“Se pierde adâncimea literaturii, dar se câștigă sau ar trebui să se câștige capacitatea unei minți de a se descurca într-o lume de texte” – Radu Vancu, scriitor și conferențiar la Litere, despre subiectele la proba de Limba română – Evaluarea Națională 2022
Subiectele primite de elevi la proba scrisă de Limba română la Evaluarea Națională 2022, desfășurată marți, reprezintă “o adecvare (…) la testele PISA, la testele internaționale care verifică în primul rând capacitatea elevilor de a înțelege corect informația dintr-un text și de a o folosi (…)”, apreciază Radu Vancu, poet, eseist, prozator, conferențiar la Litere în cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu. El a pus în balanță, pentru Edupedu.ro, ce se pierde și ce se câștigă prin abordarea folosită acum la Evaluarea Națională.
“Ca scriitor”, spune el, “regret că subiectele se simplifică, dar ca părinte, ca om interesat de felul în care copiii se vor descurca în textul infinit al lumii, eu cred că este, totuși, o alegere utilă”.
- Radu Vancu este conferențiar la Facultatea de Litere și Arte a Universității Lucian Blaga, este autorul mai multor volume de poezie și semnatarul unor volume de eseuri, autor de proză, președintele asociației PEN România.
El a comentat pe marginea probei de Limba română la EN 2022, ce a inclus referințe bazate pe două texte din “Toate pânzele sus” (Radu Tudoran) și “Frânturi din viața lui Delavrancea” (Cella Delavrancea) Elevii au avut inclusiv libertatea de a face asocieri cu lecturi suplimentare. Subiectele la Limba română – EN 2022, detaliat
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii