G4Media.ro

Şeful Autorităţii Canalului Suez estimează la un miliard dolari pierderile provocate de…

Sursa: Captura BBC

Şeful Autorităţii Canalului Suez estimează la un miliard dolari pierderile provocate de blocarea navei Ever Given

Osama Rabie, preşedintele Autorităţii Canalului Suez (SCA), a apreciat că pierderile şi pagubele provocate de blocarea navei Ever Given ar putea ajunge la un miliard de dolari, transmite Reuters.

Într-un interviu acordat postului egiptean de televiziune Sada El-Balad, Osama Rabie a declarat: „Va fi calculat nivelul pierderilor şi al pagubelor, precum şi consumul dragelor. Estimările se ridică la un miliard de dolari, este dreptul ţării noastre”.

„Nava va rămâne în zona Marilor Lacuri până când se va finaliza investigaţia”, a afirmat preşedintele Autorităţii Canalului Suez. Acesta a anunţat că investigatorii pun întrebări echipajului pentru a afla cum s-a produs incidentul.

Compania britanică Lloyd’s of London se aşteaptă la „pierderi masive” în urma incidentului, posibil la nivelul de 100 de milioane de dolari sau mai mult. Proprietarul nipon al Ever Given a declarat că nu a primit reclamaţii şi nu a fost chemat în judecată pentru blocajul navei.

La bursa New York Mercantile Exchange (Nymex), cotaţia barilului de petrol ‘light sweet crude’ a scăzut miercuri cu 1,39 dolari, la 59,16 dolari, în urma normalizării traficului naval prin Canalul Suez.

Nava Ever Given, sub pavilion panamez, cu o lungime de 400 de metri, a eşuat marţea trecută pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând ambele sensuri de navigaţie. Conform Autorităţii Canalului Suez (SCA), traficul naval prin Canalul Suez a fost reluat luni, după ranfluarea Ever Given

La bursa ICE Futures din Londra, cotaţia barilului de petrol Brent din Marea Nordului cu livrare în luna mai a scăzut miercuri cu 0,60 dolari, la 63,54 dolari.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave.

Sursa: Agerpres

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Pe Wiki scrie ca autoritatea canalului impune ca fiecare nava ce tranziteaza canalul sa aiba cel putin un pilot calificat de autoritate care pe durata traversarii are puteri de capitan. Tocmai pentru a evita asemenea accidente. Evergreen avea 2.
    Va fi interesant de urmarit ce si cum!!

  2. Nu m-am documentat, dar este posibila si o operatiune de blocare a canalului Suez, unde pana acum nu am auzit sa fie probleme. Qui bono? Rusilor care vor sa preia traficul maritim cargo prin pasajul Nordvestic(intre coasta de nord rusa si calota glaciala de la polul nord de la stramptoarea Bering pana la Arhangelsk). Totusi cred ca, ori a fost un dezastru cu cauze multiple, ori o blocare intentionata, pentru a specula pe burse, in marja turbulentele create.