Secretar de stat la Transporturi despre siguranța pe șosele: „Principala problemă a românilor este infrastructura: lipsa autostrăzilor și faptul că avem multe șosele în stări deplorabile”
Anul trecut au avut loc 8.569 de accidente rutiere în care și-au pierdut viața 1.967 de persoane, potrivit datelor furnizate de Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR). Majoritatea accidentelor, spun polițiștii, s-au produs din cauza șoferilor: viteza excesivă, nerespectarea regulilor de circulație, conducerea sub influența băuturilor alcoolice etc. Ion Iordăchescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, recunoaște, însă, un adevăr știut de mult timp de către toți posesorii de permis de conducere: infrastructura precară este un factor favorizant în multe dintre accidente.
„Una dintre problemele majore este lipsa infrastructurii: lipsa kilometrilor de autostradă, faptul că avem foarte multe șosele în stări deplorabile care nu sunt la standarde europene de siguranță. Vorbesc de unele drumuri naţionale, unele drumuri judeţene. Principala problemă a românilor este infrastructura, în momentul de faţă”, a declarat acesta.
România se situează pe ultimul loc în statisticile europene privind siguranţa pe şosele. Cele mai sigure drumuri sunt în Suedia, Marea Britanie şi Cehia.
„Oamenii fac greșeli, însă nu trebuie să-și piardă viața din cauza acelor greșeli. Prin urmare trebuie să facem mașinile mai sigure, infrastructura trebuie să fie mai sigură, trebuie să găsim modalități pentru a-i convinge pe oameni să reducă viteza, trebuie să încurajăm folosirea echipamentelor de protecție de către bicicliști și motocicliști. Dar, da, infrastructura este un factor – cheie în siguranța rutieră”, a declarat pentru G4Media.ro Matthew Baldwin, coordonator al politicilor europene de siguranță rutieră.
„Înțeleg că este scump să construiești autostrăzi și că România face eforturi în acest sens, dar sunt modalități mai ieftine prin care poți face mai sigure drumurile pe care le ai deja. În România sunt foarte multe accidente în care victimele sunt pietoni. Poți investi bani în construirea de treceri pentru pietoni mai sigure sau pasaje subterane de traversare a drumurilor”, a adăugat oficialul european.
Peste 5.500 de sesizări ale Poliției pentru creșterea siguranței pe șosele, în 2018
Potrivit IGPR, anul trecut au fost trimise către administratorii drumurilor publice, autorități locale (consilii locale și consilii județene) și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii, 5.590 de sesizări pentru creșterea siguranței rutiere. Câte dintre ele au fost și puse în practică este greu de spus.
Asociația Pro Infrastructura a găsit și o explicație pentru care Compania de Administrare a Infrastructurii nu reușește să elimine punctele negre de pe șosele deși toate rapoartele privind creșterea siguranței rutiere recomandă acest lucru, inclusiv unul din 2017 realizat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD).
„S-a lansat la finalul lui 2017 o licitație pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, dar s-a anulat la începutul lui 2018 din lipsă de participanți și nu s-a reluat nici până astăzi. Am răsfoit caietul de sarcini ca să înțelegem de ce nimeni nu a dorit să participe. Ei bine, CNAIR a solicitat să se analizeze 150 de puncte negre, dar pune la dispoziție o listă de doar 138. Celelalte vor apărea ulterior, dar nu se știe nimic despre ele, iar proiectanții nu știu ce să oferteze”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura într-o postare pe Facebook de la începutul acestei luni.
Foto: Gropi pe Autostrada A1 (Sursa: G4Media.ro)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii