G4Media.ro

Șefii Volkswagen rămân în funcții deși au fost puși sub acuzare în…

Șefii Volkswagen rămân în funcții deși au fost puși sub acuzare în scandalul Dieselgate izbucnit în 2015

Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, şi preşedintele Hans Dieter Poetsch îşi vor păstra funcţiile, a anunţat Comitetul de supervizare al grupului auto german, la o zi după ce procurorii germani i-au acuzat de manipularea bursei în privinţa scandalului emisiilor (Dieselgate), transmit Bloomberg şi Reuters, citate Agerpres.ro.

Comitetul de supervizare al VW a precizat că nu a găsit dovezi că Herbert Diess şi Hans Dieter Poetsch au informat prea târziu pieţele de capital de riscurile legate de scandalului care a izbucnit în septembrie 2015.

„De aceea va fi continuată colaborarea de succes cu preşedintele şi directorul general”, se arată într-un comunicat al Comitetului de supervizare, după şedinţa extraordinară care a avut loc miercuri.

Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, fostul director general Martin Winterkorn şi preşedintele Hans Dieter Poetsch sunt acuzaţi că în mod intenţionat nu i-au informat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influenţat în mod necorespunzător preţul acţiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.

Avocatul lui Diess susţine că directorul general nu ar fi putut anticipa turbulenţele de pe pieţele financiare şi şi-a efectuat în continuare atribuţiile.

Winterkorn a demisionat la câteva zile după izbucnirea scandalului. În 2017, el le-a declarat autorităţilor că nu a ştiut mai devreme de manipularea emisiilor.

După ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, acţiunile grupului german au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Dacă investitorii ar fi ştiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut să-şi vândă mai devreme acţiunile sau nu ar fi făcut achiziţii, au argumentat reclamanţii.

Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). În mai, compania a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice.

Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, a mai transmis Agerpres.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Too big to fail
    Oare va avea cineva curajul sa ia masuri anti trust ca la începutul secolului xx ?

  2. Las’ ca vine Luluta si-i baga pă toti la tuhaus, face iea ordine si disciuplina in Ieuropa, băi!

  3. Trebuie sa fii batut in cap ca sa te simti tras pe sfoara ca masina ta polueaza mai mult decat este mentionat in cartea tehnica.
    Tras pe sfoara trebuie sa te simti cu dieselul aranjat sa nu traga sufficient de prompt la acceleratie si sa vezi ca in loc de 115 CP nu beneficiezi decat de vreo 90, in cel mai bun caz. Asa, dintr-un „soft”

    Chestia cu poluarea de la auto pe diesel e cusuta cu ata alba. In realitate se doreste protejarea consumatorilor diesel cu adevarat strategici, navele, camioanele de tonaj si utilajele Agricole. Cum poti sa o faci? Simplu, reducand consumul individual la autoturisme. In acest fel economia este stimulata iar toata lumea e multumita.

    Oamenii aia au vrut binele consumatorului. Cum intre interesul individual al consumatorului si interesul general exista o mare divergenta, aceasta pozitie a managementului VW a fost de neiertat.