Școala în România – ca în Europa de Est și Asia Centrală: predare tradițională, cu accent mai mult pe profesor, decât pe nevoile elevilor – raport OECD / Cazul aparte al școlilor de limbă rusă din Republica Moldova
Profesorii din România, ca cei din majoritatea țărilor est-europene și din fosta URSS, continuă să folosească un model tradițional de pedagogie, bazat pe predare unidirecțională și pe memorizare, în pofida faptului că acesta ar putea să nu fie cel mai potrivit pentru dezvoltarea abilităților și competențelor de care au în prezent nevoie copiii, potrivit unui nou raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Și în România, chiar dacă în mai mică măsură față de alte țări din regiune, continuă să predomine modelul de instruire în care profesorul are rolul central. Cu ce fel de rezultate ale elevilor se asociază această tendință în modelul de predare? Potrivit raportului citat, România – țară care la testele PISA 2018 s-a clasat pe ultimele locuri în UE și a avut rezultate mult sub media OECD – ocupă o poziție medie în rândul țărilor din Europa de Est și Asia Centrală care au participat la evaluarea internațională de acum 3 ani, toate aflate sub media OECD.
- Același document notează din nou avansul considerabil înregistrat de Republica Moldova, dar și faptul că, în această țară, elevii vorbitori de limbă română care au învățat în școli cu predare în limba rusă au înregistrat rezultate mai bune decât cei din școli cu predare în limba română. Detalii, mai jos.
Despre practicile de predare și efectele lor
Potrivit raportului “Educația în Europa de Est și Asia Centrală – Constatări în baza PISA”, publicat recent, în regiune continuă să fie folosite tehnici tradiționale care nu țin cont de studiile internaționale recente, care argumentează că o abordare activă, centrată pe elevi, îi poate ajuta mai mult pe aceștia să dobândească setul de competențe necesare în prezent – creativitate, gândire critică, colaborare în rezolvarea problemelor, comunicare. În plus, amintește documentul, cercetările relevante acum arată că practicile tradiționale de predare perturbă tipurile de instruire ce permit elevilor să învețe personalizat, lucru necesar pentru creșterea incluziunii.
Citește articolul complet pe Edupedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii