Șeful ANPC: Este nevoie de o instituţie cu valenţe europene, de anvergura cel puțin a autorității noastre, pentru a cerceta abaterile operatorilor economici în raport cu cetăţenii europeni
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Horia Constantinescu, consideră că se impune ca la nivel european să existe o instituţie operativă, care să cerceteze abaterile operatorilor economici în raport cu cetăţenii europeni.
„Spuneam noi la un moment dat Comisiei Europene că ne-am dori o instituţie operativă, nu numai una care să mute hârtiile dintr-o ţară într-alta. Credem şi astăzi cu tărie că (e nevoie n.r) de o instituţie europeană de anvergura cel puţin a autorităţii noastre, pentru că suntem una dintre cele mai operative autorităţi la nivel european. Cred că se impune să avem o instituţie cu valenţe europene pentru a putea cerceta în cel mai scurt timp abaterile operatorilor economici în raport cu cetăţenii europeni”, a declarat, pentru Agerpres, Horia Constantinescu, la Târgul de Turism al României.
El a subliniat că ANPC participă la TTR cu „standul Centrului European al Consumatorilor” varianta România, unde se preiau sesizările legate de activitatea operatorilor economici din spaţiul european, altul decât teritoriul României, urmând ca prin transmiterea acestora către structura centrală să fie gestionate şi evaluate de către autorităţile competente din ţara respectivă.
„Aşa cum ştiţi, în ultima perioadă s-au anulat foarte multe curse aeriene. Corespondenţa cetăţenilor români este cu Centrul European al Consumatorilor, după care Centrul European al Consumatorilor transmite în altă ţară şi tot aşa. Ar putea fi mult mai bine gestionată dacă această ramură ar deveni şi operativă, adică să poată desfăşura acele controale împreună cu colegii din alte ţări acolo unde apar situaţii de anvergura celor de care vă spuneam, anulările de curse, întârzierile, cele care au supărat şi au generat probleme consumatorilor români aflaţi în alte ţări din Europa”, a explicat el.
Întrebat dacă sunt mulţi consumatori cu probleme transfrontaliere, Constantinescu a subliniat că în opinia sa este o latură mai puţin cunoscută şi tocmai de aceea nu vorbim de o avalanşă de sesizări.
„Totuşi, vorbim de o creştere anuală, în sensul că cei care probabil au apelat la serviciile acestui Centru European al Consumatorilor, înţelegând că este util, au transmis şi altora. Şi, da, se vede o creştere şi se capătă mai multă încredere în această zonă”, a punctat el.
Preşedintele ANPC a precizat că cei cu astfel de probleme trebuie să se adreseze direct acestui departament, prin email, mai ales în cazul centrului european.
„Noi încercăm să cultivăm în ultima perioadă digitalizarea, în sensul transmiterii şi primirii de răspunsuri în variantă online, pentru a salva din timpul preţios al consumatorilor şi a evita deplasările aproape inutile. Ne dorim ca dosarul cu şină să rămână o istorie. Ne dorim ca toate documentele să fie eventual doar fotografiate acolo unde nu există posibilitatea scanării acestora. Iar mai ales dacă vorbim de un centru european, varianta online este cu siguranţă cea pe care o recomandăm”, a spus el.
Pe de altă parte, Horia Constantinescu a semnalat că una dintre problemele în cazul anulării sau întârzierii zborurilor este factorul uman şi de aceea este nevoie să se recultive tinerilor ideea de a se pregăti temeinic într-un domeniu.
„Ştim cu toţii că factorul uman este una dintre problemele, să spunem, acestui început de mileniu, în sensul în care forţa de muncă calificată este din ce în ce mai greu de găsit, numărul operatorilor economici din ce în ce mai mare. Ori, plecând de la un număr redus sau limitat de specialişti, împărţiţi la din ce în ce mai mulţi operatori economici, cu siguranţă fiecare dintre aceştia se va confrunta cu probleme de a-şi gestiona oricare dintre afaceri, fie că vorbim de domeniul aerian, fie că vorbim de oricare dintre industrii. Trebuie să recultivăm tinerilor ideea de a se pregăti temeinic, de a se înarma cu idei clare despre ceea ce vor vrea să facă şi să se specializeze în domeniu, pentru că întreaga piaţă muncii va trece printr-o cred o formă de reevaluare, oferind salarii corespunzătoare celor care merită această remuneraţie şi bineînţeles dându-le celorlalţi o variantă din ce în ce mai puţin interesantă”, a explicat preşedintele ANPC.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu