G4Media.ro

Secretul dominației McLaren, scos la iveală de directorul tehnic al Mercedes, James…

Oscar Piastri, pilot al celor de la McLaren / Sursa foto: captură video

Secretul dominației McLaren, scos la iveală de directorul tehnic al Mercedes, James Allen

McLaren este fără îndoială echipa de bătut în acest debut de sezon din Formula 1, iar rivalii au tot încercat să afle care este secretul din spatele performanței monopostului MCL39. Au existat multe teorii, iar directorul tehnic al Mercedes, James Allen, a venit cu un răspuns legat de avantajul pe care echipa de la Woking îl are în fața rivalilor.

McLaren gestionează foarte bine temperatura pneurilor spate, spune directorul tehnic al Mercedes

Cu trei victorii din primele patru etape, McLaren este echipa care a propus cel mai rapid monopost în acest debut de stagiune din F1.

Rivalii au tot studiat mașina McLaren, iar James Allen, directorul tehnic al Mercedes, a fost cel care a vorbit cu subiect și predicat despre marele secret al dominației.

„Cred că nimeni nu știe asta în totalitate (n.r. secretul dominației). Dacă am ști, ar fi foarte ușor de copiat, nu-i așa?

Dar cred că ai putea încerca să spui că temperaturile lor de suprafață din partea din spate a mașinii sunt probabil mai scăzute decât ale celorlalte echipe, deoarece avantajul lor se regăsește cel mai mult atunci când ești pe o pistă cu <spate limitat> și unde temperaturile pneurilor spate îți guvernează ritmul.

Dar nu este niciodată un singur lucru, iar ei ar fi făcut o treabă bună pe toată linia”, spune James Allen.

Inginerul Mercedes vorbește despre managementul avansat al pneurilor atunci când vine vorba despre dominația McLaren.

Totul se învârte în jurul pneurilor spate, mai precis.

Această finețe în gestionarea termică nu este vizibilă cu ochiul liber, dar este devastator de eficientă în condiții solicitante. Un avantaj „invizibil”, greu de replicat.

În FP3 în Bahrain, la temperaturi ridicate, monopostul McLaren a fost devastator de rapid. În calificările de seară, pe o pistă mai rece, avantajul față de rivali a scăzut dramatic.

Acest lucru indică un pachet tehnic echilibrat, cu un șasiu foarte eficient din punct de vedere aerodinamic și o interacțiune excelentă cu pneurile.

„Nu e doar forța de apăsare, am investit în designul care optimizează comportamentul termic al pneurilor”, mărturisește Andrea Stella, directorul de echipă al celor de la McLaren.

Putem vorbi despre un avantaj real, dar nu imbatabil, notează jurnaliștii de la The Race.

În condiții mai reci de cursă, avantajul McLaren se estompează. Rămâne de văzut cum se va comporta monopostul McLaren atunci când va avea nevoie de o încălzire rapidă a pneurilor, iar acest lucru îl vom afla pe parcursul sezonului 2025.

Clasamentul piloților din Formula 1 după patru etape disputate

  • 1 Lando Norris (McLaren) 77 puncte
  • 2 Oscar Piastri (McLaren) 74
  • 3 Max Verstrappen (RedBull) 69
  • 4 George Russel (Mercedes) 63
  • 5 Charles Leclerc (Ferrari) 32
  • 6 Kimi Antonelli (Mercedes) 30
  • 7 Lewis Hamilton (Ferrari) 25
  • 8 Alexander Albon (Williams) 18
  • 9 Esteban Ocon (Haas) 14
  • 10 Lance Stroll (Aston Martin) 10
  • 11 Pierre Gasly (Alpine) 6
  • 12 Nico Hulkenberg (Kick Sauber) 6
  • 13 Oliver Bearman (Haas) 6
  • 14 Yuki Tsunoda (RedBull) 5
  • 15 Isack Hadjar (Racing Bulls) 4
  • 16 Carlos Sainz (Williams) 1
  • 17 Fernando Alonso (Aston Martin) 0
  • 18 Liam Lawson (Racing Bulls) 0
  • 19 Jack Doohan (Alpine) 0
  • 20 Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 0.

Clasamentul constructorilor din Formula 1

După patru etape disputate, McLaren este lider autoritar, cu 151 de puncte adunate.

Echipa din Woking este urmată de Mercedes (93 de puncte) și de RedBull (71 de puncte). Scuderia Ferrari (locul doi la general anul trecut) se află doar pe 4, cu 57 de puncte strânse.

  • 1 McLaren 151 puncte
  • 2 Mercedes 93
  • 3 RedBull Racing 71
  • 4 Ferrari 57
  • 5 Haas 20
  • 6 Williams 19
  • 7 Aston Martin 10
  • 8 Racing Bulls 7
  • 9 Alpine 6
  • 10 Kick Sauber 6.

Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1

  • Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris 
  • China (Shanghai) – 23 martie – Câștigător Oscar Piastri
  • Japonia (Suzuka) – 6 aprilie – Câștigător Max Verstappen
  • Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie – Câștigător Oscar Piastri
  • Arabia Saudită (Jeddah) – 20 aprilie
  • Miami (International Autodrome) – 4 mai
  • Emilia Romagna (Imola) – 18 mai
  • Monaco (Circuit de Monaco) – 25 mai
  • Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
  • Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
  • Austria (Spielberg) – 29 iunie
  • Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
  • Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
  • Ungaria (Hungaroring) – 3 august
  • Olanda (Zandvoort) – 31 august
  • Italia (Monza) – 7 septembrie
  • Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
  • Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
  • SUA (Austin) – 19 octombrie
  • Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
  • Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
  • Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
  • Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
  • Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Nimic nou sub soare. A fost epoca de dominație a Williams, apoi epoca de dominație a Ferrari pe vremea lui Schumacher, a urmat Red Bull pe timpul lui Vettel, Mercedes/Hamilton, din nou Red Bull/Verstappen, acum a venit și rândul McLaren.Cu mici excepții, campionatul a fost câștigat de pilotul care a avut cea mai bună mașină. Abia excepțiile definesc marii campioni, nu numărul titlurilor obținute.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.