Serbia își prezintă potențialul turistic în România. ”În ultimii zece ani românii au fost în top 10 vizitatori”
“Experimentează Serbia” e sloganul sub care țara vecină se prezintă românilor, aflaţi în topul vizitatorilor, în ultimul deceniu. Directoarea Organizației Naționale de Turism din Serbia, Vesna Zlatici, spune că românii s-au aflat în top 10 al vizitatorilor din țara vecină, anunță Agenția de presă Rador.
“Am venit la Timișoara să recuperăm ceea ce timp de doi ani a fost pus deoparte din cauza situației pandemice prin care am trecut și să arătăm potențialul pe care îl are turismul în țara noastră. Iată că ni se deschid alte condiții acum pentru promovarea acestui segment numit turism românilor. Este bine cunoscută Serbia. Avem date că în ultimii zece ani românii au fost în top 10 vizitatori. În această perioadă de pandemie, am avut timp să analizăm și să plănuim cum să ne prezentăm din nou, mai ales celor din vecinătatea noastră. Această analiză a generat și un brand nou. Ne promovăm prin sloganul experimentează Serbia. Din momentul în care cineva s-a hotărât să vină în vizită, nu-i trebuie decât câteva ore să ajungă la oricare din destinațiile noastre”, spune Vesna Zlatici.
Autoritățile române încearcă să asigure accesul spre principalele destinații turistice din Serbia. În plan sunt reluarea navigației pe Bega, deschiderea de noi puncte de frontieră și realizarea autostrăzii Timișoara – Belgrad.
Subprefectul de Timiș, Sorin Ionescu, pune nevoia acestor investiții și într-un context istoric.
“Relațiile româno-sârbe sunt vechi. Pentru că relațiile dintre umane dintre români, sârbii, nemți, bulgari, pe teritoriul Banatului sunt de secole și nu-i așa, noi, cei care trăim în ziua de astăzi nu suntem altceva decât expresia celor care au trăit înaintea noastră. Sigur că noi, cei care am trecut un pic de 40 ani, suntem un pic nostalgici când vorbim despre relațiile cu Serbia. Pe lângă relațiile diplomatice, ne gândim și la relațiile simple, de tipul ciocolata, cipiripi sau cutia de eurocrem. Asta intră mai degrabă în nostalgia unor unor altele epoci. Dar, pe de altă parte, cred că în momentul de față, dezvoltarea turismului transfrontalier reprezintă o direcție extrem de importantă”, spune Sorin Ionescu.
În ultimii ani, Serbia a promovat la Timișoara Festivalul EXIT din Novi Sad, Festivalul Vinului de la Vârșeț, Sărbătoarea Florilor de la Bela Crkva sau Festivalul Dovleacului de la Kikinda. Ca destinații de city break, sunt recomandate Belgrad și Novi Sad, oraș care anul acesta e Capitală Culturală Europeană.
Sursa foto: Facebook / Air Serbia
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii