
Shein, Chanel și Hermès își mențin creșterea în ciuda încetinirii pieței de modă
Compania de analiză GlobalData a raportat că Shein a înregistrat cea mai mare creștere a cotei de piață în categoria îmbrăcămintei pentru 2024, cu un avans de 0,24% față de 2023. Această creștere a depășit branduri importante precum Nike, H&M și Louis Vuitton, care au înregistrat scăderi de 0,15, 0,01 și 0,03% , respectiv, relatează WWD.
Deși Shein, unul dintre cei mai mari retaileri de fast fashion din lume, se confruntă cu controverse legale, inclusiv procesul intentat de Coach (parte a grupului Tapestry) pentru contrafacerea mărcilor comerciale, publicitate falsă și concurență neloială, brandul continuă să se extindă rapid. Pippa Stephens, analist senior în domeniul îmbrăcămintei la GlobalData, explică această creștere prin prețurile extrem de accesibile ale Shein și capacitatea de a reacționa rapid la tendințele modei, ceea ce îl ajută să rămână în fața competitorilor, în ciuda acuzațiilor legate de practicile sale de muncă și impactul asupra mediului. Succesul retailerului chinez a afectat în mod direct Asos și Boohoo, ale căror vânzări au scăzut semnificativ în ultimii ani.
Raportul arată și alte branduri care au reușit să își crească cota de piață. Adidas a înregistrat o creștere de 0,17% iar Zara a crescut cu 0,05% , succesul acesteia fiind atribuit lanțurilor sale de aprovizionare locale, care îi permit să adapteze rapid noile tendințe și să atragă o gamă variată de consumatori.
În sectorul luxului, Chanel și Hermès au fost brandurile care au reușit să evite încetinirea generală a pieței, înregistrând creșteri semnificative ale cotei de piață. Chanel a crescut cu 0,59%, iar Hermès cu 0,55%, datorită faptului că consumatorii cu venituri ridicate sunt mai puțin afectați de dificultățile economice. În schimb, Gucci a înregistrat cea mai mare scădere din segmentul de lux, pierzând 0,10 puncte procentuale din cota de piață, o tendință explicată de raport prin eșecul stilului minimalist al fostului director creativ, Sabato De Sarno, de a genera entuziasmul necesar pentru revigorarea brandului.
Astfel, în timp ce Shein își consolidează dominația pe piața fast fashion, iar Chanel și Hermès își mențin poziția în segmentul de lux, branduri precum Gucci, Nike și H&M se confruntă cu provocări în menținerea relevanței și a cotei de piață într-un peisaj comercial din ce în ce mai competitiv.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.