G4Media.ro

S-ar putea scumpi călătoria cu metroul. Cătălin Drulă: De 5-6 ani nu…

S-ar putea scumpi călătoria cu metroul. Cătălin Drulă: De 5-6 ani nu a mai crescut tariful

Scumpirea călătoriei cu metroul în acest an poate fi o opţiune pentru diminuarea pierderilor Metrorex, mai ales că tariful nu a mai fost majorat de 5-6 ani, a spus ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, joi seara la Digi24.

„Este o opţiune (scumpirea cartelei de metrou anul acesta, n.r.). Încă nu am avut această discuţie, aştept să se instaleze noua conducere, dar de 5-6 ani nu a mai crescut tariful. Pe partea de venituri se poate umbla (…), dar trebuie să avem un pic grijă, pentru că suntem şi într-o perioadă de pandemie în care oamenii oricum au oarecare teamă de transportul în comun, dar există o flexibilitate. În momentul în care de 5 ani tariful nu a mai fost majorat, numai dacă ne uităm la inflaţia din ultimii 5 ani, ar trebui măcar o ajustare în zona asta. Ar putea să ajute compania, nu va umple în întregime gaura, dar ar putea ajuta”, a afirmat Cătălin Drulă, la Digi 24.

Ministrul Transporturilor a arătat că o majorare de 20% a tarifului ar aduce Metrorex venituri suplimentare de 50 de milioane de lei pe an, în condiţiile în care doar pentru funcţionarea Magistralei 5 compania are nevoie de o subvenţie de 150 de milioane de lei anual.

„La o estimare, cifrele sunt aproximative, la o creştere de 20% pe zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce cred că 50 de milioane în plus pe an, ceea ce ajută, evident. (…) Nu există varianta închiderii M5.(…). Astea sunt nişte bombiţe aruncate. (…) În momentul de faţă, linia M5, cea aflată în operare, are costuri de 175 de milioane de lei pe an şi aduce în venituri, estimat, 25 de milioane. Restul, cei 150 de milioane diferenţă, vin din banii noştri de la bugetul naţional, banii aceia cu care ar trebui să facem şi autostrăzi, şi căi ferate, să construim şi în Moldova şi în multe locuri”, a precizat Drulă, citat de Agerpres.

Sursa Foto: Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

41 comentarii

  1. Nu e problema, nu mariti tarifele mariti doar salariile ca le platim noi din oradea si din toata tara care nici nu am vazut metroul si nici nu vrem sa-l vedem, doar sa platim ca asa e corect nu ?

    • Pai daca nu vrei poluare, nu vrei strazi congestionate, ce faci?
      Nu cumva subventionezi transportul in comun si-l faci accesibil la cat mai multi?

      Pai ce face Drula, marele reformator ecologist? Mareste pretul biletelor, si toti or sa-si mute fundul in masini, cei care le au si-si permit.

      Probabil si alde clotide vor mari preturile parcarilor, si pune taxe de access in oras, asa ca saracimea va merge perpedes. Frumoase masuri, saracii mai saraci…ca nu au ce cauta prin oras, si bogatii liber ca doar isi permit

    • Mai unicule, lasa prosteala.
      Ceea ce ar determina populatia sa foloseasca transportul in comun ar fi reliabilitatea (program de sosire pe ceas), rapiditatea (trasee intretinute, mijloace de transport in comun moderne, benzi dedicate) si interconectivitatea (legaturi bune, parcari intermodale). Pretul nu e o problema, e net mai ieftin decat cu masina si daca se majoreaza. Restul tarii are tarife aproape duble la transport, iar liniile de transport in comun sunt de doua ori mai scurte decat in Bucuresti, iar venitul mediu in Bucuresti e superior celui din provincie.
      Faceti parcari cu plata, creati benzi dedicate pentru transport in comun, bagati taxa aia oxigen (necesita adaptari, dar e singura idee buna a lui Firea, abandonata din populism) si ai sa vezi ca se imbunatateste calitatea aerului.

    • @Tiberius:
      Reliability ? Metroul e singurul lucru pe care te poti baza 100% in Bucuresti: vine precis, nu intarzie, nu polueaza, are capacitate mare si e si modern si eficient energetic.
      Tiberius, nush de pe unde esti, dar iti spun ca metroul e singurul lucru bun pe care il are Bucurestiul. Au fost create benzi dedicate pentru autobuze (vezi cazul Iuliu Maniu), dar nu sunt respectate de soferi, care de fff multe ori sunt din provintie. Au fost barate liniile de tramvai – s-a pierdut spatiu din benzile de circulatie, traficul a devenit ingrozitor (vezi Stefan cel Mare cu Floreasca/Dorobanti)
      Exista interconectivitate pana la cer (sper ca ai vazut cate linii STB sunt si cum sunt organizate) – pe hartie e f bine, insa autobuzul/troleibuzul tot in trafic sta.
      Solutia e minunatul metrou de suprafata, tramvaie cu capacitate marita, taxa pe emisii de gaze si parcari ieftine la capetele metroului.

    • VIERMUȘ, ÎȚI PLACE MOCĂNGEALA, AȘA-I!? LA MUNCĂ, PUTOARE, NU SĂ-ȚI PLĂTESC EU, DIN BRAȘOV, METROUL, PUTOARE ORDINAEĂ!!!

    • Ardelean debil, da’ masina electrica de ce mi-o platesti?

  2. O declaratie foarte „responsabila”.
    Recomand cumpararea de urgenta a cartelelor valabile un an, ca sa nu suportam majorarea de tarif.

  3. Teoretic nu s-au marit tarifele in ultimii ani. Practic, s-a scos abonamentul cu numar limitat de calatorii pe care-l folosea toata lumea si a fost lasat doar cel cu numar nelimitat, care era cu vreo 40% mai scump.

    • Invers. A fost eliminat abonamentul de 70 de călătorii și a rămas cel nelimitat care era mai scump.

    • cipriane, mai citeste o data ce a scris sile…

  4. Guvernul care taie venituri și creste tarife.

    • Vorbesti despre guvernele PSD, care ne-au indatorat pe urmatorii 30 de ani ca sa incerce sa scape Dragnea de parnaie.

  5. Guvernanti trebuie sa ia o hotarare acolo. Daca lasa salariile la peste 1100 Eur in medie atunci o calatorie trebuie sa coste peste 2 Euro pentru ca astea sunt salarii apropriate de Europa Centrala spre vest la costuri ale vietii de Romania. Nu este posibil sa subventionam in halul asta si trebuie terminat o data cu risipa de bani sa faca un audit din asta scump de la o firma din alea big 4 si sa mai termine cu radoi si alte mizerii ca pana la urma e pe banii nostrii, sa puna 1 euro la metrou si 3 lei la RATB si sa mai terminam cu mizeria asta. la ce salarii sunt in Bucuresti este ok, nici mie nu mi-ar conveni dar nici asa nu mai merge. Daca nu sa scada salariile si sa renunte la oamenii non-esentiali si contractele supra evaluate.

    • Metroul trebuie plătit cu bani de la bucureșteni!!! SCURT!
      Nu de la bugetul țării ci din bugetul local.

      Și trebuie înlăturată obligația ca marile firme să aibe obligatoriu sediul în Haules-Bucales.

    • @Barbu: Corect. Să mai taie Primăria subvențiile nejustificate pentru pensionari, de la STB și de la RADET și să dea la metrou, pentru că dacă se mărește costul călătoriei, oamenii vor merge mai mult cu transportul de suprafață, poluant și aglomerant. Mai bine ar mări un pic tarifele la STB și/sau ar face un sistem de control eficient, pentru că mulți fac blatul.

  6. Trebuie plătite cumva măririle de salarii de 100% de la METROREX din ultimii ani.

  7. De acord sa creasca tarifele, sa renuntam la politica asta comunista prin care toata tara da bani la Bucuresti.

    • :)) fara bucuresti romanii ar face foamea mai ceva ca-n africa!

    • @jean,
      Mitic nespălat, voi sunteți hăndeii acestei țări, voie trebuie să fiți educați și eliberați prin muncă.

  8. Minunat. Nu taiem de la osanza (salariile nesimtite, pline de sporuri adesea acordate nejustifiat). Mai bine jupuim iarasi calatorul, ca el are de unde sa dea. Iar cheltuielile ilegale facute pana acum raman nerecuperate, ca doar nu vom lua banii de la vinovati.

  9. Dar chiar e o soluție, in condițiile in care lumea nu prea il mai foloseste? Corporatiștii mici stau acasă in work from home, horeca e in somaj, copiii au gratuitate.
    Singurul motiv pentru care garniturile sunt pline e ca sunt reduse numeric si vin rar, forțând lumea sa stea înghesuita.

    Iar faptul ca tarifele nu s-au mai scumpit in ultimii ani nu este o motivație normala. Nu scumpești pretul unui produs doar pe baza trecerii timpului. Ca daca nimeni nu-ți vrea produsul…
    Asadar, e o soluție izvorata din putul gandirii.

    Sa mai adaug ca un abonament scumpit ar ajunge la 50% dintr-un plin de jaf de masina sh veche? Pai te inghesui cu necunoscuti sau stai la volan (inevitabil poluand)? Ce-o sa aleaga cei care se mai duc la serviciu?

    • Unele magistrale sunt foarte aglomerate în timp ce altele nu-și scot banii (M4 și M5). Ideea ar fi să-i aduci în subteran pe cei care vin din afara Bucureștiuilui cu mașina proprie. Bagă vinietă pentru intrarea în oraș (dacă ea nu există deja) dar nu înainte de terminalul de la Străulești, dă-i parcare gratuită ori foarte ieftină, ca să se simtă avantajat să meargă cu metroul.

    • Din pacate, M4 a fost o investitie proasta de la bun inceput, dupa care a devenit si mai paguboasa o data cu extinderea. Pe M4 f putini calatori urca la Straulesti sau la Parc Baszilescu, dupa care la 1 Mai mai urca cativa corporatisti, iar la Grivita urca personalul feroviar din Buc Calatori. Atat. Prea putini calatori.

      In mod normal M4 trebuia trasa spre Pipera, nu catre Straulesti si atunci magistrala renta. In cazul de fata, daca vrei sa ajung la Aurel Vlaicu sau la Pipera tre sa schimbi de doua ori: o data la Basarab, a doua oara la Victoriei. De aia nu renteaza. Ar putea fi reparata greseala prin extinderea magistralei cu o statie la o „Piata Victoriei 3”

      In cazul M5 e prea devreme sa tragem concluzii. Inca e pandemie si nu am revenit la normalitate. Insa sunt convins ca M5 chiar renteaza, mai ales daca se extinde pana in Pantelimon.

  10. E pretul actual unul corect? actualizat?
    Politicul a fortat de cele mai multe ori falimentul acestor firme de stat prin preturi fixe.
    Fie pentru a pretinde ca totul merge bine ori pentru voturi ori pentru a putea vinde firma la fier vechi.
    Daca nu lasi sa fixeze costul biletelor in functie de costuri atunci esti fortat sa acoperi gaura de la buget.
    Daca vrei sa faci fericit si sindicatul si clientela de partid atunci ajungi la buget de cheltuieli ca in Romania, 80% salarii 20% intretinerea infra.
    Cine e vinovatul? Pai partidul reflex adica ciolacienii cleptocrati numiti pesedei.

  11. Mor pe astia care zic ca trebuie platit cu banii bucurestenilor. Da, corect asa ar trebui. Dar daca ar ramane toti banii luati din taxele platite de bucuresteni in bugetul orasului ar fi buget si pt subventii si pt tot. Numai ca multe zone din tara ar ramane fara finantare.
    Vrem nu vrem realitatea e ca doar orasele mari produc.

    • Da, orașele mari produc dar Haules-Bucales obligă marile firme internaționale să aibă sediu la el. SĂ NU MAI FIE OBLIGAȚIA ASTA! Unde ai fabrică? La Brașov, la Sibiu? Acolo să fie și sediul firmei!

    • Barbu Gh ia o pauza ! Postacii oropsiti! Cereti-va dreptul ! Cum poti spune asemenea gogomanii, minciuni de-a dreptul?!

    • E un mit aia cu Bucurestiul mare contribuitor la PIB.
      Ia frumos statisticile (gasesti pe net) si vezi care e productia industriala pe cap de locuitor in Bucuresti si ai sa vezi ca e jos de tot comparat cu alte orase mari. Ce ridica Bucurestiul sunt serviciile, dar aici statistica e deformata pentru ca se „factureaza” pe Bucuresti lucruri care tin de restul tarii (valabil mai ales pe segmentul de stat), dar cum sediul fiind pe Bucuresti, apare in contul capitalei.
      Daca s-ar face regionalizarea iar regiunile ar prelua (cum ar fi normal) parte din ceea ce acum e gestionat de Bucuresti, ai vedea contributia reala a Bucurestiului la PIB, care nu e chiar asa pe plus cum ar dori unii sa creada.

  12. Iubesc Bucureștiul, dar hai să fim corecți:

    1. Îți faci fabrică de capace de borcan la Huși, că zona e săracă și găsești oameni care vor să lucreze dar nu aveau ce, așa că angajezi rapid. Economia turcilor o ia la vale și auzi că au criză de capace de borcan, așa că exporți la ei și faci bani cu care să extinzi fabrica.

    2. Nu mai extinzi fabrica pentru că ai trecut de limita la care aveai voie să ții sediul unde vrei, și ești obligat de lege să-l muți la București, ceea ce îți generează cheltuieli. Cauți pe google „obligatoriu sediu bucurești” și vezi că rechinii imobiliari se bucură să te cunoască. De-acum plătești și impozitele tot la București, că acolo ai sediul, deși fabrica e tot la Huși.

    3. Săracii de la Huși tocmai au rămas fără o sursă de venit la taxele locale.

    4. Câțiva locuitori ai capitalei își doresc ca salariile lor să crească în fiecare an cu rata inflației, dar nu și prețul la transportul în comun. Se așteaptă ca cei de la Huși să subvenționeze o mică parte din Metrorex, în virtutea faptului că personalul TESA trebuie să primească spor de tunel, chiar dacă lucrează la suprafață, iar marile orașe au bani doar din ce au produs ele. Plus că se știe că dacă privații din București produc, atunci companiile de stat au dreptul să facă orice, că ce mi-e stat, ce mi-e privat.

    5. Posibilitatea ca cei de la Huși să fi subvenționat deja capitala prin susținerea economiei locale (chirie clădire, angajați), plata impozitelor, deși capitala n-a făcut nimic pentru firmă, e exclusă din start.

    Solidaritate, taică!

  13. N-am înțeles, l-a convins deja Sindicatul Radoi să-i lase în pace cu salariile crescute în Pandemie?!
    S-a învârtosat Drula până s-a dezumflat?!!!!

    • Eu cred că nu. Îmi pare mai degrabă preocupat de reducerea subvenției prin eficientizarea Metrorex.

    • Nu ai inteles, chiar daca taie salariul alora tot e pe minus metroul, cauza e lipsa indexari biletului cu inflatia din ultimi 2 ani cel putin.

    • Stii care e inflatia in ultimii 2 ani? Biletul ar creste cu 15-20 de bani per calatorie :))

    • @jean,
      Să crească, hăndele, să crească. Se poate folosi și copita la deplasare.

    • Alo, Barbule! Dar cand vine „miticul” la Iasov sa manance in Piata Sfatului se intampla un fenomen care tie iti scapa, ciobanashule: contribuie la bugetul orasului! Cand se cazeaza in Poiana, acelasi lucru il face.
      Bunastarea noastra ar trebui sa fie dezideratul tau numarul 1, deshteptule, revizionistule si ungurule! Btw, cu cati forinti esti platit pentru comm-urile tale ?

      PS: Inainte sa te infigi asa tare in „mitici”, nu uita ca Brasov e format numa’ din moldoveni parveniti care nu aveau bani de tren pana la Bucuresti si au decis sa descalece la BV.

  14. S-a facut M5 cum s-a facut.
    Dar nu e estimat nimeni prin studiul de fezabilitate ca se proiecteaza, se executa o magistrala de metrou cu pierderi?

    Asta cu corporatistii nu prea ține pentru ca nimeni nu stie cati corporatisti stau in Dr. Taberei.
    Ajungi de acolo cam in toate zonele Bucurestiului daca vrei.

    Ieri am traversat Bucurestiul in diferite locuri folosind transportul la suprafata.
    Am utilizat: 133, 361, 104, 282, 253, 343, 32, 123 si 385.
    Din cele 9 mijloace de transport utilizate doar ultimul a fost plin.
    Peste tot in toate intersecțiile mari am stat la stop de 3 ori minim.

    Problema legată de pierderea de la metrou si poluarea din Bucuresti e in strânsă legătură cu numarul de masini per familie.
    Nu trebuie nicio cercetare de trafic sau studiu facut de cine stie firma.
    E vizibil.
    Nenumărate familii au Trei sau Patru auto.
    Parcare pe trotuar, zone verzi pentru ei nu conteaza poluare sau distrugerea zonelor verzi.
    Comoditatea, lenea a schimbat comportamentul românilor.
    Copii nici nu termina bac- ul au carnet si imediat părinții îi fac cadou o masina.
    Copii nu mai folosesc niciodata metrou sau RATB.
    Crescuti in masina mor la coadă in intersecții sau pe Valea Prahovei la Comarnic.
    Acest comportament schimbat combinat cu mentalul colectiv „n-au maşina, nu exista” duce peste tot in lume la dezastre ecologice si sanitare.

    • De acord. Mult prea multe autoturisme. S-a dezvoltat comerțul și industria auto mult peste capacitatea de absorbție a orașelor. Soluția este îmbunătățirea transportului public și cel cu biciclete și trotinete, simultan cu măsuri de descurajare a transportului auto.

  15. Țiai dracu. E și ieftin tare ca sa mai scumpiți. Faceți fix la fel ca și cu benzina . Afara scade prețul pe barilul de petrol dar voi ai dracu măriți prețul la pompă.

  16. Asa baieti! O sa reduceti poluarea cauzata de masini cand o sa avem si caldura in calorifere. Este IRESPIRABIL aerul in Bucuresti. Bai, am ajuns sa am purificatoare de aer in fiecare camera! Si voi distrugeti singurul lucru bun din Bucuresti !

    Cu cat te plateste Alstomul, Drula tati ? Ia zi tu lu’ baiatu’: ce ti-au promis aia ? Stii ce repercusiuni are asta, inteligentule ? In loc scopul vostru sa fie pacea sociala si propasire tarii asteia bananiera, ati luat masuri pe contra de cand v-ati inscaunat, invocand PSD-ul insurubat in administratie.

    Scumpiti metroul baieti! O sa vedeti dupa ce se termina pandemia daca mai aveti pe cine sa guvernati in Romania.
    Ultimul care pleaca sa stinga lumina.