EXCLUSIV Scrisoare deschisă: 40 de matematicieni îi cer lui Sorin Grindeanu să trimită la Biblioteca Națională șapte exemplare din cartea scrisă împreună cu tatăl său pentru a putea fi consultată
40 de matematicieni din România îi solicită ministrului Sorin Grindeanu, într-o scrisoare deschisă, să trimită la Biblioteca Națională, conform legii, șapte exemplare din cartea scrisă împreună cu tatăl său pentru a înlătura în acest fel îndoiala privind existența ei.
”Atâta timp cât cartea “Integrala Lebesgue-Radon în raport cu o măsură complexă” de Nicolae Grindeanu și Sorin Grindeanu, Editura Ionescu (2002) nu poate fi consultată într-o bibliotecă publică, aceste motive de îndoială legate de existența ei produc un rău mult mai mare decât binele adus de contribuția unui om la actul de guvernare”, se arată în scrisoarea celor 40 de matematicieni, între care nume foarte cunoscute ca Radu Gologan sau Sergiu Moroianu, soțul primarului de la Sectorul 1, Clotilde Armand
Matematicianul Sergiu Moroianu l-a acuzat pe Sorin Grindeanu că își ascunde cartea de matematică pe care ministrul Transporturilor susține că a scris-o împreună cu tatăl său. Este vorba despre volumul ”Integrala Lebesgue-Radon în raport cu o măsură complexă”, apărut în CV-ul lui Grindeanu când acesta era premier. Ulterior, primarul Sectorului 1 Clotilde Armand a declarat că speră ca premierul Nicolae Ciucă să ia măsuri pentru a nu se repeta cazul Florin Roman în Guvern.
În replică, ministrul transporturilor a declarat că a făcut ”școala la timp și complet”. ”Vă rog să vă adresați Ministerului Educației și să cereți foile mele matricole de elev, de student și să vedeți, nu vă spun dinainte, dar să vedeți ce note am luat și ca elev și ca student”, a declarat luni, ministrul Transporturilor.
Redăm mai jos integral scrisoarea deschisă a celor 40 de matematicieni:
”Domnului ministru Sorin Grindeanu
Domnule ministru,
Comunitatea universitară și academică din România încurajează munca onestă, originală, care respectă standardele internaționale de calitate. Numai aplicând aceste principii putem combate impostura și frauda în învățământ și cercetare. Impunerea unor reguli de etică în învățământ este un proces dureros, care implică multe sacrificii. Dacă un student aflat în criză de timp preia o pagină din altă sursă în lucrarea de licență, el și-a însușit în mod nepermis munca altor cercetători. Materia respectivă nu a fost aprofundată de către student. Pe cale de consecință, lucrarea se respinge.
În cazul în care o lucrare științifică este citată într-un curriculum vitae, fiind folosită ca argument pentru avansarea profesională, cu atât mai mult când este vorba despre poziții în cadrul statului român, exigențele sunt foarte serioase. Dacă autoritatea unui cadru didactic universitar se bazează în ultimă instanță pe faptul că statul român a acreditat universitatea respectivă, orice urmă de îndoială legată de comportamentul etic al celor care ocupă funcții înalte în statul român știrbește legitimitatea și autoritatea unui profesor și îi îngreunează misiunea de combatere a fraudei prin respectarea eticii în învățământ și cercetare.
Domnule ministru, există motive de îndoială care știrbesc autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, autoritatea viceprim-ministrului și a întregului Guvern. Atâta timp cât cartea “Integrala Lebesgue-Radon în raport cu o măsură complexă” de Nicolae Grindeanu și Sorin Grindeanu, Editura Ionescu (2002) nu poate fi consultată într-o bibliotecă publică, aceste motive de îndoială legate de existența ei produc un rău mult mai mare decât binele adus de contribuția unui om la actul de guvernare.
Dezbaterea publică legată de carte are multiple efecte negative pentru imaginea dumneavoastră și a Guvernului. Singurul mod în care această dezbatere poate fi curmată este să trimiteți către Biblioteca Națională a României, cu titlu de depozit legal, cele 7 exemplare stipulate de legea 111/1995.
București,
21.12.2021
SEMNATARI
Prof. dr. Toma Albu, IMAR
CS I dr. Florin Ambro, IMAR
CS II dr. Cristian Anghel, IMAR
CS I dr. Marian Aprodu, IMAR
CS I dr. Lori Badea, IMAR
Prof. dr. Ioan Bucătaru, Universitatea A. I. Cuza, Iași
Prof. dr. Wladimir-Georges Boskoff, Societatea de Științe Matematice din România, Constanța
CS I dr. Vasile Brînzănescu, IMAR
CS III dr. Mircea Cimpoiaș, IMAR
Lect. dr. Oana Constantinescu, Universitatea A. I. Cuza, Iași
Lect. dr. Gențiana Dănilă, Universitatea Paris-Diderot
Lect. dr. Crina Dăscălescu, Universitatea București
Prof. dr. Sorin Dăscălescu, Universitatea București
Conf. dr. Marius Dumitran, Universitatea București
Conf. dr. Cristian Enache, American University of Sharjah, U.A.E.
Prof. dr. Ionel-Dumitrel Ghiba, Universitatea A. I. Cuza, Iași
Prof. dr. Radu Gologan, Societatea de Științe Matematice din România
Conf. dr. Denis Ibadula, Universitatea Ovidius, Constanța
Prof. dr. Florentin Ipate, Universitatea București
CS I dr. Cezar Joita, IMAR
Prof. dr. Alexandru Kristaly, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
Prof. dr. Liviu Marin, Universitatea București
Prof. dr. Ion Mihai, Universitatea București
Prof. dr. Mihai Mihăilescu, Universitatea Craiova
Prof. dr. Gigel Militaru, Universitatea București
Prof. dr. Ciprian Modoi, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Prof. dr. Andrei Moroianu, Universitatea Paris-Saclay
Conf. dr. Mihnea Moroianu, Universitatea Politehnica din București
CS I dr. Sergiu Moroianu, IMAR
CS II dr. Florin Nicolae, IMAR
Prof. dr. Liviu Ornea, Universitatea București
CS III dr. Liviu Păunescu, IMAR
Prof. dr. Dorin Popescu, IMAR
Conf. dr. Mihai Prunescu, Universitatea București
CS I dr. Radu Purice, IMAR
Dr. Andrei Rădulescu-Banu, Lexington, Massachusets
Prof. dr. Gheorghe Ștefănescu, Universitatea București
Prof. dr. Andrei Teleman, Universitatea Marseille, Franța
Prof. dr. Eugen Vărvărucă, Universitatea A. I. Cuza, Iași
Prof. dr. Constantin Zălinescu, Universitatea A. I. Cuza, Iași
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
62 comentarii