
Șefii Mercedes și RedBull, surprinși de avantajul McLaren – Factorul surpriză care face diferența în prezent: Revoluția pneurilor
McLaren este în prezent echipa de învins în Formula 1, iar după Marele Premiu din Australia șefii Mercedes (Toto Wolff) și RedBull (Christian Horner) au vorbit despre avantajul fantastic pe care echipa cu sediul la Woking îl are grație gestionării supraîncălzirii și degradării pneurilor.
MCL39 este monopostul cel mai bun din Formula 1 în prezent, iar rivalele Mercedes și RedBull au căutat să înțeleagă de ce McLaren este cu un pas înainte.
Mașina celor de la McLaren este cea mai „blândă” cu pneurile, iar acest lucru s-a văzut și în calificări, dar și în cursa din Australia.
McLaren dă senzația că a găsit un echilibru fantastic între încălzirea rapidă a pneurilor și degradarea scăzută, iar acest lucru îl intrigă oarecum pe Christian Horner, șeful RedBull.
„Ceea ce este destul de ciudat este că se bucură de o încălzire excelentă, dar și de o degradare foarte scăzută”, a menționat Horner.
„De obicei, una vine în detrimentul celeilalte. Deci, cu siguranță pe acest circuit (n.r. în Australia), ei par să fi stăpânit acest lucru”, spune Christian Horner.
Toto Wolff, șeful Mercedes, a fost de părere că povestea weekendului din Australia a fost scrisă grație avantajului McLaren la capitolul pneuri.
„Ritmul McLaren este foarte puternic. Ceva ce trebuie să înțelegem este modul în care sunt capabili să gestioneze pneurile și să extragă performanță din acestea.
Trebuie să analizăm, ce putem face pentru a gestiona mai bine pneurile?
Asta e tot. Nu pierdem 20 de puncte în ceea ce privește forța de apăsare. Nu asta este problema. Este doar, literalmente, pe partea mecanică, ce putem face pentru a menține aceste pneuri în condiții cât mai bune” – Toto Wolff, șeful Mercedes, citat de the-race.com.
Rămâne de văzut în ce măsură după introducerea noii reguli a reducerii flexibilității aripilor spate, McLaren își va mai păstra avantajul pe care-l prezintă în acest moment în ceea ce privește degradarea pneurilor.
Folosirea efectului „mini-DRS” ar permite unei echipe să utilizeze mai multă forță de apăsare decât alte echipe pentru aceeași viteză în linie dreaptă, ceea ce ar ajuta la gestionarea pneurilor, transmite sursa citată.
Teste mai riguroase pentru testarea flexibilității aripii spate din acest weekend, de la MP din China
Echipele de Formula 1 se vor confrunta cu teste mai riguroase din partea FIA (Federația Internațională de Automobilism) în ceea ce privește flexibilitatea aripii spate a monoposturilor.
Decizia forulului va intra în vigoare imediat, din acest weekend, atunci când va avea loc Marele Premiu al Chinei.
Începând cu Marele Premiu al Chinei, FIA a înăsprit testele de flexibilitate pentru aripile spate. Astfel, la aplicarea unei sarcini de 75 kg, distanța dintre elementele aripii nu trebuie să varieze cu mai mult de 0,5 mm, cu o toleranță de 0,25 mm doar la Shanghai în acest weekend. Anterior, această toleranță era mai permisivă, permițând o variație de până la 2 mm.
Această decizie a fost introdusă pentru a preveni utlilizarea unor aripi spate flexibile care ar putea funcționa precum un „mini-DRS”.
Cum se traduce acest lucru: acest „mini-DRS” reduce rezistența la înaintare și oferă un avantaj în ceea ce privește viteza maximă.
RedBull s-a plâns sezonul trecut și chiar pe durata testelor de la Bahrain din acest an de faptul că Ferrari și McLaren ar folosi aceste „mini-DRS”.
Toate echipele au fost informate despre aceste modificări și vor trebui să se conformeze noilor standarde începând cu acest weekend, pentru a evita eventuale penalizări.
De asemenea, regulamentul mai spune că poziția caroseriei DRS poate fi acum doar în stare deschisă sau închisă, fără să existe legalitate pentru vreo flexare în momentul deplasării.
Trebuie reamintit că începând cu Marele Premiu al Spaniei de la Barcelona (de pe 1 iunie), FIA va introduce teste de rezistență mai dure și pentru aripile față.
Clasamentul din Formula 1 după MP din Australia
- 1 Lando Norris / McLaren / 25 puncte
- 2 Max Verstappen / RedBull / 18 puncte
- 3 George Russell / Mercedes / 15 puncte
- 4 Andrea Kimi Antonelli / Mercedes / 12
- 5 Alexander Albon / Williams / 10
- 6 Lance Stroll / Aston Martin / 8
- 7 Nico Hulkenberg / Kick Sauber / 6
- 8 Charles Leclerc / Ferrari / 4
- 9 Oscar Piastri / McLaren / 2
- 10 Lewis Hamilton / Ferrari / 1.
Ierarhia constructorilor
- 1 McLaren 27 puncte
- 2 Mercedes 27
- 3 RedBull 18
- 4 Williams 10
- 5 Aston Martin 8
- 6 Kick Sauber 6
- 7 Ferrari 5
- 8 Alpine 0
- 9 Racing Bulls 0
- 10 Haas 0
Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1
- Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris
- China (Shanghai) – 23 martie
- Japonia (Suzuka) – 6 aprilie
- Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie
- Arabia Saudită (Jeddah) – 20 aprilie
- Miami (International Autodrome) – 4 mai
- Emilia Romagna (Imola) – 18 mai
- Monaco (Circuit de Monaco) – 25 mai
- Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
- Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
- Austria (Spielberg) – 29 iunie
- Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
- Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
- Ungaria (Hungaroring) – 3 august
- Olanda (Zandvoort) – 31 august
- Italia (Monza) – 7 septembrie
- Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
- Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
- SUA (Austin) – 19 octombrie
- Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
- Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
- Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
- Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
- Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.