G4Media.ro

Samsarii auto care aduc maşini second-hand din străinătate fără să plătească TVA,…

Sursa Foto: pexels.com

Samsarii auto care aduc maşini second-hand din străinătate fără să plătească TVA, vizaţi de un protocol dintre Registrul Auto şi Fisc / Specialiștii arată că există posibilități de ocolire a noilor reguli

Un protocol încheiat între Registrul Auto Roman (RAR) si ANAF care a intrat în vigoare de curând prevede că cei care se ocupă cu comerţul maşinilor la mâna a doua aduse din străinătate pentru a le vinde ulterior în România, nu o vor mai putea face fără să plătească TVA, ca până acum, potrivit unui comunicat al RAR.

De acum înainte, persoana care achizitionează masina din străinătate trebuie sa fie aceeaşi cu persoana care o şi înmatriculează.

„RAR eliberează Cartea de Identitate a Autovehiculului (CIV) doar achizitorului intracomunitar, adică persoanei fizice sau juridice care a dobândit autovehiculul dintr-o țară membră UE și care este menționată în documentele de achiziție. Pe lângă certificatul de înmatriculare, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte și documentele de achiziție intracomunitară (de exemplu: factură sau contract de vânzare-cumpărare).

Reprezentanții RAR se asigură că solicitantul activității este fie achizitorul intracomunitar, fie împuternicitul acestuia. Documentele de achiziție pot fi prezentate în original sau în copie, dar trebuie sa fie lizibile, având în vedere obligația legală ca acestea să fie scanate de angajații RAR și transmise în format digital către ANAF”, precizează RAR.

În situația în care, după introducerea datelor, ANAF decide suspendarea eliberării CIV, sistemul informatic semnalizează blocarea, iar emiterea CIV va fi posibilă doar după perioada de suspendare impusă de ANAF.

Chiar şi aşa, specialiştii auto consultaţi de G4Media.ro sunt de părere că cei care au păcălit statul până acum prin neplata TVA vor încerca să găsească noi portiţe pentru a o face în continuare.

„Probabil că o să se mişte destul de repede la cum i-am văzut că reacţionează la tot ceea ce înseamnă prevederi legale. Problema cea mai mare vine la cei care aduc maşinile din import, iar acolo o să rezolve cu acte făcute direct pe numele viitorului cumpărător, iar din păcate aici, cumpărătorii sunt destul de creduli şi acceptă să apară ei în actele de vânzare cumpărare cu persoana străină”, a declarat Răzvan Pavel, directorul unei platforme online de verificare a istoricului maşinilor aduse din străinătate.

Cei care pierd în urma acestei „afaceri” păguboase sunt statul, clienţii şi importatorii autorizaţi.

„Sunt mai mulţi care pierd în acest cerc pentru că statul, o dată, nu câştigă, dealerii care plătesc taxe către stat au şi ei de pierdut pentru că există o concurenţă neloială, şi în plus de asta mai sunt şi clienţii care nu au şansa de a cumpăra o maşină de calitate, aceştia lovindu-se de probleme. Din păcate, în multe situaţii nu se pot întoarce asupra samsarilor pentru a fi despăgubiţi.”, este de părere Bogdan Penciu, importator auto autorizat.

În primăvara acestui an, samsarii de maşini second hand aduse din străinătate au primit una dintre cele mai mari lovituri din partea oamenilor legii care au făcut nu mai puţin de 62 de percheziţii în şapte judeţe şi au destructurat cinci reţele specializate în evaziune fiscală.

Suspecții ar fi controlat, prin interpuși, mai multe firme prin intermediul cărora ar fi cumpărat mașini din Belgia, Olanda, Germania, Italia, Franța, Spania și alte țări, pe care ulterior le-ar fi vândut în România, fără a înregistra veniturile în evidențele contabile și fără a declara operațiunile efectuate, sustrăgându-se astfel de la plata obligațiilor fiscale datorate bugetului consolidat al statului, susțin anchetatorii.

Afacerea s-a întins de-a lungul a trei ani, din 2016 până în 2019, iar bugetul de stat ar fi fost păgubit cu aproape 20 de milioane de euro.

Potrivit unei statistici făcute de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), anul trecut în România s-au înmatriculat peste 120.000 de autoturisme noi, faţă de 400.000 de maşini la mâna a doua.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. dar e voie cu astfel de protocoale intre institutii? CCR ce spune?
    Cum e sa dea unii de la stat de lucru altora care tot la stat se pricep?
    Nu ar trebui sa vizeze si Ciuca astfel de protocoale? Ca sa le faca mai ferme?
    Ar putea incepe cu institutiile din subordinea Guvernului ca tot nu se ocupa nimeni de ele sa le coordoneze.

  2. De ce sa plătească TVA? La achizițiile intracomunitare intre firme nu se percepe TVA. Ma înșel?
    Spre sfârșit articolul descrie problema care de fapt nu e cu TVA-ul ci cu reînregistrarea contabila completa a operațiunilor si la evitarea tuturor taxelor aferente, nu neapărat TVA.
    Asa ca ar fi bine sa clarificați ca sa înțelegem si noi ce ne coc hoții ăștia din mafia USL.

  3. Exista evaziune tva prin care samsarul cumpăra mașina de la un dealer din vest cu obligația de a plăti tva in România, aici nu face plata TVA, face alt contract fictiv între ultim proprietar din civ străin și primul cumpărător din ro. La obligația de a preda plăcile cu care a fost adusa mașina în ro exista portiță de a trece un număr de înmatriculare de platforma.
    Au mai încercat sa taxeze samsarii persoana fizica dar cum ei nu apar ca vinzatori nu poate fi dovedita activitatea „infracțională”.

  4. Au facut asta ca sa mulga si mai mult bani baietii care colecteaza spaga pentru RAR. E o coruptie la RAR incredibila!

  5. Mediul privat…plus valoare. Va spune ceva??

  6. Samsarii aia de masini ar trebui pusi sa lucreze la Min. Finantelor pt ca sint mai capabili ca multi de acolo. Ar merge mai bine tara cu ei, pe pariu?