Șefii aeroporturilor franceze fac presiuni asupra Uniunii Europene pentru a amâna lansarea unor noi controale stricte la frontiere, de teama cozilor și a haosului
Normele stricte vor intra în vigoare la 6 noiembrie, cu o lună mai târziu decât s-a anunțat inițial, dar există temeri tot mai mari că aeroporturile nu vor fi pregătite să facă față controalelor suplimentare, relatează The Times.
În cadrul noului sistem de intrare și ieșire (EES), toți pasagerii fără pașapoarte UE vor trebui să își înregistreze amprentele digitale și să se fotografieze la sosirea în blocul comunitar.
Lansarea sistemului ar fi trebuit să aibă loc în luna mai, dar a fost amânată din cauza unor probleme informatice, precum și din cauza lobby-ului exercitat de oficialii francezi, care nu doreau ca sistemul să fie pus în aplicare în timpul Jocurilor Olimpice.
L’Union des Aéroports Français, care reprezintă aeroporturile din țară, este îngrijorată că membrii săi nu vor avea timp să instaleze suficiente chioșcuri pentru a colecta datele biometrice. Există o îngrijorare deosebită că aeroporturile pariziene vor fi nepregătite din cauza Jocurilor Olimpice.
Thomas Juin, președintele acestui organism, a declarat: „Nu arată bine în ceea ce privește timpii de așteptare. Există riscul unor cozi foarte lungi”.
Planul este ca pasagerii care sosesc să își înregistreze datele la un chioșc, apoi să se îndrepte către un punct de frontieră cu personal. În cele din urmă, EES va înlocui așa-numita „ștampilare umedă” a pașapoartelor.
„Data de 6 noiembrie a fost decisă la începutul acestui an. Dorim să o amânăm până în primul trimestru al anului 2025, dar, deocamdată, Comisia Europeană este fixată în poziția sa. Dar Jocurile Olimpice din acest an înseamnă că nu putem efectua lucrări în aeroporturile din Paris din mai până în septembrie.” a declarat Nicolas Paulissen, delegatul general al organismului aeroporturilor.
De asemenea, Juin a declarat pentru The Connection, un serviciu de știri francez de limbă engleză, că riscul de haos la graniță ar fi agravat dacă nu se vor mobiliza resurse suplimentare de poliție, un subiect despre care a spus că este un „punct sensibil”.
Există temeri de ambele părți ale Canalului Mânecii cu privire la noul sistem.
Șefii de la tunelul de sub Canalul Mânecii din Kent, unde controalele de frontieră sunt juxtapuse formalităților de imigrare franceze efectuate pe teritoriul britanic, estimează că timpul mediu de procesare a unei mașini la frontieră va crește de la mai puțin de un minut la cinci până la șapte minute.
Există, de asemenea, preocupări legate de blocajele din portul Dover și de terminalul Eurostar din Londra. În ianuarie, oficialii din Kent au declarat că turiștii care merg cu mașina în Europa se vor confrunta cu cozi de 15 ore sau chiar mai mult atunci când va intra în vigoare SECE. Consiliul local din Ashford a scris parlamentarilor din comisia de control european că „cel mai rău scenariu rezonabil” ar duce la blocaje în Kent și la „probleme de bunăstare pentru pasageri”.
Getlink, care operează tunelul de sub Canalul Mânecii, construiește o nouă zonă de procesare la sediul său din Kent pentru a procesa pașapoartele din statele din afara UE. Pasagerii vor trebui să coboare din mașini și să folosească noile terminale de calculator pentru a-și înregistra datele biometrice. Abia după aceea vor putea trece la cabinele de control de la frontiera franceză.
Conducerea a declarat că instalarea noilor facilități va costa 67 de milioane de lire sterline și că vor putea procesa 500 de mașini pe oră. Tunelul are o capacitate orară de vârf de 840 de mașini.
Statele membre UE au fost informate că ar trebui să se asigure că sistemele sunt gata de funcționare până la sfârșitul lunii iulie, pentru a fi pregătite pentru lansarea din noiembrie.
Sistemul va fi în vigoare în toate țările UE, cu excepția Ciprului și a Irlandei, precum și în Islanda, Norvegia, Elveția și Liechtenstein.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank