G4Media.ro

Senatorii USR au părăsit dezbaterile pe legile Educației în semn de protest…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Senatorii USR au părăsit dezbaterile pe legile Educației în semn de protest față de admiterea în sistem dual: ”Sistemul specialilor este introdus încă din copilărie!”

Senatorii USR au părăsit, vineri, dezbaterile din comisii pe legile Educației, în semn de protest, după ce senatorii coaliției PSD-PNL au votat împotriva amendamentului USR de eliminare a sistemului dual de admitere în liceu, potrivit unui comunicat al partidului.

”USR a avut amendamentul corect, care să readucă toți elevii la un singur standard pentru a ajunge la liceu: evaluarea națională și repartiția computerizată. Întreaga societatea civilă, elevii și părinții au susținut același lucru, dar parlamentarii puterii au ținut să rămână la o părere fixă. S-a ajuns la o așa zisă soluție cu 50% admitere duală care va crea o mare discriminare și care nu are la bază niciun fel de date. Reprezentanții ministerului nu au răspuns la niciuna din întrebările noastre”, spune senatorul USR Irineu Darău.

Senatorii USR au militat pentru păstrarea unui sistem echitabil de admitere în liceu, care să nu discrimineze între elevii ai căror părinți au bani de meditații și cei care nu au posibilități materiale.

”După aproape o oră de dezbatere intensă pe tema examenului de admitere paralel, când 90% dintre argumente au fost împotriva, senatorii coaliției au trecut cu tancul peste orice argument. Se demonstrează din nou că există zero dezbatere și zero dialog real pe aceste legi importante”, spune senatorul Ștefan Pălărie.

”Sistemul specialilor este introdus încă din copilărie! Nu este nevoie de un nou examen în viața copiilor de clasa VIII, ci de îmbunătățirea sistemului actual de evaluare. Argumentele noastre nu au fost ascultate și de aceea am ieșit de sală. Senatorii puterii au rămas ca să voteze pe repede-înainte”, spune și Simona Spătaru, senator USR și membru în Comisia pentru Învățământ din Senat.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Au un talent fantastic în a se face de râs…
    Generații întregi am intrat la liceu prin examen! A, că adolescenții de azi sunt incapabili să susțină o admitere PE BAZA MERITELOR? Ghinion!

    • Pai, n-ai inteles! Ideea e ca se da examen, acela numit Evaluarea Nationala!

    • Vizitatorul are un talent fantastic în a fi anaIfabet

    • @bluechip din pacate aici USR si-a dat cu stangul in dreptul. Oricine are copii care au trecut prin evaluarea nationala stie ca examenul ala e atat de usor incat la un liceu bun se intra cu ultima medie peste 9.50, ceea ce insemna ca in loc sa intre elevii cei mai capabili, intra aia mediocri dar foarte atenti, sau care au noroc de o nota foarte mare la limba romana, unde evaluarea e oricum subiectiva. Evaluarea nationala ar fi OK daca nivelul de dificultate ar fi unul adecvat, dar din pacate nu e.

  2. Evaluarea națională, adică examen unic, teoretic ar fi cea mai corecta varianta. Mai ales dacă ar fi și separat, pe profil, uman/real. Dar e și multa gargara. Cică nu ar discrimina copiii ai căror părinți nu au bani de meditații. Parțial adevărat. Dacă nu ai bani de meditații nu obții nota bună nici la examen de admitere nici la evaluarea națională, deci practic tot „discrimat” ai fi. Ceea ce s-ar elimina ar fi meditațiile făcute cu profesori de la liceul unde vei da examen. Aici e tot schepsisul, profesorii de la liceele bune ar pierde din banii de meditații. Nu ar mai fi asa mare imbulzeala la ușa lor. Ai putea face meditații pt evaluarea națională cu orice profesor. Adică cu profesori buni dar care nu au destulă „susținere” din partea mafiei pt a obține o catedra într-un liceu bun.

    • Nu e adevarat. Evaluarea nationala are pacatul de a fi un examen mult prea simplu pentru liceele bune, unde ultima medie trece bine de 9. Si asta poti verifica usor. Stiu personal cazuri de olimpici nationali la matematica care au ratat un liceu bun pentru ca nu au luat peste 9 la romana. Si asta pentru ca la Mate cam toata lumea a luat 10.

    • Pai soluția este că acea evaluare națională sa aibă subiecte mai grele. Poți deasemenea sa impui că la anumite licee nota la mate să aibă o pondere mai mare iar la altele nota la romana. Evaluarea națională are teoretic un mare avantaj. Că nu discriminează pe nimeni și nici nu avantajează pe nimeni. Bineînțeles dacă subiectele au un grad de dificultate adecvat și dacă subiectelesi tipurile de probleme sunt din materia din programa nu din ceea ce fac elevii la meditații cu profesorii de la liceele unde vor să intre. Ce e atât de complicat sa faci niste subiecte astfel încât toți cei care au învățat să treacă examenul însă doar cei care vor sa intre la un liceu de top să obțină o nota corespunzătoare? O evaluare la care jumătate dintre elevi iau 10 nu e evaluare.

    • Evaluarea nationala la un nivel decent de dificultate ar fi ideala, dar nu prea e realista. Cu nivelul actual de dificultate, 40-45% nu iau 5. Iar al nostru minister nu poate concepe sa aiba 70% din note sub 5, ca nu da bine. De aia si vor liceele examen diferit. Iar ideea ca la meditatii s-ar da subiecte dinafara programei e falsa. Tocmai am trecut cu al meu copil printr-un examen de admitere in clasa a 5-a, si stiu ce zic. Meditatiile, care constau intr-un exemplu de test de examen, plus corectare si explicarea depunctarilor) am facut exclusiv pentru a vedea care e nivelul existent la un moment dat si ce trebuie imbunatatit. In rest, 90% din munca a fost fie acasa, fie cu invatatoarea la scoala (total gratuit). Iar modelel de teste erau publicate de ceva ani. Si inca ceva, pregatirea nu a fost cu profesori de la liceul tinta.
      Si da, nu e greu de facut o evaluare decenta, doar ca nu se vrea. Discrepantele intre elevii de la scolile bune si cele slabe e atat de mare, incat 40% din elevi iau sub 5 lar la primele 50 de licee la nivel national ultima medie de intrare e in jurul lui 9.5. Eventual s-ar putea face evaluarea asta de doi lei ca sa iasa productia de elevi la hectar, si inca una serioasa, pentru cine vrea la liceele bune. Altfel e pur si simplu bataie de joc la adresa unor elevi care au invatat de-adevaratelea si se vad departajati dupa evaluarea subiectiva a comentariilor literare la Romana, ca la Mate oricum iau cam toti 10, ca-s subiecte la care si un absolvent de clasa a 4-a ia peste 5.