ambițios

În Germania sunt transportate anual mărfuri în greutate totală de 4,5 miliarde de tone. Peste 70% dintre acestea sunt transportate de camioane cu motoare pe combustie. Alternativa mai prietenoasă pentru climă ar fi trenurile de marfă, care transportă 20% din aceste produse. Se discută des despre mutarea acestui transport pe șinele de cale ferată, dar varianta este nerealistă din cauza volumului de mărfuri mult prea mare. Prin urmare, dacă strategia de protecția climei de zero emisii poluante până în 2050 pregătită de guvernul german va funcționa, un rol important de jucat îl vor avea camioanele.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Astfel de stiri te fac sa te simti ca un neandertal… roman

  2. „Cum vor circula camioanele electrice …”

    Nu stim, pentru ca noi nu vom avea. Si nici nu ne intereseaza cum, pentru ca noi avem alte tehnologii pe care altii nu le au, cum ar fi „toaleta” (daca o poti numi asa) in curte in 2019.

    Ne multumim cu punga de faina o data la patru ani.

  3. Noi inca mai avem drumuri nationale de pamant. Asta este tara…

  4. Un fel de troleibuze diesel-electrice hibride se pare.