G4Media.ro

Șeful Dacia despre trecerea la mașini electrice: ”Cu cât mai târziu, cu…

Sursa foto: Dacia

Șeful Dacia despre trecerea la mașini electrice: ”Cu cât mai târziu, cu atât mai bine” / Primele informații despre cum va arăta gama Dacia electric

Denis Le Vot, șeful brandului Dacia al constructorului francez Renault, a anunțat că marca pe care o conduce va face tranziția la automobilul electric cât de târziu posibil. În contextul în care UE a decis interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare pe combustie din 2035, șeful Dacia a dat primele detalii despre cum va arăta gama electrică.

„Vom electrifica gama noastră. Întrebarea importantă nu este dacă, ci când. Iar răspunsul este cu cât mai târziu, cu atât mai bine. Trăim sub umbrela fratelui nostru mai mare, Renault, în special în ceea ce privește obiectivele de CO2 – dar când vom electrifica, toate opțiunile vor fi pe masă. Datorită Renault, totul este de top – platforme hibride, hibride plug-in, pur electrice”, a declarat Denis Le Vot într-un interviu pentru publicația britanică Auto Express.

El a explicat că viitoarele mașini electrice Dacia vor viza segmentele cele mai ieftine din piață, cum se întâmplă acum și cu modelele clasice.

„Avem de făcut o alegere, pentru 2028, când va fi timpul pentru un nou Sandero. Dar vom supune această decizie la aceeași interogare ca tot ceea ce facem. Așa ajungem să avem o mașină precum Spring, pe care nimeni altcineva nu o face. Este micuță, are mai puțin de patru metri lungime; cântărește mai puțin de o tonă; asta înseamnă că o putem deplasa cu o baterie de 27,5 kWh, iar asta ne ajută să menținem costul la puțin peste 21.000 de euro. Nu veți traversa Anglia cu el, probabil. Dar arată cum electrificarea noastră trebuie să se bazeze pe aceleași principii de bază. Trebuie să ne gândim la centrul Andaluziei, sau la insulele grecești, pentru că oamenii de acolo nu vor avea aceleași cerințe precum cumpărătorii din Stuttgart sau Londra”, a spus CEO-ul Dacia.

El a arătat că marca românească va ajunge la prețuri mici prin metode precum o durată mai mare de încărcare a bateriei.

”Este o alegere cu patru roți, iar dacă încărcarea peste noapte cu viteză mai mică de încărcare înseamnă că poți economisi 2.000 de euro, atunci clienții noștri, mulți oameni, vor dori să facă acest lucru”. a mai spus Denis Le Vot.

La uzina Dacia de la Mioveni sunt produse doar mașini cu motoare pe combustie. Singurul model electric, Dacia Spring, este produs în China.

Automotive este unul dintre cele mai importante sectoare industriale din România. Întreaga industrie auto din UE este sub o mare presiune după ce atât Uniunea Europeană, cât și mai multe state membre au decis accelerarea tranziției spre automobilul electric pentru a scădea poluarea cu noxe.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Mai du-ta ba si fa-ti harakirii. Voi sunteti birjarii de acum doua sute de ani cand apareau masinile pe carburanti. Pariu ca toti astia de sunteti contra conduceri cazane pe carbuni de 20-25 de ani si ascultati manele

  2. cu 27kw baterie in conditii mai proaste ( ori frig, ori prea cald deci pornesti ac-ul) faci vreo 100 km. eu zic ca nu ajungi prea departe in conditiile astea. iar daca vrei sa conduci un piculetz mai sportiv … ia-ti gandul. poate un sprint acolo , ceva simbolic. electrica e misto de hipstereala, dar nu e ceva practic, cel putin in acest moment. a… statii de incarcare? unde? cat astepti ?

  3. Până în 2035 mai sunt 12 ani, până atunci vor evolua mult mașinile electrice și infrastructura de încărcare.