G4Media.ro

Școala în campanie electorală – studiu de caz: Mihai Chirica, primarul candidat…

Sursa: Facebook - Mihai Chirica

Școala în campanie electorală – studiu de caz: Mihai Chirica, primarul candidat de la Iași, apelează la funcție pentru a folosi elevi, profesori, școli și universități în comunicarea de campanie

Școli, elevi, profesori și reprezentanți ai mediului universitar apar constant în materialele publicate, în ultimele două săptămâni, de primarul orașului Iași, Mihai Chirica, pe pagina sa de Facebook, scrie Edupedu.ro. Deși el nu-și promovează partidul (PNL) și nici nu exprimă vreun îndemn la vot, mesajele respective devin electorale prin faptul că primarul este candidat pentru un nou mandat, iar campania electorală a început oficial de două săptămâni. În tot acest timp, el și-a întețit mesajele legate de vizite în școli sau la evenimente din educație. Și exploatează intens posibilele avantaje aduse de imaginea școlii și a mediului universitar ieșean, fără, însă, a interveni direct în relația cu elevii sau cu mediul de învățare, lucruri interzise explicit de Legile educației.

Campania lui Mihai Chirica este singulară la Iași – niciunul dintre contracandidații săi principali (Marius Bodea – Alianța Dreapta Unită, Bogdan Balanișcu – PSD, Tudor Ciuhodaru – AUR) nu folosește mediul școlar în campanie, cel puțin nu în mesajele social media (Facebook), potrivit unei monitorizări Edupedu.ro.

  • Pe de altă parte, ea este sugestivă pentru felul cum primarii în exercițiu, care candidează pentru un nou mandat, pot folosi funcția publică pentru comunicarea electorală, situații în care școlile și elevii pot să devină instrument în mâna propagandei politice.

Mihai Chirica se prezintă exclusiv, în toate mesajele pe Facebook, în calitate de primar, fără să exprime explicit mesaje de propagandă electorală. Dar el nu ratează diverse evenimente fără valoare informațională, dar cu potențial mare de imagine – o gală, lansarea unor premii diverse evenimente de sărbătoare – și își asociază imaginea în toate aceste materiale online cu universități și lideri universitari, cu școli, și cu elevi.

Și, de cele mai multe ori, în cazul școlilor, reușește să facă aceste lucruri evitând să cadă sub incidența directă a legii care interzice propaganda în școli, dar și sub incidența regulilor transmise de colega sa de partid, ministra Educației, Ligia Deca, pentru campania electorală.

În plus, se afișează în diverse activități alături de alte persoane cu autoritate publică, la rândul lor candidate în alegerile locale din iunie, în care candidează inclusiv inspectorul școlar general din Iași, Luciana Antoci.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...