Sfaturi pentru tinerii absolvenți ai facultăților din zona IT (P)
În ultimii ani, România a devenit unul dintre cei mai importanți pioni din Europa în domeniul IT, această industrie fiind într-o continuă dezvoltare la noi în țară. Sectorul IT a beneficiat de o creștere fulminantă și din ce în ce mai mulți români sunt implicați în proiecte de amploare. Însă, cea mai mare provocare cu care se confruntă angajatorii este deficitul de personal. Studenții buni sunt căutați de către marile companii încă din timpul facultății pentru a rezolva criza de programatori de pe piață.
De exemplu, pentru a crea o ofertă de muncă mai avantajoasă pentru angajați, multinaționalele oferă o serie de beneficii, precum accesul la programe de upskilling, traininguri tehnice, mentorat, cât și măsuri pentru asigurarea unui echilibru cât mai bun între viața personală și cea profesională. Compania Luxoft este una dintre multinaționalele care a implementat un management de diversitate și incluziune care are și menirea de a defini cât mai bine linia dintre timpul liber versus timpul petrecut la birou. Mai multe informații ne-a oferit conducerea Luxoft, în legătură cu programele pe care le oferă angajaților:
“La Luxoft, de exemplu, avem peste 200 de cursuri tehnice si de soft skills pentru angajații noștri care doresc să își îmbunătățească abilitățile sau să își dezvolte unele noi, printre care programe de leadership și mentoring pentru cei ce vor să coordoneze echipe, training-uri tehnice sau nontehnice. Alte beneficii pe care o multinațională le poate oferi sunt: securitatea în muncă, diversitatea portofoliului de clienți sau a proiectelor și programele de mobilitate internă.
Aceste programe de mobilitate internă permit angajaților să se mute în alte proiecte atunci când simt nevoia unor noi provocări. Și nu în ultimul rând, trebuie să menționăm oportunitatea de a lucra în echipe internaționale și chiar de a te reloca la un moment dat. Încercăm să le punem la dispoziție angajaților diverse resurse pentru a se perfecționa din toate punctele de vedere.”, a declarant Monica Mardare, director HR Luxoft Romania.
Când vine momentul să te angajezi într-o multinațională?
Oricare ar fi nivelul de senioritate al unui candidat, decizia de a opta pentru un anume angajator poate fi una excelentă. Important este ca multinaționala să aibă o misiune și valori clare, orientate către oameni și de asemenea, un management al diversității funcțional, care să îi permită să angajeze oameni cât mai diferiți.
Contrar mitului conform căruia trebuie să ai experiență foarte consistentă pentru a reuși să te angajezi în industria IT, de cele mai multe ori intervievatorii țin cont de nivelul de cunoștințe ale candidatului și de dorința și disponibilitatea de a-și însuși unele noi în cadrul companiei. Ideal este ca și compania să aibă training-uri diversificate și relevante, atât pentru candidat, cât și pentru business. Întotdeauna recrutanții din IT pun accent pe capacitatea candidaților de a lucra în echipă. Deși nu pare un domeniu în care munca în echipă să fie necesară, acest criteriu este esențial pentru un programator.
Încă din 2021, toți cei peste 2.000 de angajații beneficiază de oportunitățile oferite de Luxoft, devenind accesibile și pentru candidații din țară, indiferent de orașul în care locuiesc. Aceștia lucrează remote și au libertatea de a alege modelul de lucru care li se potrivește (de la birou sau hibrid), iar compania intenționează să recruteze încă 150 de angajați, conform pozițiilor deschise pe site-ul companiei.
Cele trei mari beneficii ale multinaționalelor
Dacă ar fi să rezumăm beneficiile pe care multinaționalele le oferă angajaților, putem discuta despre: oportunitatea de dezvoltare personală și profesională; diversitatea portofoliului de proiecte; training-uri tehnice și de softskills; management de diversitate si incluziune Toate acestea creează un mediu sănătos de muncă, unde oamenii se simt prețuiți și în siguranță, și care le oferă angajaților oportunități multiple pentru a reuși în atingerea obiectivelor.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank