G4Media.ro

Sindicatul Transportatorilor din București: Majoritatea salariaților, în urma amenințărilor primarului general și…

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Sindicatul Transportatorilor din București: Majoritatea salariaților, în urma amenințărilor primarului general și al directorului general, au ales să rămână în continuare pe loc

Sindicatul Transportatorilor din București anunță, într-un comunicat, că ”majoritatea salariaților, în urma amenințărilor primarului general și al directorului general, au ales să rămână în continuare pe loc” și îl acuză pe Nicușor Dan că ”vrea să bage pumnul în gura salariaților”.

Sindicatul susține că nu a organizat greva declarată ilegală de Tribunalul București și că ar fi vorba de o încetare voluntară a lucrului de către salariații STB, nemulțumiți de nivelul de salarizare.

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, duminică seara, într-o postare pe Facebook, că depourile STB Colentina și Titan funcționează în interalitate duminică seara și că a primit deja la numărul de telefon 0800.800.868 reclamații despre intimidări și agresiuni ale liderilor sindicali la adresa șoferilor și vatmanilor.

Redăm mai jos integral comunicatul Sindicatului Transportatorilor din București:

”În cea de-a treia zi de încetare voluntară a lucrului de către salariații de la STB SA, dincolo de tumultul declarațiilor politice ale primarului general al Capitalei Nicușor Dan și de poziția de forță de pe care acesta încearcă să bage pumnul în gura salariaților, adevărata miză fiind destructurarea mișcării sindicale și intimidarea liderilor de Sindicat atât la nivel de STB SA cât și transmiterea unui semnal la nivel național, în loc să se vină cu soluții pentru aplanarea acestui conflict spontan.

Declarațiile belicoase la adresa salariațiilor cărora li se spune că au salarii mari și sunt acuzați de furt de motorină, vânzarea de piese, etc., nu fac decât să radicalizeze poziția salariaților.

Acuzele, insinuările, declarațiile politice, șantajul și amenințările, nu sunt soluții. Aceste lucruri nu ajută la dezamorsarea conflictului. Afirmații ale primarului general care nu sunt reale și încearcă să manipuleze opinia publică afirmând că pierderile zilnice se ridică la peste patru milioane de lei în condițiile în care încasările lunare nu depășesc 15-18 milioane lei.

Afirmațiile primarului general care a politizat acest conflict pentru a deturna atenția, faptul că ne catolaghează ca fiind un Sindicat de tip mafiot și că acest Sindicat își trăiește ultimele zile, confirmă informațiile apărute în ultima perioadă cum că, se caută soluții pentru desființarea Sindicatului Transportatorilor din București.

Înverșunarea cu care actualul director general este menținut în funcție are, așa cum sunt unele articole din presă, legătură cu contractul pentru cele 100 tramvaie de la Astra Arad.

Presiunile care se fac asupra liderilor de Sindicat, declarațiile primarului general prin care amenință liderii de Sindicat cu plângere penală, lucru care s-a întâmplat, ridică un semn de întrebare, dacă ținem seama de celeritatea cu care au demarat cercetările în zilele de sâmbătă, duminecă, luni, care sunt zile libere, s-a soldat cu un dosar penal, iar începând cu data de sâmbătă 22.01.2022, duminecă 23.01.2022, luni 24.01.2022 și marți 25.01.2022, următoarele personae au fost chemate la DGPMB – BPTP pentru declarații: Petrariu Vasile, George Tănase, Constantin Băltărețu, Măneasa Ștefan, Emerico Szabo, Gheorghe Bălan, Tobescu Constantin, Vasile Viorel, Luminița Smeu, Melcea Andrei, Dumitru Viorel, Stan Octavian, Damaschin Costin, Lucian Marinescu și Culcică Florea. Menționăm că ultimele două
personae sunt pensionați de doi, respectiv patru ani.

Pentru o corectă informare vă evidențiem faptul că Sindicatul nostru NU a inițiat și NU a organizat prezentul protest, poziționîndu-se în primul rând ca un factor de echilibru, iar în al doilea rând ca un avertizor, aducând la cunoștința conducerii în permanență, atât nemulțumirile salariaților cât și caracterul din ce în ce mai alarmant al tensiunilor sociale acumulate pe fondul lipsei acute de dialog social, vinovată fiind în acest sens actuala conducere.

Lipsa dialogului real, nerspectarea prevederilor CCM STB SA, refuzul de a demara negocierea unui nou CCM și a asigura o creștere salarială, lipsa unor soluții privind rezolvarea problemelor sesizate prin adresele trimise către primarul general, Consiliul de Administrație și Directorul general legat de condițiile de muncă ( capete de linii, depouri, autobaze și celelalte entități), creșterea alarmantă a bolilor profesionale, reducerea Planului de reparații la URAC, ritmul de aprovizionare cu piese și subasamble care a condus la majorarea numărului de vehicule imobilizate în mai puțin de un an de zile, la peste 400 vehicule, iar cele din traseu cu mari probleme tehnice, se vede acest lucru în numărul mare de defecte tehnice zilnice, lipsa autorizației cu privire la repausul săptămânal care a expirat la data de 31.12.2021, au fost transmise prin adresele noastre pe care le punem la dispoziția presei, adrese din care reiese că Sindicatul Transportatorilor din București a sesizat riscul iminent al declanșării unui protest precum cel de față, în pofida dorinței Sindicatului nostru de găsire de soluții pentru ca o astfel de situație să fie evitată.

Propunerile de externalizare a unor activități cum ar fi: spălători vehicule, pază, controlori și încasări titluri de călători, mentenanță, au în spate grupuri de interese.

Toate aceste lucruri nu sunt altceva decât dovezi că, de fapt, în spatele susținerii directorului general se află un mare interes al celor care îl susțin.

Ca atare, majoritatea salariaților, în urma amenințărilor primarului general și al directorului general, au ales să rămână în continuare pe loc.”

Context

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, duminică, după ședința Consiliului de Administrație a STB, că ”vremea sindicalismului mafiot în România” a trecut și că angajații STB care au refuzat să iasă pe traseu ieri și azi riscă să le fie desfăcut contractul de muncă.

Primarul Capitalei a mai anunțat că a înființat un număr unic de telefon pentru toți șoferii și vatmanii care vor să iasă la muncă, dar sunt amenințați de sindicat. El a mai spus că angajații care se tem de sindicat vor primi consiliere juridică și a salutat începerea cercetărilor de către parchet. Nicușor Dan a anunțat că STB încasează în jur de 4 milioane de lei pe zi.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

51 comentarii

  1. Asta se întâmplă pentru că PSD e la butoane. Asta e politica lor.

    • Numai niste troli ar folosi cuvantul amenintari in discursul public.
      Sunt unii salariati care nu dau pe la psiholog pentru ca se simt amenintati, desi e obligatoriu

    • Deciziile judecatoresti sint „amenitari” pentru acesti sindicalisti…
      Demni urmasi ai lui Miron Cosma

    • Asa cum am mai spus: nu scrie nimic despre transportul in comun in Constitutie.
      Aici in bucuresti toti sunt buricul pamantului.
      O sa se rezolve cand o sa se rezolve. Best effort ca orice altceva constitutional in tara asta

    • Conservele KGB au primit ordin să pregătească sosirea Armatei Rosii Eliberatoare.

    • Powred by PSD.

  2. Ha ha, ce gluma buna. Deci muncitorii sunt de vina, sindicatul nu a avut nicio implicare! Prea tarziu, baieti, la puscarie!

  3. Serviciile de informatii de ce au lasat sa se formeze gasti mafiote aflate in slujba PSD prin toate institutiile? De ce sunt platiti regeste pentru nemunca? La STB trebuie desfacute contractele de munca urgent pentru toti care au participat la greva. Vandalismul de astazi la adresa celor care au iesit pe traseu denota clar organizare tip mafiot.

  4. E Sindicatul Transportatorilor :)))))) nu o mana de mafioți din PSD care au blocat o capitala europeana ( la fel ca și în cazul fostei greve de la metrou )după ifosele și toanele lor. Zici ca suntem în America de Sud în ani 60 .

  5. Majotitatea soferilor…. a…, nu au…

  6. La pușcărie cu slugile blondinei cu sârmă in cur… Bineînțeles că se fură la greu motorină, și se fac furaciuni la greu,contracte oneroase,cum se face de altfel peste tot la stat. Bineînțeles că au fost amenințați oameni să nu înceapă lucrul.

  7. Atat stie sa faca primarul pe care l-ati votat.

    • Ce-a vrut sa spuna poetul? Simt o tulburare, oare e de la zgomotul de catuse?

    • Baiatu’, intimideaza in alta parte! Zic sa nu-ti pierzi vremea! Poate nu ai de pierdut, zic doar!

    • Baietelu’ 🤔, Alin ti-a scris o ironie, nu o amenintare. Iar catusele zdranganesc pentru sindicalistii care sparg geamuri.
      Iar Nicusor Dan a facut exact ceea ce trebuia sa faca un primar. Restructurarea STB se va intinde pe luni de zile, dar este in mod cert in interesul bucurestenilor

    • Nicușor Dan deja a scos STB dintr-o insolvență provocată de Firea. Va scoate STB și din insolvența provocată de Petrariu.

      PSD strică, USR repară.

    • USR este istorie.

    • Va trebui să-ți găsești de lucru, nu mai merge la sinecură PSD la STB. Îți va fi greu, dar nici să fii slugă PSD n-o fi ușor.

    • Zi mai bine cum e sa fii sluga USR, ca esti in cunostinta de cauza, dezinformatorule.

    • Inganduratu … te bucuri ca e istorie. Ca Nicusor incearca sa aduca STB pe linia de plutire. E mult mai bine ca iti baga cetateanu bani din banii primariei in buzunarelul tau, unde mai intra un salar mare (peste medie pe tara). In loc sa foloseasca banii aia in investitii (termoficare mai ales) … tu preferi la tine in buzunar. Decat sa ne fie bine la toti.. mai bine numa tie .. nu-i asa?

    • Doar ma bucur ca e istorie. Tot ceea ce sustii in restul comentariului despre mine este o minciuna.

    • @ 🤔

      Deocamdata”istorie” este domnul Radoi si contractele lui de la Metrorex si, in curand, va fi istorie si domnul Petrariu si grevistii de profesie de la STB…

    • Visezi. USR-ul nu mai este la guvernare. I-a scos Iohannis cand si-a dat seama cu cine lucreaza.

    • Simt miros de urină lângă mine. De unde ?

    • Zdrang, zdrang se apropie…
      🤔, sa ne scrii de acolo, vei avea dreptul la o scrisoare pe luna!
      Zdrang, Zdrang…

    • Ce treabă are primarul cu încălcarea legii de către sindicat? Grevă fie ea organizata sau spontană este ilegala. Cine încalcă decizia instantelor trebuie închis până decide sa o respecte. Dosar penal și plată pierderilor dar și contractul de muncă desființat. Li se par salariile mici? Demisia și să își caute alt loc de muncă.

  8. Cata nerusinare pe acest sindicat pesedist .. nu dom’le nu ND iti baga pumnul in gura ci legea care ghici ce are tot dreptul pt ca e LEGE !

  9. Sincer, in acest context as inchide ratb si as crea o companie de la zero. Chiar dacă ar dura mai mult și probabil nu as mai prinde un mandat.

  10. Oare lideru’ lu’ peste , consilierul sindicalist știe sa dea din mâini, ca un fluture, in zgomot de cătușe?
    Eh… o sa învețe 😂😂😂😂

  11. Atat timp cat PSD ofera imunitate tuturor celor care le sunt fideli in mizeria asta, nimic bun pentru cetean nu se intampla! Cat de tare trebuie sa ai spatel asigurat ca sa ignori cu atata tupeu hotarari definitive si executorii! Incredibil!

  12. Ce se intampla cu un cetatean care nu respecta o hotarare judecatoreasca, dar cu un muncitor care provoaca pierderi angajatorului?Promul da note explicative la parchet si pleaca cu control judiciar al doilea are contractul de munca desfacut si devizie de imputatie.Ce se asteapta?

  13. Asa e cand alegatorii au inteligenta unor capre si voteaza pentru faina, ulei, mici. Au ajutat PSD sa prinda radacini si na, mai scapa de ei, daca poti. Daca sustii o mafie, sa nu te miri ca ajungi un sclav si primesti doar firimituri.

  14. Acesta este comportamentul PSD-ului când afla ca n-ar mai putea fura de peste tot! Cu ce ii deranjează dacă se externalizează vânzarea biletelor? Eu mi-am pierdut abonamentul la câteva zile după ce l-am cumpărat si când am mers sa- l declar pierdut si sa ridic altul, s-a dovedit ca nu apăream in evidentele lor. Noroc ca aveam chitanța. Da, cred ca fura de peste tot si ii deranjează orice schimbare. Nu poți paraliza un oraș întreg ca nu-ți place directorul.

  15. Deci cum e cu încetarea voluntară a lucrului? Pot să nu mai muncesc că așa am eu chef și angajatorul trebuie să mă plătească în continuare?!

    • Pai nu. Ca nu cere nimeni bani pe orele nemuncite. Si nu au iesit ca asa au avut chef, ei au iesit pentru drepturile salariale. E grele de priceput?

    • Tâlharul PSD Petrariu i-a forțat să nu iasă pe traseu, le-a spart geamurile la vehicule, i-a trecut pe o listă publică de „trădători”.

      Petrariu a zis că singura revendicare e plecarea lui Criț, Criț fiind om cinstit, care nu-l lasă pe Petrariu să fure motorină.

    • Ce vorbesti, Vladimir? Imi spui mie ca un singur om poate fi violent in fata atator muncitori? Te astepti sa te cred?

  16. Bucureșteni, nu uitați ca acesta este PSD-ul!

    • Noi nu uitam , nu uitati nici voi . Din pacate problema e la marea de absenti care pun botul la psd ! Sau cum mai scria unu pe aici j.e.gS.D

  17. In general tot timpul e bine să fii om ,pe urmă PSD-ist.
    Voi sunteți Statul Paralel PSD care trebuie desființat .
    Adică blocați Bucureștiul doar pentru moftul unui Sindicalist PSD-ist care vrea musai să negocieze contractul de muncă numai cu un Director tot PSD-IST.

    • Ar fi bine sa fie doar un moft, dar nu e.
      PSD doreste controlul STB, pentru asta trebuie sa-l dea jos pe pnl-istul care e acum (ati auzit de la pnl vreun cuvintel, ceva, cu ocazia asta, stau in papusoi si-si sug degetul, bravo ba malacule!). Dar mai ales psd vrea sa i-o traga Neicusorului.
      Ca buricustenii trebuie sa faca niste plimbari pe jos nu conteaza.

  18. Ca la cotul Donului.

  19. Acesti sindicalisti lipsiti de bun simt ar trebui 90% din eivsa ramana fara carnet sau licenta de conducere in trafic caci vorbesc in mod continuu la telefon!Iarna la ei in cabina e cald caci au radiatoare separat,iar in vehicol e frig,iar vara nu dau drumul la AC cica fac economie ,ca sa fure combustibilul,dupa datele contabile!In plus nu respecta foaia de parcurs,stau la cap cate 4 vehicule pe aceiasi linie,am stat in mod curent intr-o statie prin care trec 2 tramvaie si 2 autobuze si 15’ e bataie de joc,fata de calatorii platitori!Iar sinele care te zdrangane si vehiculele deteriorate nu por fivremediate cu un buget din care 80% se dice pe salarii,majoritatea din subventii ,adica din banii nostrii,dublu adica si bilete si impozite!Pe total o mizerie,cultivata de socialismul interesat de voturi!

    • Ca sunt 90% dintre ei niste umflati nesimtiti nu ramane loc de dubii. Ca o paralela, nu stiu cum dracu se face ca in tara asta cei mai prosti devin soferi, poate pt ca nu ii duce capul sa faca altceva? Sunt poate 10% printre ei si oameni ok , dar eu nu i-am prins, am dat doar de lepre platite cu 4500 ron 5000 de ron, care mananca parizer cu paine in masina la capat de linie pe locurile pasagerilor ca sa nu le puta in cabina, lepre care te tin 45 de minute prin statii ca ei sa le ciupeasca de popou pe casierele de la capat de linie in timp ce sorb din cafea tacticos,lepre care ciordesc motorina ca apoi sa tremuri iarna prin masina dupa ce ai asteptat 45 min in frig si tot felul de experiente placute ce pot continua. Daca iei 10 oameni, aleatoriu si ii intrebi, spune mi si mie o experienta placuta cu stb, dau toti din umeri. Poate e momentul mult asteptat cand fac si ei ordine in ograda si scapa de toate buruienile astea umane cu mentalitate de vatafi.

  20. Amenințarea este din partea instanțelor de jucedată care au decis că acțiunea sindicatului este ilegală. Se poate contesta decizia. Să se adreseze instanței.

  21. Greva ilegala= concedierea celor care nu se intorc la munca. E atat de simplu…

  22. Ce radicali ați devenit. Tot politizați TOTUL. Nu cred că liderul de sindicat a organizat greva PENTRUCĂ E MEMBRU PSD,mai degrabă pentrucă e LIDER DE SINDICAT. Prima ,,calitate” ,cea de membru,nu-i da dreptul de a organiza greve.
    Totuși,s-a gândit cineva că e posibil că șoferii să aibă dreptate???
    In legătură cu IQ-ul șoferilor: nu sunt șoferi ptr că sunt proști,cum cred majoritatea,ci la mulți chiar le place meseria asta. Au devenit șoferi ptr că au ales asta, nu i-a obligat nimeni. Iar cei ce cred că e ușor să lucrezi cu atâția oameni,zilnic,să încerce și ei macar o lună…
    Referitor la cele 45 minute de la cap de linie: SUNT OBLIGATORII. Obligație conferită de aceleași ,,legi” pe care le invocați când e vb sa fie obligați să lucreze. Păcat că nu mai exista înțelegere ptr alții ci doar interesul propriu.
    Cred, totuși,că Plicusor ar trebui sa rezolve situația pe cale amiabila ptrca sunt sigur că nu sunt nici cei din conducerea STB atât de ,, curați” încât să implice organele de control……

  23. N-ați vrea sa lăsați politica la o parte?
    Ce funcție publică este însărcinată în România cu buna gestionare a unei localități? Primăria. Adică PRIMARUL !!!
    După trei zile de blocaj al transportului in comun(de suprafață), in orice tara civilizata primarul își dădea demisia cu scuze că nu a reușit să gestioneze o situație de care era responsabil direct. Oare de ce suntem un popor de troglodiți care pune botul la toate inepțiile de pe net ??..
    Mi-e sila…

  24. Trebuie dat PSD afara de la guvernare si refacuta alianta cu U.S.R.
    Apoi trebuie pusa armata si politia sa traga in grevisti (asa cum s-a intamplat acum 100 de ani in S.U.A). Ambasadorul S.U.A. va iesi la declaratii, va lauda fapta, iar protestatarii vor fi catalogati drept rusofili.
    Apoi alegerile trebuie furate ca la sectorul 1 de madame frantuzoaica. Democratia castiga intotdeauna :)))
    Case closed !

  25. Adică nu le convine ca in Romania inca exista legi.
    Si in afara de asta, au si impresia ca „ceva” politic este împotriva lor.
    „Prostul daca nu e si fudul, nu e prost destul”.

  26. Fără patimă trebuie analizată situația:
    1.Un „domn” sindicalist și politician ( este unic în lume) spune că este o încetare voluntară a lucrului.El că sindicalist are obligația să apere membrii de sindicat,inclusiv să -i sfatueasca să întreprindă acțiuni legale ,d.p.d.v. sindical.Ca om politic are OBLIGATIA sa respecte legea și deci hotărârile judecătorești. El nu-și îndeplinește nici obligațiile de sindicalist, nici de om politic! Ce fel de om este? Cred că răspunsul dește de competenta Parchetului. La munca domnilor procurori !
    2. Conducerea P.S.D. îi spune primarului general sa plece. Poate este corect,dar nu în cazul ăsta.El a acționat conform prerogativelor lui. P.S.D. trebuie să intervină când un membru al său o ia pe arătură,mai ales că activitatea lui este contrară legii.El TREBUIE să vorbească cu „voluntarii” să treacă la lucru și să se deschidă un conflict sindical LEGAL.
    3. Exista suspiciunea că Dna Firea ( ministru în actualul guvern și membru de marca PSD ) să fie implicată ,prin marele sindicalist.Atentie PSD!
    Politica în Romania nu are legătură cu acțiunile legale,la niciunul dintre partide.Acum este rândul vostru conducători ai PSD. Baftă. Aveți grijă la voturi,pe al meu l-ați pierdut.