G4Media.ro

Secretar de stat în Turism: ”Suntem pregătiţi pentru o schemă în vederea…

sursa foto: Info Sud-Est

Secretar de stat în Turism: ”Suntem pregătiţi pentru o schemă în vederea stimulării incomingului/ Potenţialul turismului românesc trebuie să se transforme din slogan în realitate economică”

Turismul a dovedit că este unul dintre sectoarele economice cu o capacitate extraordinară de adaptare, iar în acest context potenţialul turismului românesc trebuie să se transforme din slogan în realitate economică, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, Florin-Sergiu Dobrescu, secretar de stat în Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT).

„Chiar şi în cele mai dificile momente, turismul a dovedit că este unul dintre sectoarele economice cu o capacitate extraordinară de adaptare, datorită flexibilităţii sale în faţa noilor tendinţe. Acest lucru se datorează, în primul rând, antreprenorilor, oamenilor care se dedică cu pasiune acestui domeniu şi care fac cunoscute frumuseţea şi ospitalitatea României în întreaga lume. Plecând de la aceste premise, rolul nostru ca autoritate publică centrală este să vă sprijinim în misiunea dvs. şi să îndeplinim un deziderat comun: transformarea destinaţiei turistice România într-una cât mai competitivă, inclusiv pe plan internaţional. Acest lucru presupune existenţa unui parteneriat solid cu mediul privat. În acest sens, încă de la înfiinţarea ministerului, dialogul cu reprezentanţii industriei a fost unul constant şi constructiv, fie că vorbim despre întâlnirile lunare pe care le avem în sediul central, fie că vorbim despre cele regionale. Potenţialul turismului românesc trebuie să se transforme din slogan în realitate economică. Din acest motiv, turismul trebuie prioritizat ca ramură stabilită, iar pentru scopul nostru comun sunt necesare revizuirea şi modernizarea cadrului legal, mai ales operaţionalizarea organizaţiilor de mediu al destinaţiilor (OMD), cât şi promovarea României”, a menţionat Dobrescu.

Oficialul a subliniat o serie de măsuri ce au fost luate pentru ca sectorul turismului să fie predictibil şi să se dezvolte, cum ar fi reintroducerea voucherelor de vacanţă sau crearea Consiliului de brand turistic naţional.

„Până în prezent au fost făcuţi paşi importanţi pentru predictibilitatea şi dezvoltarea acestui sector. Este vorba despre reintroducerea voucherelor de vacanţă, reglementarea procedurii de clasificare a unităţilor de cazare deţinute de persoane fizice pentru reuşi astfel să asigurăm o concurenţă loială în piaţă, precum şi pentru asigurarea protecţiei turiştilor. Nu în ultimul rând, înfiinţarea Consiliului de brand turistic naţional. Totodată, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a finalizat schema de ajutor pentru HoReCa şi a deblocat măsurile de ajutor. În prezent, suntem pregătiţi pentru o schemă în vederea stimulării incomingului. Împreună cu dvs., suntem aproape de finalizarea legislaţiei pentru reglementarea OMD-urilor şi, nu în ultimul rând, ne implicăm, sub coordonarea primului ministru al României, să găsim soluţii privind importul forţei de muncă. Turismul constituie unul dintre sectoarele economice cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung, iar prin exploatarea şi valorificarea complexă a resurselor turistice, România poate deveni o destinaţie atractivă”, a afirmat secretarul de stat.

Reprezentanţi din domeniu turismului participă, joi, alături de autorităţile competente la Forumul antreprenorilor din turism şi HoReCa.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Info Sud-Est

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Orice hoție, numai să nu fie condițiile bune și la prețuri bune.

  2. Institutiile autohtone sunt sociocentriste: sefii si personalul exagereaza cat pot importanta institutiilor in care lucreaza , cu scopul de a obtine fonduri si salarii din ce in ce mai mari, si de a umfla schemele de personal. In acelasi timp, principiile economiei de piata sunt ignorate: concurenta nu convine si este evitata, cererile nu vin de la clientii obisnuiti(principiul cererii si ofertei din economia de piata), ci de la politicieni(vouchere, subventii , tichete etc) si patroni, multi politicieni si personaje din televiziuni avand interese in domeniu, fiindca detin afaceri prin apropiati sau intermediari.

  3. blaa blaaa
    bla bla bla

    bla.