G4Media.ro

Scafandrii au descoperit punți secrete pe nava care s-a răsturnat în Portul…

Sursa: Twitter

Scafandrii au descoperit punți secrete pe nava care s-a răsturnat în Portul Midia omorând mii de oi / Cresc termerile că vaporul s-a scufundat din cauza supraîncărcării

Punți secrete pentru animale în plus au fost găsite într-o navă de transport care s-a scufundat lângă portul românesc Midia în noiembrie, înecând mii de oi, conform companiei care desfășoară masiva operațiune de recuperare, transmite The Guardian, citat de Rador.

Doar 180 de oi au supraviețuit dintre cele 14.600 care se credea inițial că se aflau la bordul navei Queen Hind, care le transporta din România, cel mai mare exportator de animale din UE, către Arabia Saudită.
Însă descoperirea punților secrete va mări probabil bilanțul deceselor cu încă câteva mii și va ridica noi întrebări cu privire la posibilitatea ca supraîncărcarea să fi fost de vină pentru răsturnare.

Vasul a rămas culcat pe o latură în apă, întrucât s-a scufundat aproape de port, iar în jurul lui sunt îngrămădite cadavre de oi. Imaginile tragediei au făcut înconjurul presei internaționale și au determinat noi apeluri din partea activiștilor pentru animale de a se interzice exporturile în viu din Europa către state non-UE, mai cu seamă cele din Orientul Mijlociu și Africa de Nord.

Cotidianul național românesc Adevărul a scris duminică că firma care a câștigat licitația pentru aducerea navei la țărm, Grup Servicii Petroliere (GSP Offshore), a avut sâmbătă o primă tentativă, dar operațiunile au fost oprite după ce cablurile macaralei s-au dovedit incapabile să suporte greutatea.

Gabriel Comănescu, președintele GSP, a fost citat de Adevărul ca declarând că „în cursul operațiunii, scafandrii au intrat în apă [și] au găsit punți suplimentare. Aceste punți suplimentare aveau și animale pe ele.

Comănescu a precizat: „Sunt punți care nu sunt incluse în planul navei, sunt nedeclarate. E problema autorităților să afle de ce au fost încărcate și de ce nu au fost incluse în planul vasului. Este o mare întrebare. Exista o încărcătură mult mai mare decât peste 14.000 de oi.”

Gabriel Păun, de la Animals International, a declarat că descoperirea „ne confirmă suspiciunile inițiale că vasul s-a răsturnat din cauza supraîncărcării”. El a adăugat: „Suntem indignați că acest lucru s-a aflat de la firma care aduce vasul înapoi la țărm, iar nu de la guvernul României.”

Animals International a declarat că va depune plângeri la Comisia Europeană și la parchetul românesc anticorupție.
„[GSP] a venit cu echipamentul potrivit săptămâna trecută și au încercat să o ridice cu o macara și să o aducă la țărm”, a declarat Păun. „Ei calculaseră că nava e plină cu apă și animale, deci erau pregătiți să ridice mai mult, dar cablurile tot s-au rupt.”

El a fost informat că șeful companiei a trimis scafandri să investigheze, care au descoperit punți secrete încărcate cu mii de animale.

Brian da Cal, directorul britanic al organizației pentru bunăstarea animalelor Four Paws, a declarat că se teme că moartea miilor de oi ar fi putut fi evitată.

„Acuzațiile privind punțile ascunse ale vaporului sunt o problemă enormă și ne întăresc apelurile privind o interdicție totală a transportului de animale vii pe distanțe lungi și pentru o durată a transportului de maxim opt ore. Indiferent cât de stricte ar fi normele și cât de tragic este acest accident, morțile în masă precum aceasta devin mai obișnuite.”

El a afirmat că Four Paws a reușit să salveze 254 de oi de pe nava pe jumătate scufundată, însă unele dintre ele au murit ulterior din cauza epuizării și a rănilor – 180 au supraviețuit și se află acum într-un loc situat la nord de București.

„Noi spunem că autoritățile române nu sunt de încredere, întrucât nava a fost inspectată de guvernul român [și] ei n-au sesizat punțile suplimentare care nu figurau în planul navei.”

Păun a declarat că România exportă anual 3 milioane de oi. Exporturile europene de animale în viu au crescut ca valoare de la 1 miliard de euro în 2000 la 3,3 miliarde în 2018.

Un oficial de la autoritatea națională veterinară și de siguranță alimentară a României, citat de Adevărul, pare să fi respins acuzațiile, afirmând că vasul era mai greu deoarece „oile moarte nu au aceeași greutate cu cele vii”.

Un purtător de cuvânt al poliției de frontieră a respins și el știrea, ca fiind doar o speculație.
The Guardian a contactat MGM Marine Shipping, firma care administrează Queen Hind, pentru declarații. Și ambasada României a fost abordată.

Sursa: The Guardian/ Rador/ Traducere: Andrei Suba

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Punți intre lumi paralele, comori nedescoperite.
    Daca n-au aia la vama scannere pentru tiruri .. cine se asteapta ca pe o nava sa verifici .. pupa?

  2. dezgustator… simti o repulsie si iti vine sa vomiti… coruptie endemica.. lacomie…

  3. Inainte sa preluati sau sa redactati un articol, ati face bine sa va documentati dintr-o sursa directa, sau daca se poate….din mai multe. Dar, se pare ca acest lucru e cam greu, ori va este necunoscuta aceasta practica.

  4. In articol se citeaza o mare minciuna propagata de GSP.
    Citez: „Ei calculaseră că nava e plină cu apă și animale, deci erau pregătiți să ridice mai mult, dar cablurile tot s-au rupt”
    Daca pe epava exista mult mai multe animale decat cele cca 14000, masa totala de ridicat este mai mica, nicidecum mai mare. Oile moarte plutesc, adica au densitatea mai mica decat a apei. Daca in epava sunt mai multe oi, categoric este mai putina apa decat s-a calculat, apa fiind dizlocuita de oile moarte.
    Unii inca n-au auzit de Arhimede

    • Atunci cand ridica nava apa curge pe cand oile raman. De aceea masa e mai mare.

    • Oricum e un articol fara nicio documentare.

    • Da, doar ca majoritatea oilor sunt prinse in tot felul de compartimente ale navei, nu plutesc liber, ca altfel era mult mai usor sa le scoata. In plus un cadavru pluteste doar cateva zile, pana se imbiba cu apa, dupa care densitatea creste si corpul se duce la fund. Mai usor cu Arhimede pe scari…

    • N-ai priceput nimic. Eu vorbesc de volumul de apa dizlocuit de oile moarte, prinse prin fel de fel de compartimente, sub apa. Chiar daca oile ar avea densitatea egala cu a apei, ca na, s-au imbibat cu apa, masa totala de ridicat, daca sunt mai mult de 14000 oi, nu e mai mare. Volumul oilor in plus dizlocuie apa. Incepi sa intelegi sau trebuie sa-ti desenez?

    • Al dracului Arhimede ce batai de cap ne da.
      Cablurile s-au rupt dupa trecerea unei nave in imediata apropiere de locul operatiunilor.
      Ai auzit de „efectul de sugere” Mii de tone de apa au o miscare laterala care tind sa inunde locul lasat gol de corpul navei in deplasarea ei prin apa.
      Aia cu principiul lui Arhimede ca oile plutesc cred ca tu confunzi cu Legenda lui Fredy Mercury.
      Ia cauta in literatura de specialitate ce inseamna pentru stabilitate compartimente inundate partial sau complet, care comunica sau nu cu apa de mare.

    • Puntile alea metalice suplimentare sunt grele, mai sunt si oile in plus care plutesc cat sunt in apa, restul e cancan

    • @tralalalacap
      Puntile ale sant nimic. cateva sute de tone in plus.
      Nici o macara nu poate sa ridice cateva mii de tone.
      Acolo sant alt gen de forte.
      In general o nava revine singura la normal daca ii asiguri flotabilitatea. Asta din constructie.
      deci trebuie sa golesti de apa anumite compartimente.
      Pana la 60 de grade inclinare o nava revine la pozitia initiala,daca este incarcata corect. Asta se numeste unghiul de apus.
      Am impresia ca cineva nu doreste ranfularea prea repede.
      Poate mai dispar ceva oi mancate de pesti.
      La ce mafie este in Constanta cred ca nu este de mirare.
      Am muncit pe mare 44 de ani, peste 25 de ani comandant.

  5. Romania este semnatara la IMO, orgnele de control de la capitania Constanta nu au auzit pina acum de aceasta nava miraculoasa? Si nu este prima data cind nava asta vine la Constanta. Acolo este o mafie de nu va inchipuiti

  6. ”Cotidianul național românesc Adevărul a scris duminică că firma …”

    da chiar traduceți cuvânt cu cuvânt și nimeni nu mai verifică înainte de publicare? acolo unde cereți donații menționați: ne dorim traducător, ne dorim editor, etc măcar să știm pe ce dăm banii…

  7. asa ne trebuie cand suntem o tara exportatoare de marfa ptr alte tari , ma refer la cereale si animale vii, se vinde marfa direct in portul Constanta , statul acorda subventii agriculturii sa produca hrana ptr noi , dar noi vindem materia prima si importam paine congelata sau tot felul de produse expirate

  8. Nu exista control vamal la export? Nu s-au numarat oile si verificat daca corespunde numarul cu declaratia vamala? Omar Hayssam a fost numarat ca berbec?
    Avem vamesi corupti? Nu le dam si lor o pensie speciala?

    • Despre ce controale vorbesti omule?
      in februarie ’90 incarcam din Constanta cherestea. 80% din marfa era declarata cherestea de plop. In realitate era numai brad,fag si stejar.
      Numai am atras atentia incarcatorului,un israelian ,ca plopul tinut in umiditatea aerului marin se innegreste imediat si in doua ore am fost debarcat.
      M-au tinut 2 saptamani in concediu fara plata dupa care am plecat in Germania fara sa ma uit in urma, pe un salariu de 5-6 ori mai mare decat in Romania.
      Daca urmaresti averile acestor mafioti din vama sa vezi ce surprize ai.
      De ce crezi ca toata lumea plange, sa nu cumva sa vindem,concesionam portul Constanta?
      Ia vezi cate dane are Voiculescu, cate dane au Basestii, Remorcherele sant ale lui Mironescu, sa nu vorbim de Stroe,Fagadau si alti mafioti.
      Acolo sant interese mari.
      Sper sa mai traiesc sa vad cloaca asta disparuta.
      Acum vreo zece ani am ajuns la Braila cu o nava germana sa descarc niste ingrasaminte.
      Ghici al cui era terminalul? Il mai stii pe Mircea Toader,ala care era in PDL? El era patronul.
      Ce am patit si pe acolo numai eu stiu.Nu stiam cum sa plec mai repede.
      M-au usurat de vreo 500 de euro si 30 cartoane de tigari dar am scapat. Controale de la Capitanie,Mediu,PSC,Vama.Mai trebuia sa vina si de la Primarie cineva si nu mai avea cine sa vina.
      Iti dai seama ce rusine am patit fata de echipajul meu. Aveam echipaj multinational