“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu
Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează emoțiile și notele elevilor evaluările anunțate versus cele neanunțate?”. Cercetătorii au ajuns la concluzia că practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și, astfel, le scade performanța. În schimb, anunțarea în prealabil a testelor are efecte emoționale pozitive și poate îmbunătăți performanța, conform paginii oficiale a Universității din Bayreuth.
„În Germania, majoritatea regiunilor au acum lege clară pentru toate tipurile de școli: testele scrise, de orice fel, trebuie anunțate. Rezultatele noastre arată clar că acesta este un progres care nu trebuie subestimat”, a spus prof. em. Dr. Ludwig Haag, expert în pedagogie școlară la Universitatea din Bayreuth. Cu toate acestea, în practica școlară, au fost invocate motive în favoarea evaluărilor neanunțate. În special, se argumentează că ar fi promovate atenția constantă în clasă și progresul continuu al învățării, dacă elevilor li s-ar da oricând teste și note pe baza acestora.
„În studiul nostru, am pornit de la o ipoteză opusă: testele anunțate întăresc capacitatea elevilor de a-și evalua și monitoriza în mod conștient propria performanță. Prin urmare, ele au un efect mai benefic asupra emoțiilor și rezultatelor învățării elevilor, în comparație cu testele neanunțate. Rezultatele studiului nostru empiric confirmă această presupunere”, explică Haag.
Articolul integral, pe EduPedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii