Sindicaliștii din Administrație cer guvernului să renunțe la OUG pentru Codul Administrativ și să legifereze interdicția ca pensionarii să se angajeze la stat
Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) cere Guvernului printr-un comunicat să renunțe la intenția de adoptarea a Codului Administrativ prin ordonanță de urgență.
Sindicaliștii susțin că adoptarea Codului Administrativ prin OUG ”ridică suspiciuni de vointă pur politică şi de nerespectare a principiilor bunei-credinţe și suferă de grave vicii de neconstituţionalitate privind transparenţa decizională, precum şi privind dreptul de participare şi implicare a tuturor actorilor interesaţi la dialogul social institutionalizat ȋn adoptarea actelor normative de importanţă socială şi profesională deosebită”.
Reamintim că proiectul OUG pentru Codul Administrativ se află pe circuitul de avizare în interiorul guvernului.
FNSA cere a adoptarea Codului Administrativ sub formă de lege, în urma dezbaterii articolelor în Parlamentul României.
De asemenea, sindicaliștii cer promovarea unui act normativ pentru interzicerea explicită a angajării la stat, ȋn domeniul administrației publice, a persoanelor care beneficiază de pensie de la bugetul de stat.
Comunicatul integral:
Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA), reprezentativă la nivel naţional în sectorul de activitate ,,Administraţie Publică”, solicită Guvernului României următoarele:
1. Renunţarea imediată la intenţia de promovare a Codului Administrativ prin ordonanţa de urgenţă, demararea procedurilor de consultare a organizaţiilor reprezentative din sectorul de activitate ,,Administraţie publică” şi, după finalizarea procedurilor de consultare, adoptarea acestuia sub formă de lege, în urma dezbaterii articolelor în Parlamentul României. Adoptarea Codului Administrativ, demers de o asemenea complexitate şi de o asemenea importanţă, prin ordonanța de urgență, ȋn urma unui parcurs legislativ superficial şi în mare grabă, ridică suspiciuni de vointă pur politică şi de nerespectare a principiilor bunei-credinţe, dar mai mult decât atât, apreciem că suferă de grave vicii de neconstituţionalitate privind transparenţa decizională, precum şi privind dreptul de participare şi implicare a tuturor actorilor interesaţi la dialogul social institutionalizat ȋn adoptarea actelor normative de importanţă socială şi profesională deosebită. Modificările substanţiale în ceea ce priveşte organizarea şi funcţionarea administraţiei publice, precum şi în activitatea salariaţilor din administraţia publică sunt domenii pentru care legea impune consultarea reală a reprezentanților salariaților prin federațiile sindicale reprezentative ȋn domeniu. De asemenea, Constituția României impune adoptarea modificărilor la legile speciale organice exclusiv prin lege, ȋn urma dezbaterilor parlamentare şi nu prin ordonanțe ale Guvernului, strict interzise ȋn aceste domenii majore. Nu ȋn ultimul rând , apreciem că nu se poate justifica urgența acestui parcurs legislativ,
2. Promovarea unui act normativ pentru interzicerea explicită a angajării la stat, ȋn domeniul administrației publice, a persoanelor care beneficiază de pensie de la bugetul de stat.
3. Ajustarea nivelului voucherelor de vacanță la valoarea salariului de bază minim brut pe țară, garantat ȋn plată, ȋn vigoare.
4. Promovarea unui act normativ pentru coroborarea vârstei de pensionare pentru limită de vârstă a tuturor categoriilor de bugetari care ȋsi desfăşoară activitatea sub legi speciale şi/sau ȋn regim de incompatibiliăți.
5. Iniţierea unui proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Legii nr. 153/2017, în sensul celor semnalate în continuare:
• Modificarea şi completarea art. 11 alin. (1), ȋn sensul clarificării obligativității grilei ierarhice de salarizare aferentă fiecărei funcţii, unică la nivel de unitate administrative-teritorială, precum şi a stabilirii coeficienților de ierarhizare alături de salariile de bază, ca indicatori ai securității şi previzibilității veniturilor salariale ȋn administrația publică locală;
• Modificarea art. 11 alin. (4), ȋn sensul ca salariul de bază (iar nu venitul salarial ȋn integralitatea lui) să nu poată depăşi indemnizația viceprimarului/vicepreşedintelui consiliului județean.
• Completarea art. 11 cu un text explicit prin care să se interzică diminuări abuzive ale veniturilor salariale, odată cu adoptarea hotărârilor de consiliu local, de la un an bugetar la altul.
Solicităm Guvernului României ca în cel mai scurt timp să iniţieze discuţii cu reprezentanţii FNSA pe marginea acestor revendicări şi propuneri.
În cazul în care solicitarile noastre nu vor fi soluţionate în mod favorabil, FNSA va iniţia, în calitate de federaţie sindicală reprezentativă, declanşarea în sectorul de activitate ,,Administraţie Publică” a formelor de protest legale.
Foto: Gov.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii