G4Media.ro

Sindicaliștii din transportul feroviar vor protesta marți în fața Ministerului Transporturilor, nemulțumiți…

Sursa foto: CFR

Sindicaliștii din transportul feroviar vor protesta marți în fața Ministerului Transporturilor, nemulțumiți că nu s-a aprobat bugetul propus de SNTC „CFR Călători”

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania şi sindicatele afiliate la aceasta protestează marţi, 29 iunie, în faţa Ministerului Transporturilor, între ora 10:30 şi 12:30, printre nemulţumiri fiind şi faptul că nu a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al SNTCF „CFR Călători” SA pe anul 2021, a anunţat organizaţia.

„Protestăm până România va respecta strategia europeană şi în domeniul feroviar. Protestăm pentru că la jumătatea anului 2021, ce este declarat de Uniunea Europeană ca fiind anul Căilor Ferate Europene, în România nu există aprobat prin Hotărâre de Guvern Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al SNTCF „CFR Călători” SA pe anul 2021. Protestăm pentru că SNTCF „CFR Călători” SA nu face solicitare la CENAFER pentru a începe şcoli/cursuri de mecanici locomotivă pentru asigurarea schimbului de generaţii. Protestăm contra subfinanţării infrastructurii feroviare care micşorează viteza trenurilor de călători. Protestăm contra subcompensării operatorilor de transport feroviar de călători din România deoarece aceasta menţine în circulaţie trenurile vechi, cu saună vara şi cu răcoare iarna”, se spune în comunicat.

Organizaţia menţionează că protestează pentru că Guvernul României, Ministerul Transporturilor şi Autoritatea de Reformă Feroviară fac „inevitabilă distrugerea operatorilor de transport feroviar de călători români în condiţiile în care reforma feroviară pentru aceştia înseamnă în realitate creşterea nemulţumirii pasagerilor din trenurile de călători”.

„Protestăm ca toţi aceşti factori decidenţi din România să afle că vagoanele şi locomotivele, automotoarele şi ramele de pe Calea Ferată Română sunt în proporţie de 90% vechi şi din această cauză nu oferă condiţii de călătorie şi confort corespunzătoare şi nici condiţii de muncă decente şi pentru ca aceştia să înţeleagă că trebuie să cumpere urgent – pe fonduri europene existente pentru aşa ceva – treburi noi de călători”, se arată în document.

Sindicaliştii menţionează că protestează pentru faptul că din cauza nepăsării şi a dezinteresului guvernanţilor faţă de transportul feroviar românii au rămas cu trenurile vechi şi fără bani pentru întreţinerea şi repararea lor. Organizaţia precizează că România putea avea pe calea ferată în 2021 o treime din trenurile de călători noi şi în anul 2027 numai trenuri noi pe fonduri europene. Reprezentanţii Federaţiei susţin că se referă la faptul că cele 420 de trenuri noi de tip push – pull ce ar fi totalizat 1.860 vagoane noi, respectiv 420 de trenuri noi de călători cu 4 sau 5 vagoane fiecare ar fi asigurat necesarul trenurilor de călători din România, atât pentru operatorul de transport feroviar de stat – SNTCF CFR Călători SA, cât şi pentru ceilalţi operatori de transport feroviar de călători privaţi.

„Protestăm pentru că vrem ca guvernanţii să reţină că nu vrem să fim doar nişte cetăţeni europeni de mâna a doua şi pentru că vrem ca guvernanţii să înţeleagă că şi românii au dreptul să călătorească în trenuri noi ca toţi cetăţenii din celelalte ţări ale Uniunii Europene şi pentru ca Guvernul României să folosească fondurile europene existente şi Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi să facă posibil să avem şi în România infrastructură feroviară care să permită circulaţia trenurilor de călători cu viteze între 160 de Km/h şi 500 Km/h şi trenuri noi de călători care să circule cu viteze între 160 de Km/h şi 500 Km/h şi care să asigure confortul necesar şi temperaturi corespunzătoare unei călătorii cu trenul”, se mai spune în comunicat, conform Agerpres.

sursa foto: CFR

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. Alta gaura neagră pentru banii de la buget.
    Trebuie privatizat o dată. Alături de Tarom și alte companii ale statului care nu au fost niciodată pe profit.

  2. De ce nu au protestat acum 25, 20, 15 sau 10? Fac acum când este vorba să intre în faliment. Jegoșii….

  3. „Sindicalistii”?! De ce până la aceasta guvernare nu au protestat când la putere era psd ?! Mafia banditeasca din sindicate , mână în mână cu hoardele bantitești . Coarnă , celebru sindicalist, acum parlamentar psd, Hoțul de Rădoi membru psd , de marcă.

  4. Locul transportului feroviar este acolo de unde a ieșit după mai multe milenii, adică în subteran, singura-i justificare fiind caracterul „strategic”, când, de fapt e cel mai periculos, scump-ineficient și neecologic!

  5. Mereu au făcut greve și proteste doar pentru salariile lor.
    Nici un moment nu au fost interesați de siguranță ori confortul călătorilor.
    O instituție care trăiește fin subvenții și ajutorul statului plina de tot felul de politruci și amante la conducere.
    CFR trebuie privatizată.

  6. Cfrul se afla intradevar dincolo de orice-si poate imagina cineva .Daca mergi in revizia grivita si vezi hala unde se formeaza,salubrizeaza si se face verificarea tehnica,ai sa te ingrozesti sa vezi ca mai exista asa ceva in România…mizerie,sobolani,rampe rupte,sine ondulate ca toti dracii,rahat si un miros de hazna peste tot,cladirile de birouri ca dupa al doilea razb.mondial,o mizerie de vomiti iar coruptie la cel mai inalt nivel,totul sub umbrela sri.Cine sa ii verifice?babau?sunt toata elita psd/pnl,cei care fac cu randu,4 ani noi,4 ani voi.Cladirea halei sta sa cada iar ei au bagat MILIARDE intr-o smoală care a fost data pe cartonul umflat…..pai cum dracu sa cumpere vagoane cand ei spala banii mai rau ca noi ciorapii,cu 8mplicarea directa a liderilor de sindicat ,sefi de revizi si alte cumetrii nenorocite

  7. Câtă vreme un post de director de regionala la CFR călători costă doar 100000 euroi, situația nu se va îndrepta oricâți bani s-ar aloca. Ăștia n-au nicio treabă cu condițiile oferite călătorilor, ei doar „mulg” angajații , iar sindicatele sunt mana-n mâna cu directorii, că doar de la ei au scoatere din producție, mașină de serviciu, cota de carburant, tel. de serviciu, protocol, etc. Am văzut locomotive ale CFR călători trăgând trenuri de marfa de la privați, in timp ce călătorii stau de proști in camp în condiții inumane daca se strica locomotiva…

  8. Banii le sunt la nașii de tren și la șefii acestora(supracontrol=jumi-juma)! să îi ia de la ei!

  9. Nu avem nevoie de transport feroviar, Drula de-le cu ranga peste dinti sa se invete minte! 😁

  10. Pentru ce faceti proteste?
    La regionala Bucuresti se fura banii legal.
    Directorul actual cu câțiva acoliți a format un grup de infractori pe banii statului.
    Nu le da adeverințe de vechime la pensionarii care sint rude cu sindicatele și le plătește daune de miliarde.
    Ultima plată 4 MILIARDE fostului lider de sindicat. Cică au dat banii de bunăvoie …cum dracu sa dai un purcoi de bani și să nu faci nimic..pai e clar au cota parte toți de la director la seful de depou.
    Nenea sindicalistu a luat banii lejer si drept răsplată fis o din sef depou e avansat sef in ministerul transporturilor.
    Unde e DNA.SRI.Curtea de conturi.Corpul de control al ministrului!!!
    Asa ca nu mai faceti greve din cauza unora ca acesti spagari va meritati soarta.