G4Media.ro

Scăderea pieței mașinilor electrice determină compania de închirieri auto Hertz să vândă…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Scăderea pieței mașinilor electrice determină compania de închirieri auto Hertz să vândă mașinile Tesla second-hand la 25.000 de dolari

Cursa către mașina electrică de 25.000 de dolari pe piața auto din SUA a fost câștigată, dar nu în modul în care își dorea industria auto, scrie CNBC.

Din ianuarie, Hertz Global Holdings a intrat în modul de vânzare Tesla, cu 20.000 de vehicule electrice din flota sa globală, reprezentând aproape o treime din inventarul EV existent al companiei de închirieri de mașini.

Mișcarea, văzută ca o poticnire în strategia EV a Hertz – în 2021, aceasta a anunțat planuri de a comanda sute de mii de Tesla, Polestar și modele GM cu baterii electrice – reflectă, de asemenea, o calmare a avântului de electrificare în cadrul industriei auto din Statele Unite.

În timp ce vânzările de vehicule electrice în SUA au crescut de peste patru ori între 2020 și 2023, iar acum reprezintă peste 9% din totalul vânzărilor de vehicule ușoare, ritmul de creștere a încetinit, iar producătorii auto se concentrează mai mult pe vânzarea de hibrizi.

Cu toate acestea, eventuala tranziție la vehiculele electrice rămâne inevitabilă, pe măsură ce prețurile de vânzare devin mai apropiate de cele ale vehiculelor cu motor cu combustie internă – lucru pe care scăderea vânzărilor îl face să se întâmple și mai repede, deoarece companiile auto încearcă să promoveze vehiculele electrice -, tehnologia bateriilor îmbunătățește autonomia de deplasare și infrastructura de încărcare se extinde. În plus, există imperativul general de a reduce tonele de emisii de carbon care schimbă clima pe care le produc automobilele și camioanele.

Partea bună este că Hertz are o mulțime de EV-uri pe care este motivată să le vândă la ceea ce numește prețuri fără târguială. „EV-urile noastre pot fi găsite la nivel național în majoritatea metrourilor importante și la un preț mediu de aproximativ 25.000 de dolari”, a declarat un purtător de cuvânt al Hertz într-un e-mail. Toate vehiculele certificate de Hertz sunt supuse unei inspecții în 115 puncte și includ o garanție limitată de 12 luni/12.000 de mile (oricare dintre acestea este prima) pentru trenul de propulsie.

Partea negativă este că, deși flota de vehicule electrice de ultimă generație de la Hertz are doar câțiva ani vechime, mașinile au fost închiriate în mod frecvent, astfel încât kilometrajul poate fi relativ mai mare în comparație cu alte vehicule second-hand. Acest lucru ar putea însemna o uzură mai mare, deoarece nu se știe cât de agresiv au fost conduse.

Prețurile vehiculelor electrice de ocazie au scăzut puternic. Un studiu realizat în luna martie de firma de cercetare auto iSeeCars a constatat că prețul mediu al mașinilor second-hand a scăzut cu 3,6% față de anul trecut, deși prețurile EV-urilor second-hand au scăzut cu 31,8%, ceea ce înseamnă o valoare de 14.418 dolari. Prețurile Tesla second-hand au scăzut cu 28,9%, cel mai mult dintre toate mărcile, „în mare parte din cauza reducerilor agresive de preț ale lui Elon Musk la noile Tesla”, a declarat în raport Karl Brauer, analist executiv al iSeeCars.

În aprilie, iSeeCars a raportat că toate cele patru modele Tesla se numără printre cele mai bine vândute vehicule electrice de ocazie, trei dintre mașinile sale aflându-se în primele patru locuri. „Cu un preț mediu de 37.644 de dolari, vehiculele electrice second-hand cel mai rapid vândute sunt cu 20.000 de dolari mai ieftine decât cele mai rapid vândute vehicule electrice noi”, a declarat Brauer. „Aceasta este prăpastia de prețuri pe care producătorii trebuie să o acopere pentru a atrage cumpărătorii de mașini noi de masă.”

Trei ani este considerat un „sweet spot” în rândul mașinilor electrice second-hand, inclusiv Teslas second-hand, potrivit lui Yossi Levi, care, în calitate de Car Dealership Guy, opinează despre cumpărarea de mașini noi și second-hand. „Cel mai bun raport calitate-preț pentru consumatorii de pe piața actuală, fără excepție, este vehiculul electric de ocazie”, a spus el. „Iar cea mai bună achiziție în funcție de valoare este probabil un EV vechi de trei ani.”

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Se dezumfla incet-incet bula woke in care am trait in ultimele decenii. Nu neaparat politica, ci realitatea o neaga. Intreventia cu cizmele in economie sau in morala publica doar de dragul unor utopii nu avea cum sa se termine altfel.

  2. O baterie de mașină electrică are 1000-1500 cicluri încărcare descărcare! După aia ar trebui înlocuită si 25-50.000 euro costă doar bateria in funcție de capacitate.
    Dacă „au kilometrajul mare”, cum spune articolul, înseamnă că sunt aproape de uzura bateriei și deci nu e o târguială fără precedent să iei o mașină electrică fără baterie practic cu 25.000 euro. Ba chiar dat fiind că nu este atât de complexă precum o mașină cu combustie internă cred că pretul unei mașini electrice fără baterie ar trebui să fie spre 10.000 euro.

    • Daca incarci 1500 de cicli la 400km range ai 600.000km. O baterie este 10k de euro. Economia pe care o faci la revizii si combustibil iti convine sa schimbi bateria de mai multe ori.