Sinistra obsesie Barbie, la extrem: O firmă de pompe funebre din El Salvador vinde sicrie roz, cu steluțe și poze ale celebrei păpuși/ Alte exemple de Barbie mania din America Latină
Obsesia Barbie capătă proporții funeste după ce filmul Gretei Gerwig a intrat în istorie cu încasări și viralizare record. O producție extrem de slabă, fără consistență, cu tentative de umor nereușit și cu un mesaj al feminismului exarcerbat, căzut în ridicol prin modul în care este pus în scenă, producția video a făcut înconjurul lumii și a obținut încasări de 93 de milioane de dolari doar weekend-ul trecut. Încasările din întreaga lume ajungeau, la 1 august, la 774 de milioane de dolari în întreaga lume, conform Le Figaro.
Valul de marketing roz ajunge ajunge până în rărunchii pământului, la propriu, în El Salvador, acolo unde o firmă de pompe funebre a început să confecționeze și să vândă sicrie roz, cu steluțe și poze ale celebrei păpuși.
Toate sunt concepute astfel încât să poți fi fan Barbie până în ziua în care mori – și chiar și după aceea, notează Associated Press. Sicriele de metal roz sunt la vânzare la Casa Funerară Alpha și Omega din orașul Ahuachapán, în apropiere de granița cu Guatemala.
Nebunia care a cuprins America Latină l-a convins pe proprietarul Isaac Villegas să decoreze căptușelile de pânză ale sicrielor cu poze cu păpușa. Sicriele sunt, de asemenea, decorate cu mici stele albe și au cleme aurii.
Casa funerară a lansat deja o campanie de promovare în jurul cutiilor Barbie, iar mulți oameni din El Salvador cumpără un pachet preplătit pentru când vor muri.
Villegas a spus că până în urmă cu un an, familiile au preferat sicriele tradiționale în culori precum maro, negru, alb sau gri.
„Vom avea mai multe sicrie roz, pentru că oamenii o cer”, a spus el.
Barbie a născut o adevărată isterie în America Latină unde lumea a început să prepare tacos și produse de patiserie de culoare roz, avioanele comerciale purtând sigla Barbie.
Tema celebrei păpuși a luat, de asemenea, un ton macabru.
În iulie, demonstranții antiguvernamentali au îmbrăcat două femei în roz și le-au pus în cutii uriașe Barbie în piața principală din Lima, capitala Peru, pentru a protesta împotriva președintelui Dina Boluarte, sub a cărei administrație poliția s-a ciocnit adesea cu protestatari.
Și în Mexic, o soră a unuia dintre cei 112.000 de oameni dispăruți din Mexic a început să coase ținute de păpuși pentru a face o Barbie „Mamă în căutare”, referindu-se la voluntarii care se învârt prin câmpiile prăfuite ale Mexicului pentru a căuta morminte care ar putea conține rămășițele copiilor lor.
Creatorul ei, voluntară în căutarea Delia Quiroa, speră să facă cunoscută situația mamelor care trebuie să efectueze perchezițiile și investigațiile pe care poliția nu le va face, mai transmite apnews.com.
Și coloana sonoră din Barbie a intrat în top
Filmul „Barbie” domină de două săptămâni box-office-ul internaţional, iar coloana sonoră a acestui lungmetraj a cucerit şi topul muzical din Regatul Unit, anunța BBC. Trei piese de pe această coloană sonoră şi interpretate de Billie Eilish, Dua Lipa şi Nicki Minaj s-au clasat printre primele cinci poziţii ale topului britanic după lansarea din urmă cu o săptămână a filmului „Barbie”.
Directorii de la Official Singles Chart au precizat că este pentru prima dată când trei cântece de pe aceeaşi coloană sonoră se clasează în Top 5. Astfel, cântecul „What Was I Made For”, interpretat de Billie Eilish, ocupă locul al treilea, „Dance The Night Away”, cântat de Dua Lipa, se află pe poziţia a patra, iar single-ul „Barbie World”, înregistrat de Nicki Minaj şi Ice Spice, s-a clasat pe locul al cincilea.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank