G4Media.ro

Săptămâna testelor de la Bahrain – De ce sunt importante și ce…

Monopost al celor de la RedBull / Sursa foto: dpa picture alliance / Alamy / Alamy / Profimedia

Săptămâna testelor de la Bahrain – De ce sunt importante și ce urmăresc echipele de Formula 1

Testele de la Bahrain vor avea loc în această săptămână (26-28 februarie), cele 10 echipe din Formula 1 urmând să vadă exact unde se situează înainte de startul noului sezon din Marele Circ.

Trei zile vor avea la dispoziție echipele din Formula 1 pentru a-și testa monoposturile și pentru a face ultimele ajustări înainte de debutul stagiunii 2025.

Fiecare echipă poate testa un singur monopost pe durata testelor din Bahrain, astfel că un pilot se va afla la volan, iar cel de-al doilea alături de echipă la boxe.

În fiecare dintre cele trei zile de teste (miercuri, joi și vineri) vor fi două sesiuni de patru ore, iar sesiunea de seară din Bahrain se va disputa pe durata apusului de soare.

Cele zece echipe au lucrat pe tot parcursul iernii pentru sezonul 2025 și este de așteptat ca să vedem mai degrabă o evoluție a monoposturilor de sezonul trecut, decât o schimbare masivă a designului mașinii, susține Bernie Collins, fostă șefă a departamenului de strategie de la Aston Marin și actuală expertă a Sky Sports.

Piloții sunt foarte importanți în aceste teste, pe baza informațiilor furnizate de acești urmând să fie făcute (sau nu) unele ajustări înainte de starul sezonului 2025.

„Piloții vor oferi un feedback bun. Dacă feedback-ul piloților este de genu „mașina asta e groaznică”, atunci va fi un an diferit.

Uneori există un test care necesită mult timp pentru a schimba o componentă, așa că ar putea fi un test al suspensiei față care necesită câteva ore pentru a fi făcut.

Nu ai face asta în Bahrain, sau încerci să nu o faci, pentru că este foarte mult timp pierdut” – Bernie Collins.

Prima zi de teste va avea loc miercuri, atunci când de la ora 09:00 (ora României) fiecare echipă va fi pregătită de start pe circuitul din Bahrain.

În general, prima zi este dedicată parcurgerii a cât mai multe ture, pentru a aduna tot felul de informații importante.

De obicei, în prima zi monoposturile arată diferit, ele fiind pline cu tot felul de senzori pentru a studia mai bine anumite părți importante: cum ar fi fluxul de aer care trece peste caroseria monoposturilor.

Este foarte important de știut pentru ingineri unde se duce cu exactitate aerul după ce se lovește de anumite părți ale monopostului.

Mecanicii vor înțelege mai bine cum se descurcă monopostul pe circuit și pot aduce imbunătățiri: ele pot fi sub formă de uprade-uri sau fie doar unele de configurare.

Bernie Collins spune că foarte importante sunt detaliile care țin de aerodinamică: cum funcționează aripile și dacă toate elementele se potrivesc pe circuit cu ceea ce s-a testat în tuneulul aerodinamic.

Mai există apoi testele mecanice pentru suspensie și se colectează informații foarte importante despre cum se comportă pneurile.

Circuitul din Bahrain este unul complex și care testează fiecare parte a monoposturilor: are linii drepte lungi, viraje de mare viteză, dar și curbe unde viteza este mică. Este un loc de testare excelent pentru echipe.

Ultimele două ore de teste ale zilei vor avea loc noaptea, în conformitate cu orele de start ale calificărilor și cursei pentru Marele Premiu (cele mai reprezentative curse de noapte vor avea loc în acest interval orar).

Când vor analiza cu adevărat echipele dacă monopostul lor este sau nu rapid?

„Probabil spre sfârșitul zilelor doi și trei. În prima zi folosești senzori mult mai rapizi pe mașină – nu doar în exterior, ci și în interior. Vor exista senzori suplimentari de temperatură, senzori suplimentari de vibrații și toate aceste lucruri pentru a verifica mașina.

Monopostul ar putea fi mai greu cu 10 kilograme în timpul testelor și abia în ultima zi echipele scapă de toată această greutate.

Aceste 10 kilograme pot însemna undeva la trei zecimi de secundă.

În timpul testelor, este foarte greu să compari dimineața și după-amiaza sau între zile din cauza condițiilor diferite ale pistei sau ale vântului. De asemenea, fiecare echipă se va uita și la rivali: care sunt pneurile folosite sau cât de puternic este sau nu motorul”, spune Bernie Collins.

Programul testelor din Bahrain

  • Circuitul Sakhir are o lungime de 5,412 km și cuprinde 15 viraje și 3 zone DRS.

Prima zi – Miercuri, 26 februarie

  • 08:50 – 13:05 / ședința de dimineață
  • 13:55 – 18:05 / ședința de după-amiază
  • 22:00 – Încheierea testelor

Ziua a doua – Joi, 27 februarie

  • 08:50 – 13:05 / ședința de dimineață
  • 13:55 – 18:05 / ședința de după-amiază
  • 22:00 – Încheierea testelor

Ziua a treia – Vineri, 28 februarie

  • 08:55 – 13:05 / ședința de dimineață
  • 13:55 – 18:05 / ședința de după-amiază
  • 22:00 – Încheierea testelor

Cum arată grila de start pentru sezonul 2025 al Formulei 1

  • Alpine: Pierre Gasly, Jack Doohan
  • Aston Martin: Fernando Alonso, Lance Stroll
  • Scuderia Ferrari: Charles Leclerc, Lewis Hamilton
  • Haas: Esteban Ocon, Oliver Bearman
  • Sauber: Nico Hulkenberg, Garbiel Bortoleto
  • McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri
  • Mercedes: George Russell, Andrea Kimi Antonelli
  • RB: Yuki Tsunoda, Isack Hadjar
  • RedBull: Max Verstappen, Liam Lawson
  • Williams: Alexander Albon, Carlos Sainz Jr.

Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1

  • Australia (Albert Park) – 16 martie
  • China (Shanghai) – 23 martie
  • Japonia (Suzuka) – 6 aprilie
  • Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie
  • Arabia Saudită (Jeddah) – 20 aprilie
  • Miami (International Autodrome) – 4 mai
  • Emilia Romagna (Imola) – 18 mai
  • Monaco (Circuit de Monaco) – 25 mai
  • Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
  • Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
  • Austria (Spielberg) – 29 iunie
  • Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
  • Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
  • Ungaria (Hungaroring) – 3 august
  • Olanda (Zandvoort) – 31 august
  • Italia (Monza) – 7 septembrie
  • Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
  • Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
  • SUA (Austin) – 19 octombrie
  • Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
  • Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
  • Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
  • Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
  • Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.