G4Media.ro

Se caută soluții pentru ”rablele” aflate încă în circulație. Ministrul Mediului: ”Cred…

Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Se caută soluții pentru ”rablele” aflate încă în circulație. Ministrul Mediului: ”Cred că o variantă ar fi o taxare diferențiată la nivelul autorității locale”

Taczos Barna, ministrul Mediului spune că vor fi continuate discuțiile în noua coaliție pentru a identifica măsuri pentru descurajarea românilor care dețin încă autoturisme foarte vechi.

El a spus în cadrul unei emisiuni Digi24, marți seară, că intenționează să deschidă discuții cu PNL și PSD.

”Avem nevoie de un sprijin pentru cetățenii care nu-și pot permite să renunțe la autoturismul vechi pentru unul nou, iar pentru asta avem Programul Rabla. Partea de descurajare poate să vină prin diverse metode. În coaliția veche am avut niște discuții, această decizie nu a putut fi luată, trebuie făcută o analiză. Cred că o variantă ar fi o taxare diferențiată la nivelul autorității locale. Vom face o propunere imediat ce va intra coaliția pe un făgaș normal, cu întâlniri săptămânale”, a declarat Tanczos Barna.

Pentru anul viitor, ministrul susține că bugetul pentru Programul Rabla va fi cel puțin la același nivel cu cel din 2021.

”Ne propunem să păstrăm cel puțin același buget. Ne propunem să scoatem cel puțin 80 de mii de autoturisme și să finanțăm achiziția a cel puțin 10 mii de autoturisme electrice, la fel ca în 2021”, a mai spus ministrul.

Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Sa-mi fie cu iertare, dar va fi precum cu certificatul verde. Ala forțează vaccinarea, taxele lui Țanțoș vor forța cumpararea de mașini noi. Cu deosebirea că foarte mulți nu-și vor permite o mașină nouă.
    Și s-o zicem și p-aia dreapta: suv-ul cu care Pisi se duce zilnic la birou, deși e euro6+, poluează mai mult decît Peugeot-ul 206 diesel din 2004 cu care nea Ilie se duce duminica la țară.

    • Pt ca suv-ul lui pisi are 6 l v12 4×4 si papa 26l/100 km

    • Nu are nicio legatura idioțenia asta cu certificatul verde, de fapt vor sa ia mai multi bani, precum doamna Fifi!

      Poluarea este in primul rând de la arderea ilegală a deseurilor! Si este de zeci de ori mai mare decat cea de la traficul auto.

      … Doar ca armatorii de cabluri din Sintesti si împrejurimile Bucureștiului sunt si importanți donatori la partidele de guvernământ!

    • Vă spun că vor lăsa primarii să pună orice taxă doresc. Vom găsi nesimțiți ce vor taxa pe bieții oameni cu 10000 lei pe an. Soluția e să-i ajutăm să cumpere mașini mai noi de 10 ani, nu neapărat noi pe cei cu mașini de 15- 20 de ani. Iar pe cei cu mașini de 10 ani să cumpere mașini nu mai vechi de 5 ani.

    • Daca prin poluare intelegi doar emisiile de CO2, atunci ai dreptate, dar in rest o masina euro6 va avea emisii mai mici pentru ceilalti poluanti fata de o masina mai veche, o spun pentru ca lucrez in domeniu, dar sa nu ma intelegi gresit, si eu am 2 masini care au 17 ani, deci sunt impotriva oricarei taxe, este o prostie sa cataloghezi drept rabla o masina judecand doar dupa varsta ei.Consider ca ar trebui o strictete la inspectiile periodice, si sa nu mai treaca orice masina care are probleme de emisii, atata tot, o sa renunte oamanii la rable fara sa ii mai taxezi.Dar asta e nivelul politicienilor din actuala cualitie, sau scopul real e doar de a aduce bani mai multi la buget, si nu un scop verde.

  2. Au ungurii ăștia un cap pătrat, nu înțeleg cum udmr cu 5% face jocurile într, o guvernare, suntem o nație de tot rasu, pai acest udmr ar trebuii scos inafara legii demult, toate politicile lor sunt îndreptate împotriva cetățeanului roman și asa orobsit de UE cu tot felul de aberatii

  3. Singura solutie este oferirea unei sume de bani consistente , cel putin egala cu cea oferita celor ce se inscriu in programul rabla , acelor cetateni ce nu mai doresc a achizitiona o masina noua dar care sunt posesori de rable . Daca se face asta dispar din circulatie rapid sute de mii de masini vechi .

    • De bun simt . Vreu sa scap de masina mea veche de 17 ani dar nu doresc o masina noua si nici nu imi convine sa o dau pe 500 de lei la asa zisii cumparatori de ocazie .

    • Practic statul incurajeaza samsarii de masini si nu pe proprietarii virstinici ce doresc a scapa de masinile vechi fara a mai cumpara masini noi .

    • Am inteles ca o tara ar fi incercat metoda propusa si chiar ar fi reusit .

    • Am o masina veche dar nu o pot vinde deoarece nimeni nu o cumpara din motivele ce tin de aparitia unei legi ce nu ar mai permite inscrierea masinilor vechi de peste 15 ani in circulatie dar nici nu ma indur sa o dau cu citeva sute de lei unor samsarii ce o pot folosi in sistemul rabla .Asa ca merg cu ea pina la adinci batrinete cu toate ca as renunta si miine daca statul ar tine cont de aceste nevoi ale celor virstnici .

    • O mașină „veche” care mai merge 100 k poluează mai puțin decât producția uneia noi și dezmembrarea/ distrugerea celei vechi.
      Per total n i faceți decât sa umpleți buzunarele producătorilor de tomberoane cu banii noștri și să poluati mai mult!
      E o inepție!

  4. Prima data faceți locuri de munca bine plătite ca românii vor mașini noi dar nu au bani . Băncile te rup cu dobânzile ca ajungi sa plătești un Logan la preț de bmw.

    • Am auzit și păreri pertinente pe aici dar și ineptii așa că-mi permit sa intervin și eu :
      1.cand spunem că românii nu au bani trebuie văzut întâi ce venituri reale au ,nu cele fiscalizate,care le e stilul de viață,proprietățile,etc
      2.nu au bani pt sănătate ,pt comunitate (drumuri,gunoi, că unii nu plătesc nimic și ai tot scutesc primariile) dar pt băuturi fine ,mașini puternice și țigări au
      3.ar fi o mare prostie să lași așa ceva la adm locale ,fara competente ai oameni suficienti;primarii ar fi in stare pt voturi sa pună taxa de 3,5 Lei pe mașină mai veche de 15 ani sau 1 Leu/CMC așa că va fi 30 lei la motor de 3 L(și diesel și 4*4 eventual ,că așa or avea și ei masinile personale).Și ei oricum n-ar lua nici o măsură antipoluare cu taxele astea…ci ar da prime angajatilor
      4.de acord că o mașină veche dar întreținută și cu putini km nu poluează f tare dar totuși de la ,€1 sau nonEuro al unor mașini din 2000 și pana la €5 al unui Logan din 2010 e diferență mare (și ar avea naiba 20 de ani mașina deci cei cu veh peste 15 ani ar trebui și ajutați dar și constrânși să le sch in max 2,3 ani)
      5.pt că exista cu adevărat oameni neputincioși și cu venituri mici precum pensionarii ,de ce sa nu poată cumpăra și veh SH mai noi cu banii ăștia de la Stat dar în anumite conditii,astfel:
      -sa nu fie adusă de afara recent,de 2 ani sa zicem(nu încurajăm bișnițarii și importul de rable)
      -sa nu fie diesel și peste 1500 CMC(nici măcar cele hibrid căci pot fi defecte sau sa fie folosite într-un regim care ar exclude funcționarea pe curent practic);cine le are deja le va mai utiliza puțin după care direct la casare
      -sa nu fie sub €5 și sa câștigi cel puțin două clase de poluare cu noul SH achiziționat
      -cea veche se casează obligatoriu ,adică nu se mai accepta tranzacții de vânzare cumpărare.
      -masinile mari care poluează și mai mult,sa zicem peste 3000 CMC sa fie taxate dublu sau chiar triplu după niște plaje clar definite (și încă odată dublată taxa daca este și diesel).Adica daca ar fi 300 Lei pe an taxa la o benzinara de 2,5L mai veche de 15 ani ,la una de peste 3L sa fie 600 Lei și dacă e și diesel sa fie 1200 Lei.Daca e de peste 4000 CMC ar putea să ajungă și la 2400 Lei/an.Si să crească taxa și de la an la an de vechime.Adica aia 300 sa fie pt mașină de 16 ani dar pt una de 17 sa fie 350 lei samd.Doar așa putem scăpa de rable…Desigur utilajele de șantier gen macarale,generatoare de curent,compactoare ori utilaje agricole ar trebui să aibă un regim mai permisiv pt că :1.necesita investiții mult mai mari(nu poți sch așa ceva cu un bonus de 1500€) și 2.au alt regim de funcționare chit că la funcționarea cu ora e posibil sa polueze mai mult ca cele la km (însă nu mai mult ca un camion sau duba care fac km aproape non stop !).Oricum și benzinarele de peste 1500 cmc ar trebui taxate serios.Eu nu as face ,la ce salarii au bugetarii azi(peste 5 Lei NET ai mai amărâți) taxa sub 500 lei pe an.Din banii ăștia as ajuta firmele să scape de rable pt că deși ei fac profit (ai zice ca-si permit) ,sunt și scumpe (cum ziceam nu sch o duba de 30.000€ sau un camion de 100.000 cu un bonus de 7500 lei,unde mai pui că ei fac sa meargă economia și țin oamenii angajați)
      Și poate mi-a mai scăpat ceva dar stiu ce vb !!Daca eu cu salariu de 5000 lei ,fara alte venituri decât alocația copilului,am două mașini(un Spring și o hibrida mica ,luate de noi-fiind doua pt că nu-s in stare primarii să facă ceva cu transportul public),am rata la casa și întrețin și casa de la tara pot înseamnă că și 99% dintre români vor putea sa sch măcar acel €3 (sau chiar sub)cu un €5 (un Logan din 2010 e cam 2500 € și dacă-ți da statul 1500 nu mai trebuie așa mult).Atat sa facem și noi măcar pt sănătatea copiilor și viitorul nepoților și stranepotilor care nu vor mai avea altfel ce respira (poate oxigen din tub ca cei de la ATI)!Daca chiar nu poți face efortul asta min măcar renunță la mașină….Rogi un vecin pt cumparaturi daca ești departe de magazine…

  5. Care ar fi definitia unei rable? Am putea numi rabla o masina intretinuta periodic, cu carnet de service, care are 100.000 km la bord, dar ca varsta este undeva la 15 ani? O masina poate fi catalogata rabla doar in urma unei verificari amanuntite, subansamble, poluare, samd. Cunosc situatia unui domn care are o masina impecabila, spalata, vopsea brici, dar are 20 de ani. Sa ai masina este deja un lux. Te rup cu asigurarea, cu benzina, taxa locala. Inteleg ca este foame de bani, ca se doreste un mediu mai curat, dar nu putem elimina masini vechi dar care sunt intretinute foarte bine.

  6. A pune o taxa mai mare pe masinile ce depasesc 15 ani vechime nu va face altceva decit sa inraiasca pe detinatorii unor astfel de vehicole ce le vor tine cit de mult pot in functiune .

  7. Ca de obicei francizele ITP ale celor de la Registrul Auto Român nu au niciun cuvînt de spus când masoare noxele cu aparate nefunctionale/neomologate

  8. Și dacă le casezi le ard la sintesti si poluează cât in 50 de ani de funcționare.

  9. Am nevoie de mașină pentru a face naveta la serviciu iar cu mijloacele de transport în comun nu mi se potrivește! În sfărșit,cu salariul minim care-l am eu nu-mi permit să-mi achiziționez o mașină nouă. De-ci guvernanți noștri ar trebui să se găndească mai bine înainte de a ne face viața mai amară ,față de cum este!

  10. Asa-romanul!!!si sarac,si-al dracu!!!NU i se potriveste fara masina la serviciu!!!cu salariul minim,dar cu masina?!?de ce te mai vaiti???

    • Nu înțelegi că nu există transport in comun peste tot și la orice ora? Poate că omul mai ia cu el și citiva colegi