Scade numărul turiștilor în Delta Dunării / ”Se vede din fluxul de ambarcaţiuni pe care le întâlneşti pe canale şi lacuri” / ”Să facă membrii Guvernului concediile în Deltă, ar fi un exemplu”
Numărul turiştilor care au ajuns anul acesta în Delta Dunării a scăzut faţă de cel de anul trecut cu aproape 20%, iar agenţii economici semnalează faptul că vizitatorii cheltuiesc tot mai puţin în destinaţiile de vacanţă, anunță Agerpres.
Preşedintele Asociaţiei Patronale în Turism Delta Dunării (APTDD), Daniel Iluşcă, a declarat că războiul din Ucraina este una din cauzele scăderii numărului de vizitatori.
„Gradul de ocupare nu e cel dorit. August şi septembrie sunt luni bune pentru Deltă, indiferent de situaţie, dar pot spune că e o scădere cu până la 20% faţă de anii precedenţi. Dacă vorbim de rezultatul financiar, trebuie să ţinem cont că au crescut costurile cu energia, alimentele, combustibilul, cu salariile, dar am păstrat tarifele de anul trecut, iar profitul nici nu mai există. Suntem însă optimişti că am putea prelungi acest sezon turistic”, a afirmat preşedintele APTDD.
Iluşcă a remarcat şi faptul că vizitatorii Deltei sunt mai atenţi cu banii cheltuiţi în destinaţiile de vacanţă.
„Turiştii nu mai cheltuie la fel de mult ca în anii trecuţi. Dacă într-un sejur făceau zilnic câte o excursie, acum fac în tot sejurul o singură excursie. Dacă înainte luau mic dejun, prânz, cină, acum iau doar cina, să spunem, sau mănâncă un fel la prânz şi unul, la cină. Dacă înainte, la complex, opreau 20 de rapide, acum opresc cinci. Lucrurile s-au diminuat mult şi se vede din fluxul de ambarcaţiuni pe care le întâlneşti pe canale şi lacuri”, a mai spus preşedintele APTDD, Daniel Iluşcă.
În opinia lui, una dintre soluţiile pentru a salva turismul din Deltă ar fi ca guvernanţii să-şi petreacă vacanţa în Rezervaţie.
„Să facă membrii Guvernului concediile în Deltă, ar fi un exemplu. Decât să-l facă undeva în extern, să vină cu familiile, să guste şi să simtă frumuseţile Deltei şi posibilităţile care există aici de petrecere a timpului liber. E un exemplu poate simplu, dar e o formă de a încuraja turismul. E cea mai bună publicitate”, a menţionat preşedintele Daniel Iluşcă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii