Șeful celei mai mari firme de management al navelor din lume vrea nave de escortă ale NATO pentru vapoarele comerciale care navighează în Marea Neagră
Cea mai mare firmă de management al transporturilor maritime din lume a cerut ca NATO să ofere nave de escortă pentru transportul maritim în Marea Neagră, pe fondul îngrijorării că navele ar putea fi în pericol ca urmare a conflictului din Ucraina, anunță Business Insider, citată de Rador.
CEO-ul V.Group, René Kofod-Olsen, a declarat că o intervenție a NATO este justificată, dată fiind importanța regiunii pentru transporturile de alimente. Potrivit ziarului, conflictul din Ucraina a făcut ca zona cea mai nordică a Mării Negre să fie nesigură pentru transportul maritim.
„Ar trebui să cerem ca traficul nostru maritim să fie protejat în apele internaționale. Sunt sigur că NATO și alții au un rol de jucat în protecția flotei comerciale”, a declarat Kofod-Olsen pentru FT.
Potrivit NATO, mine plutitoare au fost găsite și dezactivate în vestul Mării Negre de către autoritățile țărilor care se învecinează cu aceste căi navigabile. Organizația a mai spus că „amenințarea cu daune colaterale sau cu lovituri directe asupra navelor civile” într-o zonă a Mării Negre rămâne ridicată.
V.Group nu a răspuns imediat solicitării de comentarii făcută de Insider. NATO a declinat până acum cererea V.Group, potrivit FT.
„Prezența navală a Rusiei în Marea Neagră a perturbat comerțul maritim chiar înainte de invazia rusă în Ucraina”, a declarat alianța militară pentru ziar. „NATO nu are în vedere o misiune navală pentru a escorta navele în Marea Neagră, dar aliații NATO care au granițe de coastă – Bulgaria, România și Turcia – au desfășurat nave pentru a găsi și neutraliza minele care ar putea fi în zonă”.
NATO nu a răspuns imediat solicitării de comentarii a Insider.
Sute de navigatori de pe zeci de nave au rămas blocați în regiune din cauza conflictului și sunt lipsiți de provizii precum alimente și combustibil, a declarat anterior Organizația Maritimă Internațională pentru Insider.
Navele și echipajele blocate au evidențiat provocările exportului și importului de mărfuri din regiune, pe mare, în urma invaziei. Exporturile de mărfuri precum grâul și porumbul, pentru care Ucraina este un furnizor important, au fost deja blocate de închiderea porturilor, în timp ce orașele din Ucraina se confruntă cu o penurie de alimente, apă și energie, deoarece importurile sunt reduse.
Solicitarea lui Kofod-Olsen de vase de escortă ale NATO vine după ce solicitarea organizațiilor maritime și de muncă pentru un „culoar albastru” pentru evacuarea în siguranță a navigatorilor blocați nu s-a materializat, din cauza riscurilor de securitate precum minele, a declarat anterior Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi pentru Insider.
Oficialii de securitate au mai spus pentru FT că orice astfel de coridor poate crea o rută pentru navele militare rusești în Ucraina.
Traducerea Rador: Cristina Zaharia / Sursa foto: Forțele Navale Române
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii