Șeful CFR Călători susține că mecanicul trenului de călători nu a oprit la culoarea roșie a semaforului. ”A mers puțin mai încet sperând să i se facă verde” – Europa FM
Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători, a declarat luni în exclusivitate la emisiunea ”România în Direct” de la Europa FM că incidentul feroviar de luni dimineață din Teleorman, când un tren CFR Călători a intrat într-un tren marfar, s-a petrecut din vina mecanicului, care nu a oprit la semnalul roșu.
„Vin de la Roșiori, de la locul faptei și am văzut cu ochii mei ce s-a întâmplat. A fost un tren de călători în spatele unui tren de marfă și aici este prima eroare, un tren de călători nu merge niciodată în spatele unui tren de marfă, dar asta este o altă problemă, și un mecanic care spune că a văzut semnalul roșu și a mers puțin mai încet sperând să i se facă verde în continuare. Nu mă întrebați detaliile, le va da dânsul, este o echipă de anchetă a autorității de investigare.”
Mecanicul trebuia să oprească la semnalul de stop, astfel că din vina acestuia a avut loc incidentul, mai spune directorul CFR Călători, în exclusivitate pentru Europa FM:
„Din punct de vedere tehnic existau toate premisele ca trenul să se oprească în spațiu util, mecanicul a mers mai departe pe răspunderea lui izolând practic sistemul de siguranță mergând încet crezând că se face verde. Între timp a observat că nu i s-a făcut linie liberă, a frânat și de aia s-a întâmplat un incident minor.”
Nu existau șanse să se întâmple un incident grav, mai spune Traian Preoteasa:
„Nu se putea întâmpla un incident major pentru că era frânat de sistemele de siguranță. Nu există, apropo de ce ziceau sindicatele, mecanici cu experiență sau fără experiență. Există mecanici autorizați care nu este mai important trenul de pe linii secundare, este la fel de important, tot oameni transportă și el și trenurile de pe liniile principale.”
Context. Primele verificări ale autorităților arată că cele două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-au ciocnit. În acest moment nu e cunoscută cauza coliziunii. În urma evenimentului feroviar, ultimele 3 vagoane ale trenului de marfă au deraiat, iar unul dintre acestea s-a răsturnat, a transmis ISU Teleorman, potrivit Știrile TVR. Inițial, informațiile despre incident au fost neclare, nici macar comunicatele de la CFR Infrastructură și CFR Călători nu precizau nimic despre un impact intre cele doua garnituri, potrivit TVR.
Aproximativ 280 de oameni erau în trenul de călători. Aceştia au fost transportaţi cu microbuzele până la gară, iar apoi au fost preluați de un alt tren de călători pentru a ajunge la Bucureşti. Trenul privat de marfă, încărcat cu autoturisme, avea ca destinație portul Constanța.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii