G4Media.ro

Șeful celei mai mari firme de management al navelor din lume vrea…

Sursa foto: Forțele Navale Române

Șeful celei mai mari firme de management al navelor din lume vrea nave de escortă ale NATO pentru vapoarele comerciale care navighează în Marea Neagră

Cea mai mare firmă de management al transporturilor maritime din lume a cerut ca NATO să ofere nave de escortă pentru transportul maritim în Marea Neagră, pe fondul îngrijorării că navele ar putea fi în pericol ca urmare a conflictului din Ucraina, anunță Business Insider, citată de Rador.

CEO-ul V.Group, René Kofod-Olsen, a declarat că o intervenție a NATO este justificată, dată fiind importanța regiunii pentru transporturile de alimente. Potrivit ziarului, conflictul din Ucraina a făcut ca zona cea mai nordică a Mării Negre să fie nesigură pentru transportul maritim.

„Ar trebui să cerem ca traficul nostru maritim să fie protejat în apele internaționale. Sunt sigur că NATO și alții au un rol de jucat în protecția flotei comerciale”, a declarat Kofod-Olsen pentru FT.

Potrivit NATO, mine plutitoare au fost găsite și dezactivate în vestul Mării Negre de către autoritățile țărilor care se învecinează cu aceste căi navigabile. Organizația a mai spus că „amenințarea cu daune colaterale sau cu lovituri directe asupra navelor civile” într-o zonă a Mării Negre rămâne ridicată.

V.Group nu a răspuns imediat solicitării de comentarii făcută de Insider. NATO a declinat până acum cererea V.Group, potrivit FT.

„Prezența navală a Rusiei în Marea Neagră a perturbat comerțul maritim chiar înainte de invazia rusă în Ucraina”, a declarat alianța militară pentru ziar. „NATO nu are în vedere o misiune navală pentru a escorta navele în Marea Neagră, dar aliații NATO care au granițe de coastă – Bulgaria, România și Turcia – au desfășurat nave pentru a găsi și neutraliza minele care ar putea fi în zonă”.

NATO nu a răspuns imediat solicitării de comentarii a Insider.

Sute de navigatori de pe zeci de nave au rămas blocați în regiune din cauza conflictului și sunt lipsiți de provizii precum alimente și combustibil, a declarat anterior Organizația Maritimă Internațională pentru Insider.

Navele și echipajele blocate au evidențiat provocările exportului și importului de mărfuri din regiune, pe mare, în urma invaziei. Exporturile de mărfuri precum grâul și porumbul, pentru care Ucraina este un furnizor important, au fost deja blocate de închiderea porturilor, în timp ce orașele din Ucraina se confruntă cu o penurie de alimente, apă și energie, deoarece importurile sunt reduse.

Solicitarea lui Kofod-Olsen de vase de escortă ale NATO vine după ce solicitarea organizațiilor maritime și de muncă pentru un „culoar albastru” pentru evacuarea în siguranță a navigatorilor blocați nu s-a materializat, din cauza riscurilor de securitate precum minele, a declarat anterior Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi pentru Insider.

Oficialii de securitate au mai spus pentru FT că orice astfel de coridor poate crea o rută pentru navele militare rusești în Ucraina.

Traducerea Rador: Cristina Zaharia / Sursa foto: Forțele Navale Române

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Să fie pace, să fie bine ca să nu fie rău.
    Propagandă rusnacă.
    Cine e agresorul, bă?
    Nu te-ai prins încă, cap de lupă?

  2. Agresorul este Rusia.
    Este in natura Rusiei sa agreseze popoarele vecine, a făcut-o de cel puțin 10 ori in teritoriile României de azi in ultimele doua secole.
    Știind asta nu este mai bine sa încerci sa tii agresorul liniștit in coltul lui de lume?
    In loc sa-l scarmeni la oua sa vina peste tine? Si apoi sa ti-o iei pentru următoarea suta de ani?

  3. Pierderea teritoriilor ucrainiene, lipsa libertății, a suveranității, a independentei indeparteaza pacea. Ucrainienii sunt victime ale unei invazii militare, sunt victime, toate tarile lumii au obligația morala sa ii sprijine !
    Armata invadatoare duce o politica de distrugere totala !

  4. Întotdeauna rusul comentează primul. Nu trebuie răspuns ci comentat articolul.