G4Media.ro

Sindicatul Liber Navalistul cere intervenţia autorităţilor pentru redresarea şantierului naval din Mangalia

Sursa foto: Inquam Photos / Daniel Stoenciu

Sindicatul Liber Navalistul cere intervenţia autorităţilor pentru redresarea şantierului naval din Mangalia

Sindicatul Liber Navalistul, reprezentativ la Damen Shipyards Mangalia, a cerut, joi, într-o scrisoare adresată ministrului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan, intervenţia urgentă a autorităţilor, ca şi acţionar majoritar, pentru redresarea şantierului naval din Mangalia, reluarea activităţii, ieşirea din insolvenţă, protejarea forţei de muncă şi anularea concedierilor colective, transmite Agerpres.

„Şantierul naval din Mangalia, cândva lider european în construcţia de nave comerciale, este acum într-o criză fără precedent în timp ce alte şantiere navale din România şi din regiune au comenzi şi funcţionează la capacitate maximă. Activitatea şantierului este întreruptă pentru o perioadă îndelungată, majoritatea angajaţilor sunt în şomaj tehnic de 8 luni, societatea este în insolvenţă cu datorii majore şi fără posibilităţi certe de finanţare pentru a putea contracta noi comenzi de construcţii de nave. În acest şantier nu se mai construieşte nimic, iar activitatea acestuia este paralizată. În lipsa unor proiecte majore, şansele de redresare şi de ieşire din insolvenţă sunt foarte reduse, în timp ce riscul de faliment este unul major”, se arată în petiţia sindicatului.

Potrivit acestuia, drepturile salariale sunt plătite din Fondul de Garantare a Creanţelor Salariale pentru o perioadă limitată de 5 luni consecutive (octombrie 2024 – februarie 2025).

Sindicaliştii spun că riscul de faliment şi de dizolvare a societăţii este iminent, iar acest lucru ar avea un impact catastrofal asupra tuturor salariaţilor, familiilor acestora şi asupra comunităţii locale, pentru că Damen Shipyards Mangalia este cel mai mare angajator local.

„Tocmai pentru a evita un colaps, şantierul din Mangalia trebuie să redevină un pilon industrial strategic, să îşi reia urgent activitatea, deoarece stagnarea din ultimele opt luni este inacceptabilă. Pierd toţi cei implicaţi: acţionarii, salariaţii, economia locală şi naţională, iar România riscă să piardă cel mai mare şantier pe care încă îl mai deţine! În timp ce alte şantiere navale mai mici construiesc nave şi creează locuri de muncă, şantierul Damen Shipyards Mangalia este blocat în ‘disputa dintre acţionari’ care a degenerat într-un blocaj economic prelungit, cu efecte devastatoare, în care victime colaterale sunt salariaţii disponibilizaţi, familiile lor şi întreaga comunitate locală”, se mai scrie în scrisoarea Sindicatului Liber Navalistul.

În context, sindicatul solicită autorităţilor să ia măsuri imediate pentru încheierea conflictului dintre acţionari, reluarea activităţii şantierului naval, stabilirea urgentă a unei strategii naţionale pentru viitorul şantierului, adoptarea unor măsuri pentru evitarea colapsului, precum şi anularea planului de restructurare prin concedieri colective şi aplicarea unui plan coerent de redresare a societăţii, nu prin reduceri de personal.

„În toată această perioadă de criză, nici Guvernul României, nici Administraţia Prezidenţială, nici Ministerul Economiei nu au comunicat public şi nu au avut vreo reacţie concretă referitoare la situaţia gravă în care se află şantierul şi cum o vor soluţiona”, menţionează sindicatul.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.