
Service-urile auto acuză ”nereguli grave” la plata daunelor de către anumite companii de asigurări / ASF: Şedinţă comună de lucru, pe 6 martie, pentru clarificarea modului în care se fac despăgubirile RCA
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va organiza, pe data de 6 martie 2025, o şedinţă comună de lucru cu toate părţile implicate pentru clarificarea tuturor aspectelor sesizate de operatorii de service auto în legătură cu plata despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA şi pentru identificarea unor soluţii, au declarat reprezentanţii ASF, la solicitarea AGERPRES, transmite Agerpres.
„Având în vedere solicitările Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA), Autoritatea de Supraveghere Financiară va organiza, pe data de 6 martie 2025, la sediul Autorităţii, o şedinţă comună de lucru cu toate părţile implicate (POSA, UNSAR, BAAR) pentru clarificarea tuturor aspectelor sesizate şi pentru identificarea soluţiilor necesare astfel încât drepturile şi interesele asiguraţilor şi beneficiarilor de asigurări din România să fie pe deplin respectate”, au afirmat reprezentanţii autorităţii.
Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) a reclamat, într-o scrisoare deschisă adresată ASF, comportamentul „inacceptabil” al unor companii de asigurări care refuză în mod deliberat să respecte prevederile legale în ceea ce priveşte plata despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA şi a cerut autorităţii să-şi îndeplinească rolul de garant al echilibrului în piaţa asigurărilor.
Potrivit sursei citate, POSA a constatat, în ultimele luni, o serie de „nereguli grave” în modul în care anumite companii de asigurări gestionează plata daunelor, prin blocarea, tergiversarea şi evitarea plăţii integrale a despăgubirilor.
În context, POSA a sesizat următoarele nereguli: plăţi parţiale fără justificare legală, o practică ilegală care împinge păgubiţii să acopere diferenţele din propriul buzunar; refuzul de a lua în considerare solicitările unităţilor reparatoare la reconstatări, în ciuda documentaţiei clare care justifică lucrările necesare; invocarea unor tertipuri birocratice absurde pentru a transfera costurile asupra păgubiţilor, în loc să îşi onoreze obligaţiile contractuale; lipsa unor răspunsuri clare şi concrete din partea asigurătorilor, ceea ce întârzie procesul de reparaţie şi creează prejudicii suplimentare clienţilor.
POSA susţine că, în ciuda numeroaselor sesizări venite din partea service-urilor auto şi a păgubiţilor, ASF nu a aplicat sancţiuni eficiente şi nu a luat măsuri ferme pentru stoparea acestor practici ilegale.
Operatorii de service auto consideră că sunt necesare: verificări amănunţite şi rapide asupra comportamentului companiilor de asigurări care aplică practici abuzive; sancţiuni dure şi imediate pentru cei care încalcă legea şi refuză să plătească despăgubirile conform obligaţiilor contractuale; transparenţă totală în ceea ce priveşte intervenţiile ASF asupra pieţei, astfel încât păgubiţii să nu mai fie lăsaţi pradă unor companii care prioritizează profitul în detrimentul obligaţiilor asumate; publicarea unei liste negre lunară a asigurătorilor cu practici abuzive, pentru ca păgubiţii şi service-urile să fie informaţi şi protejaţi.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii