G4Media.ro

Shrinkflation la hârtie igienică / Clienții unui supermarket din UK, revoltați că…

Sursa foto: ID 319892452 | © Stevanovicigor | Dreamstime.com

Shrinkflation la hârtie igienică / Clienții unui supermarket din UK, revoltați că prețul a scăzut cu o liră, dar dimensiunea rolelor s-a redus cu 40%

Clienții unui supermarket din Marea Britanie au fost înfuriați după ce au aflat că Waitrose a redus dimensiunea rolelor lor de hârtie igienică, relatează Daily Mail.

Waitrose, deținut de John Lewis Partnership, a redus prețul hârtiei igienice de marcă proprie de la 5 lire sterline pentru nouă role la 4 lire sterline, susținând că transferă economiile clienților săi.

Dar un cumpărător cu ochi de vultur, David Winskill, a cântărit noile și vechile role de hârtie igienică și a constatat că acestea erau acum cu 40% mai ușoare.

Dl Winskill a declarat pentru The Times: „Tocmai ajunsesem acasă și le scosesem din pachet pentru a le pune deoparte și mi s-a părut că sunt mai puțin consistente. Nu aveam de gând să încep să număr foile individuale, așa că m-am gândit să le cântăresc și am constatat o diferență de 40 la sută.

În cea mai recentă dispută cu privire la shrinkflation, care apare atunci când mărcile și supermarketurile reduc dimensiunea produselor în timp ce percep aceeași sumă pentru acestea, Waitrose a redus numărul de coli per rolă de hârtie igienică de la 240 la 190.

Deși produsul a devenit cu o liră mai ieftin, acesta s-a redus și ca dimensiune.

Dl Winskill, în vârstă de 68 de ani, a adăugat: „Nu mi-a venit să cred… pentru că sunt mai mici, se vor epuiza mai repede, așa că reducerea costului este lipsită de sens. Plătim mai puțin pentru a primi mai puțin, și ni se spune că este un produs mai bun.

După ce a observat diferența flagrantă, dl Winskill s-a adresat echipei de servicii pentru clienți de la Waitrose.

Deși cumpără de la Waitrose din Crouch End, nordul Londrei, de la deschiderea sa în 2009, dl Winskill a rămas dezamăgit de răspunsul lor.

„Mi s-a oferit un voucher de 10 lire sterline și mi s-a spus că opiniile mele sunt foarte importante, dar acesta este modul în care Waitrose ne lasă baltă”, a spus el.

Un dram de onestitate și umilință ar fi de apreciat”.

Sute de fani loiali ai Waitrose s-au grăbit să ofere șervețelului de baie Essential White Ultra Soft o recenzie la fel de dură online.

Un purtător de cuvânt al Waitrose a declarat că rulourile sale igienice sunt în conformitate cu cele vândute de concurenți.

Descriind schimbarea produsului, acesta a declarat: „Recent, am schimbat rulourile noastre pentru a oferi o textură îmbunătățită, reducând în același timp prețul pentru a reflecta reducerea numărului de foi.

„Ne cerem sincer scuze dacă abordarea partenerului nostru nu a reflectat acest standard și suntem siguri că nu a fost intenția lor”.

Dar Waitrose nu este singura care a fost criticată pentru presupusa micșorare a prețurilor.

Șefii de la Arla, Unilever și Kraft Heinz au fost acuzați de parlamentari, în cadrul unei audieri a Comisiei pentru mediu, alimentație și afaceri rurale că practică ”shrinkflation”.

Produsele de pe rafturile supermarketurilor ar fi scăzut în dimensiuni, inclusiv maioneza Hellman’s, care a ajuns de la 800 g la 600 g.

S-a dezvăluit, de asemenea, că cutia XXL de detergent de rufe non-bio de la Fairy impunea consumatorilor creșteri secrete de preț prin reducerea pachetului de la 4 225 g la 3 900 g, fără o scădere corespunzătoare a prețului.

Favoritul britanic PG Tips The Tasty Decaf pyramid teabags a trecut de la 180 de pliculețe la doar 140 la o serie de supermarketuri.

De asemenea, a devenit vizibil mai mică cutia de unt Lurpak, care a scăzut de la 500g la 400g.

Bas Padberg, directorul general al Arla Foods din Regatul Unit, a încercat să argumenteze că reducerea dimensiunii este menită să ajute clienții care au un buget mai mic.

„Încercăm cu adevărat să servim consumatorii care își strâng cureaua… pentru a le permite să aibă în continuare acces la produs, și a fost eficient în acest sens”, a spus el.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Capitalism feroce…Totuși reducerea are sens: dacă s-a redus cutia de unt cu 20%, reducem și rola de hârtie igienică.

  2. Urmează ca renumiți savanți britanici să constate că încet,încet, de când au început să strângă cureaua, cetățenii se micșorează.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.