Șeful Dacia despre trecerea la mașini electrice: ”Cu cât mai târziu, cu atât mai bine” / Primele informații despre cum va arăta gama Dacia electric
Denis Le Vot, șeful brandului Dacia al constructorului francez Renault, a anunțat că marca pe care o conduce va face tranziția la automobilul electric cât de târziu posibil. În contextul în care UE a decis interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare pe combustie din 2035, șeful Dacia a dat primele detalii despre cum va arăta gama electrică.
„Vom electrifica gama noastră. Întrebarea importantă nu este dacă, ci când. Iar răspunsul este cu cât mai târziu, cu atât mai bine. Trăim sub umbrela fratelui nostru mai mare, Renault, în special în ceea ce privește obiectivele de CO2 – dar când vom electrifica, toate opțiunile vor fi pe masă. Datorită Renault, totul este de top – platforme hibride, hibride plug-in, pur electrice”, a declarat Denis Le Vot într-un interviu pentru publicația britanică Auto Express.
El a explicat că viitoarele mașini electrice Dacia vor viza segmentele cele mai ieftine din piață, cum se întâmplă acum și cu modelele clasice.
„Avem de făcut o alegere, pentru 2028, când va fi timpul pentru un nou Sandero. Dar vom supune această decizie la aceeași interogare ca tot ceea ce facem. Așa ajungem să avem o mașină precum Spring, pe care nimeni altcineva nu o face. Este micuță, are mai puțin de patru metri lungime; cântărește mai puțin de o tonă; asta înseamnă că o putem deplasa cu o baterie de 27,5 kWh, iar asta ne ajută să menținem costul la puțin peste 21.000 de euro. Nu veți traversa Anglia cu el, probabil. Dar arată cum electrificarea noastră trebuie să se bazeze pe aceleași principii de bază. Trebuie să ne gândim la centrul Andaluziei, sau la insulele grecești, pentru că oamenii de acolo nu vor avea aceleași cerințe precum cumpărătorii din Stuttgart sau Londra”, a spus CEO-ul Dacia.
El a arătat că marca românească va ajunge la prețuri mici prin metode precum o durată mai mare de încărcare a bateriei.
”Este o alegere cu patru roți, iar dacă încărcarea peste noapte cu viteză mai mică de încărcare înseamnă că poți economisi 2.000 de euro, atunci clienții noștri, mulți oameni, vor dori să facă acest lucru”. a mai spus Denis Le Vot.
La uzina Dacia de la Mioveni sunt produse doar mașini cu motoare pe combustie. Singurul model electric, Dacia Spring, este produs în China.
Automotive este unul dintre cele mai importante sectoare industriale din România. Întreaga industrie auto din UE este sub o mare presiune după ce atât Uniunea Europeană, cât și mai multe state membre au decis accelerarea tranziției spre automobilul electric pentru a scădea poluarea cu noxe.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii