G4Media.ro

Șeful CFR Călători susține că mecanicul trenului de călători nu a oprit…

Sursa foto: Info Sud-Est/ Cristian Andrei Leonte

Șeful CFR Călători susține că mecanicul trenului de călători nu a oprit la culoarea roșie a semaforului. ”A mers puțin mai încet sperând să i se facă verde” – Europa FM

Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători, a declarat luni în exclusivitate la emisiunea ”România în Direct” de la Europa FM că incidentul feroviar de luni dimineață din Teleorman, când un tren CFR Călători a intrat într-un tren marfar, s-a petrecut din vina mecanicului, care nu a oprit la semnalul roșu.

„Vin de la Roșiori, de la locul faptei și am văzut cu ochii mei ce s-a întâmplat. A fost un tren de călători în spatele unui tren de marfă și aici este prima eroare, un tren de călători nu merge niciodată în spatele unui tren de marfă, dar asta este o altă problemă, și un mecanic care spune că a văzut semnalul roșu și a mers puțin mai încet sperând să i se facă verde în continuare. Nu mă întrebați detaliile, le va da dânsul, este o echipă de anchetă a autorității de investigare.”

Mecanicul trebuia să oprească la semnalul de stop, astfel că din vina acestuia a avut loc incidentul, mai spune directorul CFR Călători, în exclusivitate pentru Europa FM:

„Din punct de vedere tehnic existau toate premisele ca trenul să se oprească în spațiu util, mecanicul a mers mai departe pe răspunderea lui izolând practic sistemul de siguranță mergând încet crezând că se face verde. Între timp a observat că nu i s-a făcut linie liberă, a frânat și de aia s-a întâmplat un incident minor.”

Nu existau șanse să se întâmple un incident grav, mai spune Traian Preoteasa:

„Nu se putea întâmpla un incident major pentru că era frânat de sistemele de siguranță. Nu există, apropo de ce ziceau sindicatele, mecanici cu experiență sau fără experiență. Există mecanici autorizați care nu este mai important trenul de pe linii secundare, este la fel de important, tot oameni transportă și el și trenurile de pe liniile principale.”

Context. Primele verificări ale autorităților arată că cele două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-au ciocnit. În acest moment nu e cunoscută cauza coliziunii. În urma evenimentului feroviar, ultimele 3 vagoane ale trenului de marfă au deraiat, iar unul dintre acestea s-a răsturnat, a transmis ISU Teleorman, potrivit Știrile TVR. Inițial, informațiile despre incident au fost neclare, nici macar comunicatele de la CFR Infrastructură și CFR Călători nu precizau nimic despre un impact intre cele doua garnituri, potrivit TVR.

Aproximativ 280 de oameni erau în trenul de călători. Aceştia au fost transportaţi cu microbuzele până la gară, iar apoi au fost preluați de un alt tren de călători pentru a ajunge la Bucureşti. Trenul privat de marfă, încărcat cu autoturisme, avea ca destinație portul Constanța.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Pe buneee ?!!!

  2. Asistent
    Șeful CFR călători fie ne crede fie atât de departe de fenomenul transportului feroviar , fie este atât de slab încât pune botul la „argumentele specialiștilor” .
    Răspunsul este simplu : mecanicul probabil a adormit sau a avut alte preocupări , iar instalația care oprea automat locomotiva la depășirea semnalelor pe roșu , implicit întreaga garnitura , nu a funcționat . Din doua motive : fie defecțiune a locomotivei fie o anulare a funcționării acestui sistem de către mecanic . Cert este că evenimentul nu a fost atât de grav pentru că cel de al doilea sistem a sesizat că timpul de răspuns a mecanicului ( ce acționează ciclic la un interval mic de timp ) nu a existat și a oprit violent trenul , dar dupa impactul de circa 50km/ ora de marfarul din fata , in curs de garare . Simplu !
    Complicată este societatea în general și politicul in particular , cel care face cele mai năstrușnice numiri pe funcții fara nici o legătură cu profesia . Pe banii contribuabililor care nu sunt in stare să spună un NU hotărât risipei banilor și a incompetenței manageriale .
    PRIN VOT !

    • Din moment ce locomotiva doar a atins uşor (da, la câta mai hardughia e o locomotivă, ceea e acolo se cheamă că a atins uşor) un vagon de marfă care, fiind în curbă, a deraiat, arată că instalaţia INDUSI chiar a comandat frânarea… numai că trenurile nu se opresc în 2m.
      Dacă intra cu 50 km/h în marfar, zbura de pe linie juma’ de marfar + tot trenul de călători. La Fereşti s-a intrat cu 64 km/h şi 15 vagoane de marfă plus o locomotivă au fost daună totală. Căutaţi „Raportul de Investigare pentru accidentul feroviar produs la data de 28.07.2021, ora 23:20, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Constanța” şi citiţi acolo.
      Acuma, de ce a trecut pe roşu… om trăi şi om vedea, o va stabili comisia de investigare.

    • „ceea e acolo” se va citi „ceea ce e acolo”; „Fereşti” se va citi „Feteşti”.

  3. Asistent
    @ ing
    Să învățăm putina fizică !
    Doua vehicule ce se deplasează în aceiași direcție au un impact direct proporțional cu diferența dintre cele două viteze la care se adaugă masa acestora . Așa că dacă trenul de călători avea la coliziune 50 km / h cum s -a spus și probabil 25-30 km/ trenul de marfa , viteza de impact a fost de cca 20-25 km / h . Să nu confundam dle inginer !?? impactul coliziunii frontale la care vectorii se însumează cu impactul dintre doua vehicule ce se deplasează în aceiași direcție ! Să mai punem mâna pe o carte , să citim câtuși de puțin când avem pretenția să combatem! Sau sunteți dintre cei cu musca pe căciulă privind ocuparea nejustificată a unor funcții !

    • Vai de fizica ta. Vitezele nu se aduna niciodată cu masa, ca au unități de măsură diferite: m/s respectiv Kg.

  4. Asistent
    @ vlad
    Energia cinetică a unui corp ( deci aflat în mișcare ) este egală cu 1/2 din produsul masa (kg ) și viteza la patrat (m/s ) . Asta este fizica . Faptul că nu ai înțeles ce am vrut sa spun este numai problema ta . Nu mă pot „urca” la nivelul tau de „superioritate ” . Ăștia suntem !

    • Vezi? Asa cum bine ai spus acum, energia cinetica are in formula un produs, nu o suma, deci nu e vorba de adunare ci de inmultire. Si stai linistit, am inteles ce vrei sa spui, dar fizica e o stiinta exacta, si daca spui adunare in loc de inmultire rade de tine tot targul, mai ales cand faci asta incercand sa contrazici pe altcineva. Iar situatia concreta a unui impact e mult mai complicata decat o banala formula de fizica. Impactul dintre doua vehicule poate avea rezultate complet diferite chiar daca elementele de baza (mase, viteze) sunt identice. Intra in calcul o multime de alti factori. De exemplu daca consecinta impactului e o deformare preponderent plastica sau elastica, ceea ce depinde atat de diferenta de viteza cat si de materialele folosite. In general o deformare plastica a elementelor de contact e cea mai eficienta metoda de absorbi energia, pana la un punct. Asadar e foarte importanta existenta unor dispozitive de absorbtie a energiei, proiectate pentru a fi distruse sau a se comprima temporar, in scopul de a reduce accelerarile sau decelerarile puternice dupa impact. Prin comparatie, povestea cu „vitezele se aduna sau se scad” e la nivel de gradinita. Dar, trecand peste asta, iti dai cu parerea pe baza unor informatii incomplete. Nu ai idee exact ce viteze aveau cele doua trenuri inaintea impactului. Si chiar si diferente mici de viteza pot conta mult datorita faptului ca, asa cum spuneai, energia care trebuie disipata la impact e proportionala cu patratul vitezei. Dar faptul ca n-ai informatii suficiente nu pare sa te opreasca sa-ti dai cu parerea ca si cum ai sti exact ce s-a intamplat si sa te contrazici cu altii aparent doar de dragul de a te contrazice. Asta e problema mea cu postarile tale.