Scandalul kerosenului. Vasile Dîncu: „Avioanele au avut unele defecţiuni, dar nu din cauza kerosenului. Este o exagerare / Nu a produs damage-uri, cel puţin aşa spun tehnicienii în acest moment”
Ministrul Apărării Naţionale, Vasile Dîncu, a declarat, sâmbătă, că nu s-a defectat nicio aeronavă MIG din cauza kerosenului. Ministrul a spus că într-adevăr o firmă nu a furnizat exact combustibilul pe care armata l-a comandat, dar a susținut că motoarele avioanelor nu s-au defectat din acest motiv.
„Avioanele au avut unele defecţiuni, dar nu din cauza kerosenului. Şi noi am comunicat asta procurorilor. Dar era o fază în care de-abia începe procesul, încă nu au avut loc dezbateri, nu s-au adus toate probele. Cei care se apără nu şi-au spus cuvântul, nu şi-au adus dovezile. Deci, este o exagerare aceasta. Însă cu adevărat, din nefericire, a existat această disfuncţionalitate în trecut, în care o firmă nu a furnizat exact combustibilul pe care armata l-a comandat”, a spus Vasile Dîncu, la Prima TV, după ce în presă a apărut un material conform căruia mai multe MIG-uri s-ar fi defectat din cauza alimentării cu kerosen de proastă calitate, relatează Agerpres.
El a punctat că în primăvară a cerut un raport pe tema acestor MIG-uri.
„Am analizat în primăvară, am cerut un raport privind aceste fapte când au fost trimise în judecată. Este vorba despre o firmă care a alimentat între 2018 şi 2020 sau şi 2021, Armata, o bază a noastră, cu kerosen. Este vorba de nişte analize care au descoperit deficienţe la kerosenul dintr-o tranşă. Evident că s-a început un proces. Până la urmă, contractul acela s-a reziliat înainte de termen cu firma respectivă. Analizele pe care le-am făcut la cei care s-au ocupat de mentenanţă, la Forţele Aeriene ale României, nu au arătat că vreun motor s-ar fi defectat din această cauză sau ar fi avut o pierdere din această cauză. Sigur că procurorii au căutat toate argumentele. Ei au calculat un prejudiciu şi o să vedem ce va hotărî judecătorul”, a informat ministrul Apărării.
El a subliniat că, din punct de vedere tehnic, avioanele nu au fost prejudiciate, chiar dacă combustibilul nu era conform.
„Nu a produs damage-uri, cel puţin aşa spun tehnicienii în acest moment. Ne-am uitat la cauzele pentru mentenanţă şi cauzele pentru care au ajuns acele avioane în bancurile de probă”, a precizat Dîncu.
El a menţionat că motoarele aeronavelor intră în revizie după un anumit grafic.
„Nu avem nicio problemă, nici atunci nu au avut probleme legate de combustibil. Era vorba de faptul că motoarele intră la revizie după un anumit grafic, că se întâmplă şi acolo, era un proces tehnic legat de praf şi amestecul de praf şi combustibil, aşa cum mi-au explicat mie nişte tehnicieni, dar asta se va discuta mai degrabă în proces, pentru că este o chestiune tehnică importantă. Evident că avioanele au mers mai departe după aceea”, a adăugat ministrul Apărării.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
18 comentarii