G4Media.ro

Uber, Bolt și Clever au ajuns la un compromis cu Ministerul Transporturilor.…

Uber, Bolt și Clever au ajuns la un compromis cu Ministerul Transporturilor. Aplicațiile de transport alternativ vor plăti o taxă anuala

UPDATE: Ministerul Transporturilor a ajuns la o înțelegere cu Uber, Bolt și Clever. Proiectul de OUG ar urma să fie pus în dezbatere publică astăzi. “Am avut astăzi o nouă întâlnire la Ministerul Transporturilor cu grupul de lucru pentru reglementarea serviciilor ridesharing. Guvernul a promis că va pune în dezbatere publică astăzi un proiect de OUG în acest sens. Am ajuns la un consens privind o parte din propunerile pe care le-am făcut”, a declarat după discuțiile de la MT, Cătălin Codreanu, președintele Asociației Coaliția pentru Economia Digitală, care reprezintă interesele Uber, Bolt și Clever. Potrivit unui comunicat al Clever Taxi, printre prevederile agreate astăzi cu privire la transportul alternativ și cuprinse în proiectul de ordonanță de urgență se află următoarele:
● Toți șoferii trebuie să fie autorizați pentru transport alternativ, să dețină cazier judiciar, avize medicale și psihologice, să dețină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări și să dețină o casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar;
● Toate aplicațiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de către Ministerul Comunicațiilor și să achite o taxă anuală calculată în funcție de numărul de mașini înrolate;
● Autoturismele care desfășoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) și să respecte standarde de vechime.

Articolul inițial: Proiectul de ordonanţă ce reglementează serviciile de ridesharing ar putea fi pus săptămâna viitoare în dezbatere publică. Declarația a fost făcută de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, într-o conferință de presă făcută miercuri seara la Palatul Victoria, după ce oficialii din Transporturi s-au întâlnit cu reprezentanții aplicațiilor de transport alternativ (Uber, Bolt și Clever) pentru a dicuta pe marginea proiectului.

O variantă de lucru pentru noul act normativ prevede ca mașinile folosite pentru asigurarea acestor servicii să nu fie mai vechi de 10 ani, potrivit Asociației pentru Economie Digitală, care reprezintă principalele companii de ridesharing şi e-hailing din România, Uber, Bolt şi Clever. Aceasta cere ca vechimea mașinii să fie în linie cu vechimea medie a parcului auto din România, care este de 14-15 ani.

„Noi am avut o comunicare şi eu comunic foarte bine cu dânşii (reprezentanţii Uber, Clever şi Bolt – n. r.) şi i-am asigurat că ordonanţa va apărea într-un termen foarte scurt, dar nu avea cum să apară până nu finalizam tocmai problemele pe care ei ni le-au adus la cunoştinţă săptămâna trecută. Tocmai de asta, aşa cum am spus în intervenţiile pe care le-am avut şi pe posturile tv şi săptămâna trecută la conferinţă, săptămâna aceasta urma să avem întâlnirea. A avut loc întâlnirea, s-a ajuns la un consens. Probabil că săptămâna viitoare vom pune în Transparenţă această ordonanţă. Dar eu am discutat în permanenţă cu ei acest subiect, deci nu trebuie să îşi facă nimeni probleme. Tot ce vreau eu să vă spun este că această ordonanţă trebuie să fie echilibrată pentru toate părţile, să nu mai existe supărări nici din partea taximetriştilor, nici din partea celor de la Uber”, a declarat Răzvan Cuc.

În lipsa unei legislații clare care să reglementeze aplicațiile de transport alternative, reprezentanții Uber, Clever, Bolt spun că la o săptămână de la intrarea în vigoare a Ordonanței prin care Guvernul a modificat legea taximetriei, făcându-i mai ușor de sancționat pe șoferii lor parteneri, numărul șoferilor care preiau comenzi s-a redus la jumătate, cursele au devenit mai scumpe, iar clienții au mai mult de așteptat până găsesc o mașină disponibilă.

Foto: Răzvan Cuc (Sursa: Ministerul Finanațelor)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

30 comentarii

  1. Gogule, votăm psd!

  2. E incredibil cum în spatele acestor fețe (de porci) stă numai intenția de a fura și de a ne întoarce în evul mediu. Votați PSD ca să fie bine și să nu fie rău: „500 boss altfel nu pornesc motoru!” Prafu să se aleagă de voi.

    • Dupa nume bai Samire esti hotul care striga hotul.Dupa limbaj esti din subirbiile Ferentariului.Dupa inteligenta ar trebui sa fi dat afara din tara.Dar probabil esti unul din ala care este adus de PSD la miting cu autobuzul

  3. Cel mai bine e sa fii pesedist: dupa ce i-au aburit pe taximetristi (le-au luat spaga si le-au dat un oug schiop care interzice fara sa interzica uber) acum urmeaza si spaga de la astia ca sa circule fara sa circule. Concluzia: acolo unde se baga statul nu iese nimic bun la final pentru consumator!

    • Daca tu crezi ca da cineva ceva pe consumator te inseli.Firmele de taximetrie nu dau doi bani nici pe soferii lor nici pe clienti de aceea sa ajuns aici.pe ptemiza ca la usa este coada iar consumatorul lasa ca merge si asa.el nu are timp de reclamatii.de ce sa ii faca el rau soferului etc.Firmele astea mincinoare de rideschering la fel 35% din incasari soferilor ca si camatarii iar consumatorului masini de pana in 15 ani multe date afara de pe taxi cu aceeasi fosti soferi taximetristi.Pe deasupra cand este cererea mare intra tata tariful dinamic de iti zboara buzunarul.Cursa cu dinamicul la Cluj 11 km pana la airport 200 ron.Si uite asa tu consumatorule arunci miizeria din taximetrie sub pres si in scurt timp o sa dai peste o mizerie si mai mare cu acest serviu cica alternativ.Dar nu este problema ca o sa apara pe urma altul cica alternativ la altenativ.Succesuri sa va pacaleasca alternativii astia de straini daca voi nu sunteti in stare sa reclamati mizeria din taximetrie

  4. Minte! Asta face mereu, minte ca u pesedist ordinar ce este.Un politruc dedat la borcanul cu miere si inhaitat cu hotii (mafia taximetriei). Sinistrul Cuc e o caricatura care doar face `vizite de lucru” ca pe vremea ui Ceașca, asta ca sa se afle in treaba, In rest e un birocrat jalnic care nu a reusit sa rezolve de ani de zile problema rideshariing, batandu-si joc de milioane de cetateni care utilizeaza aceste servicii decente. TIPIC CIUMA ROSIE

    #EUvotez. Ant-psd, pentru o tara care sa nu mai fie condusa de hoti
    Impotriva borfasilor & complicilor lor care reprezinta psd Iasi in PARLAMENTUL HOTIEI NATIONALE: Vasile Toma, Victorel Lupu, Adrian Pănescu, Camelia Gavrilă, Tudor Ciuhodaru, Vasile Câtea, Silviu Macovei, Vasile Axinte

  5. Mai CUC , pierdeti pe mana voastra. Tocmai ati pierdut cateva mii sute de mii de voturi cu magaria asta. Continuati si o sa fie bine , pentru noi : scapam de voi.

  6. Fara competitie nu exista performanta si progres.

    • Când unii au nevoie doar de un telefon mobil și alții de un geamantan de acte…
      Nu se cheamă competiție .

    • Eu am mers si cu taxiuri pirat. Adica cu licenta falsa de la fostul Mondial. Nu pareau prea ingrijorati. E drept ca am primit si bon :)) Nefiscal sau ceva proba, nu mai tin minte exact :)) E drept, cautau ceva licente reale pe la primarii mai mici din Ilfov…2015-2016…

  7. S-ar putea scrie o comedie poate despre cum a ajuns Cuc ministru

  8. „să nu mai existe supărări nici din partea taximetriştilor, nici din partea celor de la Uber”

    Acest Cuc, ori e prost ori e jigodie. Mi-e greu sa transez problema. Pai bah, gogule, se vede de la o posta ca taberele sunt ireconciliabile, chiar nu vezi ca sunt abordari cu totul diferite?

    Nu-I inteleg deloc pe cei de la Uber cum au inghitit declaratiile lui Cuc dinaintea ordonantei care afecteaza ride-sharing-ul. Cuc ne-a combinat si ne-a prostit pe toti in fata ca Uber nu e deloc interzis, iar cine ia amenda sa o conteste. Nu at fi fost mai bine invers, sa circule Uber in continuare si cine e de alta parere sa-i dea in judecata? Ipochimenul stia foarte bine ca loveste Uber dar a facut pe mortul in papusoi, cica nu e asa. De parca n-at fi fost coleg cu ministresa care urma sa dea amenzile alea pe care tot el recomanda sa le contestam. N-a explicat de ce sa nu-i spuna el colegei de guvern „Fai proasto, zi-le la sticletii tai sa nu mai dea amenzi ca ordonanta nu-i interzice pe ei ci pe pirati”.

    Repet, nu inteleg cum de l-au scapat pe acest Cuc din mana. In locul lor l-as fi bagat de mult pirandolina ma-sii, adica la locul lui de la sotron

    • Dar cei care nu îndeplinesc condițiile desfășurării activității cum se numesc?

    • Faza e “conditiile” n-ar trebui sa fie pentru pastrarea unui monopol si jumulirea de bani de catre niste autoritati aiurea, ci pentru siguranta cetatenilor si cerute de cetateni. Cum cetatenii au ales Uber ca fiind totusi mai sigur ca un teanc de acte inutile in torpedou, ce ar trebui sa intelegem de aici?

  9. Izolati social taximetristii clasici . Nu folositi serviciile lor . Nu cumparati si nu le vindeti nimic . Nu vorbiti cu ei .

    Un guvern de cacat favorizeaza prin acte normative anumite initiative antreprenoriale in defavoarea altora .

    Niste secaturi ordinare .

    Dati de pamint cu partidul asta de cacat .

  10. Sa creasca tariful la 10ron ca in toata Europa ca si noi facem parte din comunitatea asta,cum avem multe servicii,benzina mincare etc ca si aici sunt multe salarii de2000-3000euro si tx este peste tot in tarile civilizate ptr oamenii cu potential sa poti sa oferi servicii de calitate asa cum era si pe vremea comunistilor 6 lei pornirea;6 leikm si cind faceai comanda 30 lei si toata lumea avea acelasi tarif. Era 10 lei 1litru benzina,deci faceti si voi calculul ca nu orice amărît urca in taxi;6lei=6ron din prezent Oamenii stiu ca asa era atunci,iar taximetriștii erau
    boeri ptr ca aveau venituri de 200-300/zi echivalentul din ziua de astaziTaxi-este facultativ peste tot in lume,cine nu are venit mare nu urca decit vin este urgent

    • De acord cu citeva conditii totusi: masinile sa fie de la mercedes in sus nu mai vechi de 5 ani soferul sa cunoasca limbi străine sa fie in costunatie adecvata de sofer taxi inclusiv pe cap ceva specific adica o uniforma.

  11. Deci daca platesc o taxa, automat nu mai conteaza ca nu au licenta, sau celelalta motice anterior aduse in discutie? CURVA de guvern !

  12. M**e la borfasii numiti taximetristi, si la sicriile lor zburatoare.

  13. Cazierul judiciar si atestatele medicale sunt o masura buna, dar atestatele de sofer profesionist una total inutila. Ideea de ridesharing era tocmai conceputa pentru ca orice persoana care isi doreste venituri suplimentare- student, bucatar, politist, profesor etc.- sa-si poata asigura aceste venituri din preluarea unor pasageri in regim Uber/Bolt/Clever. Ar trebui ca orice sofer auto sanatos si cu cazier curat sa poata fi sofer pe aceste aplicatii, iar sortarea sa se faca in functie de impresiile clientilor asupra condusului lor. Pentru ce sa ii trimitem sa isi dea atestatul de sofer profesionist?! Numai ca sa incaseze statul niste bani?! Numai ca sa se simta soferii de taxi mai bine fara concurenta? Nu mi se pare normal. Chestia cu masinile mai vechi de 10 ani ar putea fi o idee buna in sensul ca previn aparitia unor masini poluante in orasele mari, desi cred ca ar trebui ca regula sa se ghideze mai degraba dupa gradul de poluare al motorului si nu strict dupa vechimea masinii. In acest caz, ar trebui sa aplicam aceste norme de poluare si taxiurilor, ca doar si ele polueaza!

  14. atestat de sofer profesionist ????? wtf ??? pai daca baga asta cu sofer profesionist sa o bage si la taximetristi ,cred ca mai raman 10 % !!!!!

  15. Total de acord doamna ministru Cuculeț. Acum aplicați va rog aceleași prevederi și pentru taximetria clasica.
    A, și taximetrie bazata pe ratinguri. Mersi, pa!

  16. ” ….. și să dețină o casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar…”

    O casa de marcat, pentru ce????? Poate pentru plata in numerar cu cardul????

    Nici dancila n-o putea spune mai bine….

  17. Dar cei care nu îndeplinesc condițiile desfășurării activității cum se numesc?

  18. Dupa nume bai Samire esti hotul care striga hotul.Dupa limbaj esti din subirbiile Ferentariului.Dupa inteligenta ar trebui sa fi dat afara din tara.Dar probabil esti unul din ala care este adus de PSD la miting cu autobuzul

  19. Daca tu crezi ca da cineva ceva pe consumator te inseli.Firmele de taximetrie nu dau doi bani nici pe soferii lor nici pe clienti de aceea sa ajuns aici.pe ptemiza ca la usa este coada iar consumatorul lasa ca merge si asa.el nu are timp de reclamatii.de ce sa ii faca el rau soferului etc.Firmele astea mincinoare de rideschering la fel 35% din incasari soferilor ca si camatarii iar consumatorului masini de pana in 15 ani multe date afara de pe taxi cu aceeasi fosti soferi taximetristi.Pe deasupra cand este cererea mare intra tata tariful dinamic de iti zboara buzunarul.Cursa cu dinamicul la Cluj 11 km pana la airport 200 ron.Si uite asa tu consumatorule arunci miizeria din taximetrie sub pres si in scurt timp o sa dai peste o mizerie si mai mare cu acest serviu cica alternativ.Dar nu este problema ca o sa apara pe urma altul cica alternativ la altenativ.Succesuri sa va pacaleasca alternativii astia de straini daca voi nu sunteti in stare sa reclamati mizeria din taximetrie