Șeful Kellogg’s, criticat dur de americani după ce a sugerat că familiile sărace ar trebui să mănânce „cereale la cină”/ „Oferiți puiului o seară liberă”, spune și reclama firmei/ Prețul cerealelor a crescut cu 28% în ultimii patru ani
Directorul executiv al gigantului american de procesare a alimentelor Kellogg’s și-a atras disprețul multor americani după ce a sugerat recent că familiile cu probleme financiare ar putea să se descurce mâncând „cereale la cină”, scrie The Guardian.
„Lasă-i să mănânce Corn Flakes” pare să fie sfatul directorului general al Kellogg’s, Gary Pilnick, pentru cumpărătorii cu bani puțini care cheltuiesc cea mai mare parte a venitului lor pe mâncare.
Într-un interviu acordat săptămâna trecută pentru CNBC, Pilnick a declarat că firma face reclamă la cereale la cină pentru consumatorii care caută opțiuni mai accesibile. „Oferiți puiului o seară liberă”, spune sloganul vesel al reclamei. WK Kellogg deține cereale precum Frosted Flakes, Froot Loops, Corn Flakes, Raisin Bran și altele.
„Categoria cerealelor a fost întotdeauna destul de accesibilă și tinde să fie o destinație excelentă atunci când consumatorii sunt sub presiune”, a declarat Pilnick. „Dacă vă gândiți la costul cerealelor pentru o familie față de ceea ce ar putea face altfel, va fi mult mai accesibil.”
Gazda CNBC, Carl Quintanilla, l-a întrebat pe Pilnick – dacă remarcile sale ar putea „pica greșit” pentru consumatorii care au fost nevoiți să cheltuiască cu aproximativ 26% mai mult pentru alimente în general din 2020.
Pilnick s-a dublat, spunând: „De fapt, pică foarte bine în acest moment. Cerealele pentru cină sunt ceva care este probabil mai mult în tendință acum și ne-am aștepta ca [acest lucru] să continue, deoarece acel consumator este sub presiune”.
De fapt, acest mesaj nu a fost atât de bine primit de toți cei care l-au auzit.
Un utilizator TikTok s-a referit în mod derizoriu la un dosar al Comisiei pentru valori mobiliare din septembrie 2023, care arăta că Pilnick a câștigat un salariu de bază anual de 1 milion de dolari și peste 4 milioane de dolari în stimulente, scrie CNN.
„Fraierul ăsta face 4 milioane de dolari pe an”, a spus acel utilizator. „Credeți că își hrănește copiii cu cereale la cină?”.
Un alt utilizator de pe acea platformă de socializare a reacționat spunând: „Ce fel de peisaj distopic infernal este acesta? Să le dai țăranilor cereale la cină!”.
Diverse alte persoane au subliniat cum că cerealele – în special cele fabricate de Kellogg’s – nu sunt deosebit de ieftine.
O persoană a argumentat că o cutie de cereale de 10 dolari pentru o familie, împreună cu o cutie de lapte de 3 dolari, ar costa cam cât lasagna congelată menită să hrănească același număr de persoane la cină.
Iar alții s-au întrebat dacă este chiar atât de sănătos să mănânci cereale, având în vedere cât de mult zahăr conțin unele mărci.
Totuși, nu toți și-au manifestat disprețul față de remarcile lui Pilnick. Unele comentarii la videoclipul CNBC au susținut ideea.
„Asta făceam în momentele dificile din copilăria mea”, a scris un utilizator. „Nu este nevoie să ne simțim jigniți”.
„Ei bine, de fapt, are dreptate și să mănânci niște Special K la cină este mai sănătos decât McDonalds la cină”, a scris un altul, „iar fulgii de ovăz clasici fără adaos de zahăr și niște fructe adevărate sunt și mai bune…”…
Kellogg’s și-a promovat campania „cereale la cină” încă din jurul anului 2022, când prețurile la alimente au crescut cu 9,9%, mai mult decât în orice alt an din 1979, potrivit serviciului de cercetare economică al Departamentului de Agricultură al SUA.
Prețurile pentru alimente și restaurante au crescut vertiginos de la începutul pandemiei. În 2022, consumatorii au cheltuit 11,3% din venituri pentru alimente, cel mai ridicat nivel din 1991 încoace, a relatat săptămâna trecută Wall Street Journal, citând date ale Departamentului pentru Agricultură al SUA.
Companiile alimentare au majorat prețurile de la începutul pandemiei pentru a acoperi costurile mai mari cu forța de muncă, ingredientele și transportul – și pentru că au putut.
Numai prețurile cerealelor au crescut cu 28% din ianuarie 2020, potrivit Biroului de Statistică a Muncii. În ultimul său an fiscal, Kellogg a majorat prețurile cu 12%.
McDonald’s a devenit, de asemenea, o țintă obișnuită pentru utilizatorii de social media care se plâng de prețuri. Poveștile virale în care se deplânge costul unui meniu Big Mac – în special cele de 18 dolari de la o locație din Darien, Connecticut – au devenit un gen de TikTok în sine.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank